MLNRV3-hankinta

Eikö tuosta numerosta voisi poistaa tuon Lihavoinnin? Siten teksti olisi ainakin vähän kapeampi.

Toinen voisi olla, että vähän mietittäisi noita päätepysäkkien nimiä paremmin. Eikös sen voisi nimetä kaupunginosan mukaan. Eli Laakso - Dal. Tai Nordenskiöldinkatu olisi tutummin Nordis (voisi käyttää molemmin kielin) ;)
Mielestäni tuollainen otsakyhmy ei sopisi Articiin.
 
Nimimerkki Nak:
Onko siis mielestäsi nykyinen kilpiltyyppi parempi kuin tuo hahmotelmaani?
 
Nimimerkki Nak:
Onko siis mielestäsi nykyinen kilpiltyyppi parempi kuin tuo hahmotelmaani?

Jos ei muuten, niin ainakin nykyinen on yhtenäisemmän näköinen. Led-tekniikka mahdollistaa myös nopean tekstin vaihdon, niin voisi myös kokeilla miten kielten vuorottelu toimisi pisimpien nimien kohdalla?
 
Ehkäpä tuo pyöreä "aurinko" istuisi keulaan paremmin muun muotoisena = neliskulmainen kilpi. Kymppilinjan kohdalla kirjasinkokoa pitää pienentää, jotta tunnus mahtuisi pyöreään kilpeen. Jatkokehityksenä numerotunnukseen voisi ympätä linjaväri(t), näin 60 vuoden tauon jälkeen.
 
Nyt kun 402 lähtee Würzburgiin, tuli mieleen kysäistä, kävikö NrI tai NrII itse asiassa koskaan missään muussa kaupungissa koeajoilla?
 
Viimeksi muokattu:
Nyt kun 402 lähtee Würzburgiin, tuli mieleen kysäistä, kävikö NrI tai NrII itse asiassa koskaan missään muussa kaupungissa koeajoilla?

Göteborgiin sitä ainakin oltiin myymässä, mutta jo toisen raideleveydenkään takia tuskin mitään vierailua tehtiin.
 
Ei lainkaan hullumpi ajatus. Hioin ideaasi ajankuluksi hieman eteenpäin upottamalla linjakilven runkoon, jolloin kokonaisuus on yhtenäisempi:
http://oi62.tinypic.com/inrepk.jpg
Vaikka numeron sijainti vaunun keskilinjassa onkin perinteinen, suosittelen kuitenkin siirtämään numeron menosuuntaan oikealle, jolloin pysäkillä toisen vaunun takana olevan vaunun linjatunnuksen saattaisi nähdä hieman helpommin. Englannissa esimerkiksi RM- (Routemaster) ja RT-mallin busseissa on toinen, pienempi linjakilpi kuljettajan vieressä moottorisuojuksen päällä juuri tästä syystä.

pekka
 
Vaikka numeron sijainti vaunun keskilinjassa onkin perinteinen, suosittelen kuitenkin siirtämään numeron menosuuntaan oikealle, jolloin pysäkillä toisen vaunun takana olevan vaunun linjatunnuksen saattaisi nähdä hieman helpommin.
On sellainenkin perinne, että linjanumero on katollakin vaunun oikeassa etukulmassa. Esimerkiksi Wien.

Antero
 
Millä aikataululla vaunut alkaen HKL 403:sta ilmaantuvat Helsinkiin?

Raitio.org-sivuston liikenneuutisista lainattua: "Vaunun HKL 403 etupään kori on valmistunut hitsauskokoonpanosta Transtechin Otanmäen tehtaalla. Vaunu on valmis 12/2015. Tämän jälkeen Articeja pitäisi putkahtaa kolmen viikon välein."
 
Takaisin
Ylös