Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Näytetään tulokset 16-24/24

Viestiketju: Uudet bussit 2015

  1. #16

    Liittynyt
    17.09.2009
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    672

    oletus Vs: Uudet bussit 2015

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TAKAMOOTTORI Näytä viesti
    Menee ehkä väittelyksi, mutta jos nyt vertaan viime vuonna Turkuun tulleita Volvoja ja Scanioita, en löydä 8900 mallista mitään, mikä olisi Scaniaa parempi. Scaniassa etenkin moottorin ja vaihteiston toiminta on vakuuttavaa. Kulutuksissa ei varmaan isoja eroja, enempi riippuu ajettavasta linjasta. Volvon ohjaus on jäykkä, ovijarru vaatii tarkkaa kaasun käyttöä, moottori tehoton ja aina tuntuu joku vikavalo palavan. Korin osalta sivuikkunat auton etuosassa liian korkealla ja lämmitys tuntuu vähän vaatimattomalta. Lattiapuhaltimet pakko sammuttaa, ne on liian äänekkäitä. Pisteenä I:n päällä on kuljettajaa ärsyttävä asia, radio sammuu kun etuovi aukeaa - sen saa kyllä päälle takaisin, mutta osaa olla ärsyttävä.
    Moottorin tehoa lukuunottamatta kaikki noista on säädettävissä, jopa tuo radion sammuminen. Vaihteiston toimintakin riippuu sisällä olevasta ohjelmasta. Eikä tuo ovijarru omasta mielestä mitenkään erityisen tarkkaa kaasua vaadi, punaiset valot kun sammuu, niin kaasulla lähtee iloisesti liikkeelle.

    Alimitoitettu se 7-litrainen oli, nyt euro 6 - autoissa oleva 8-litrainen sentään jaksaa vähän paremmin.

  2. #17
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1657

    oletus Vs: Uudet bussit 2015

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rester Näytä viesti
    Alimitoitettu se 7-litrainen oli, nyt euro 6 - autoissa oleva 8-litrainen sentään jaksaa vähän paremmin.
    Totta tämäkin, mutta alkupään B7RLE 8900:t joissa on voihtin laatikko, liikkuvat selkeästi iloisemmin kuin ZF:n laatikolla varustetut, tai siltä useinkin tuntuu.
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  3. #18

    Liittynyt
    17.09.2009
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    672

    oletus Vs: Uudet bussit 2015

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eppu Näytä viesti
    Totta tämäkin, mutta alkupään B7RLE 8900:t joissa on voihtin laatikko, liikkuvat selkeästi iloisemmin kuin ZF:n laatikolla varustetut, tai siltä useinkin tuntuu.
    Kyllä voin ihan kuskin paikalta todeta saman: Voith-laatikolliset autot tuntuvat lähtevän liikkeelle huomattavasti ketterämmin, tehden ajamisestakin paljon mukavampaa. Ainoa miinus oman kokemuksen pohjalta on se turhan terävästi toimiva hidastin, huomaa varsinkin jyrkemmässä alamäessä, kuten Pispalan valtatiellä. Kulutus Voith:lla on aavistuksen suurempi, jonka takia zF on se nykyisin autoihin valikoituva laatikko.

  4. #19
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    24.07.2014
    Viestejä
    20

    oletus Vs: Uudet bussit 2015

    Menee off-topic, mutta miten näitä uudempia Volvoja/Solariksia ajetaan: voiko pysäkiltä lähtiessä laittaa lämän tiskiin jos tilaa on kun economy+ vaihtamisohjelmat pitää joka tapauksessa huolen siitä että kierrokset pysyy taloudellisissa lukemissa? Vai lähteekö kierrättämään yli 1500RPM punarajalle asti? Onko taloudellisin kiihdytys siinä ei ihan poljin pohjassa mutta melkein?

  5. #20
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2949

    oletus Vs: Uudet bussit 2015

    TKL:n uusien toimitusaikataulusta sen verran että

    – heinä-elokuun taitteessa 4 teli-Volvoa,
    – elo-syyskuun taitteessa 4 teli-Solarista ja
    – joulukuussa vielä 4 pätkä-Volvoa.

    Näiden faktojen valossa on hyvin selvää, että useammallakin autolla on käytännössä elämänsä 2 viimeistä viikkoa linjaliikenteessä.
    TSB-Bussisivut | Suomen kirjastoautot | phototrans

    HSL on pääkaupunkiseudun kuntien jätehuoltoa ja joukkoliikennettä koskevasta yhteistoiminnasta annetun lain 3 §:ssä tarkoitettu kuntayhtymä.

  6. #21
    jtm
    jtm ei ole kirjautuneena
    jtm avatar
    Liittynyt
    24.01.2007
    Sijainti
    Kangasala
    Viestejä
    1938

    oletus Vs: Uudet bussit 2015

    Lainaus Alunperin kirjoittanut killerpop Näytä viesti
    TKL:n uusien toimitusaikataulusta sen verran että

    – heinä-elokuun taitteessa 4 teli-Volvoa,
    – elo-syyskuun taitteessa 4 teli-Solarista ja
    – joulukuussa vielä 4 pätkä-Volvoa.

    Näiden faktojen valossa on hyvin selvää, että useammallakin autolla on käytännössä elämänsä 2 viimeistä viikkoa linjaliikenteessä.
    Kenties ainakin autot #227, #228, #233, #234, #235?, #636, #637, #639 ja #643 näin äkkiä veikattuna?

  7. #22
    kiitokurre avatar
    Liittynyt
    09.08.2008
    Sijainti
    lempäälä
    Viestejä
    89

    oletus Vs: Uudet bussit 2015


  8. #23

    Liittynyt
    12.05.2008
    Viestejä
    71

    oletus Vs: Uudet bussit 2015

    En ole nähnyt viestiketjuissa mainintaa, että TKL:n viime vuoden uudet kaksiakseliset Volvot (47-50) ovat "uutta kevytrakenteisempaa mallia" (lainaus Bussiammattilainen-lehdestä).

    Onko tästä mallivaihtoehdosta kenelläkään mitään tarkempaa tietoa? Eroaako se "normaalista" mallista mitenkään muutoin kuin painon osalta? Miten tuo painonalennus on saatu toteutettua? (VDL esim. käyttää Citea LLE -mallinsa rakenteissa lasikuitua). Ainakin TKL on valinnut nuo Volvon uudet kevyet standardi-istuimet (samat kuin Helb, Tammelund ym.) näihin kaksiakselisiin - uusissa teleissä yhä pehmeät Kielit.

    Vuoden 2015 alussahan Tammelundin liikenne sai ilmeisesti ensimmäisen tällaisen kevyemmän mallin (?). Onko niitä mennyt muille liikennöitsijöille?

  9. #24
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2949

    oletus Vs: Uudet bussit 2015

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Bussimies Näytä viesti
    En ole nähnyt viestiketjuissa mainintaa, että TKL:n viime vuoden uudet kaksiakseliset Volvot (47-50) ovat "uutta kevytrakenteisempaa mallia" (lainaus Bussiammattilainen-lehdestä).

    Onko tästä mallivaihtoehdosta kenelläkään mitään tarkempaa tietoa? Eroaako se "normaalista" mallista mitenkään muutoin kuin painon osalta? Miten tuo painonalennus on saatu toteutettua? (VDL esim. käyttää Citea LLE -mallinsa rakenteissa lasikuitua). Ainakin TKL on valinnut nuo Volvon uudet kevyet standardi-istuimet (samat kuin Helb, Tammelund ym.) näihin kaksiakselisiin - uusissa teleissä yhä pehmeät Kielit.

    Vuoden 2015 alussahan Tammelundin liikenne sai ilmeisesti ensimmäisen tällaisen kevyemmän mallin (?). Onko niitä mennyt muille liikennöitsijöille?
    Etuosasta ainaki puuttuu podesterit. Lisäksi autot on vain 12-metrisiä
    TSB-Bussisivut | Suomen kirjastoautot | phototrans

    HSL on pääkaupunkiseudun kuntien jätehuoltoa ja joukkoliikennettä koskevasta yhteistoiminnasta annetun lain 3 §:ssä tarkoitettu kuntayhtymä.

Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12

Vastaavia viestiketjuja

  1. Uudet bussit, vuodenvaihde 2014/2015
    kirjoittanut kuukanko foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 36
    Viimeisin viesti: 02.01.2015, 22:00
  2. Uudet bussit 2013
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 79
    Viimeisin viesti: 23.11.2013, 12:24
  3. Uudet bussit 2012
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 54
    Viimeisin viesti: 23.12.2012, 22:48
  4. Uudet bussit 2006
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Turun paikallisliikenne
    Vastauksia: 17
    Viimeisin viesti: 25.09.2006, 21:26
  5. Uudet sopimukset, uudet bussit?
    kirjoittanut a__m foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 5
    Viimeisin viesti: 02.12.2005, 10:21

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •