Sivu 4 / 12 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345678 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 46-60/173

Viestiketju: Stadin Ratikat tiedottaa

  1. #46
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3426

    oletus Vs: Stadin Ratikat tiedottaa

    Kuinka museoliikenne on käynnistynyt nyt kun on ajettu kolme ensimmäistä viikonloppua, onko matkustajia ollut riittävästi? Jatkossa liikennettä kannattaisi ehdottomasti kehittää nykyisestä, esimerkiksi voisi perustaa toisen linjan joka lähtisi myöskin Kauppatorilta ja ajaisi reittiä Eteläranta - Tehtaankatu - Fredrikinkatu - Bulevardi - Aleksi - Kauppatori, tätä reittiä voisi ajaa yhdistelmä 339+505 tai vaihtoehtoisesti 9+505. Kauppatorilta lähdettäessä pitäisi tosin ensin kiertää Katariinan-Aleksin ja Unioninkadun kautta jotta päästäisiin kohti Kaivopuistoa, ykkösen päätepysäkiltähän ei ole mahdollista kääntyä oikealle. Toinen vaihtoehto olisi pidentää nykyisen linjan reittiä siten että Kauppatorilta ajettaisiin nykyistä Kruununhaan reittiä rautatieasemalle josta jatkettaisiin linjan 3B reittiä Eiran ja Kaivopuiston kautta takaisin Kauppatorille, jättöpysäkki olisi Kauppatori(0431) josta vaunu palaisi Katariinan, Aleksin ja Unskan kautta takaisin ykkösen päätepysäkille. Kierroksen tekisi vajaassa puolessa tunnissa joten nykyisellä vuorovälillä riittäisi yhdistelmä 157+233 mutta ainakin osan päivää voisi ajossa olla myös 339/9+505 jolloin vuoroväli olisi 15min. Jos kierros olisi nykyistä pidempi niin 5e maksu ei tuntuisi niin suurelta.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 03.06.2010 kello 05:09. Syy: kieliasu

  2. #47
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3272

    oletus Vs: Stadin Ratikat tiedottaa

    Erinomaisia kehitysideoita. Kannatan lämpimästi.

  3. #48

    Liittynyt
    26.10.2006
    Viestejä
    942

    oletus Vs: Stadin Ratikat tiedottaa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Kauppatorilta lähdettäessä pitäisi tosin ensin kiertää Katariinan-Aleksin ja Unioninkadun kautta jotta päästäisiin kohti Kaivopuistoa, ykkösen päätepysäkiltähän ei ole mahdollista kääntyä oikealle. Toinen vaihtoehto olisi pidentää nykyisen linjan reittiä siten että Kauppatorilta ajettaisiin nykyistä Kruununhaan reittiä rautatieasemalle josta jatkettaisiin linjan 3B reittiä Eiran ja Kaivopuiston kautta takaisin Kauppatorille, jättöpysäkki olisi Kauppatori(0431) josta vaunu palaisi Katariinan, Aleksin ja Unskan kautta takaisin ykkösen päätepysäkille.
    Tai sitten vaan peruutettaisiin vaihteen taakse ja mentäisiin suoraan kohti Etelärantaa.

  4. #49
    Kaid avatar
    Liittynyt
    26.06.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    546

    oletus Vs: Stadin Ratikat tiedottaa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Jatkossa liikennettä kannattaisi ehdottomasti kehittää nykyisestä, esimerkiksi voisi perustaa toisen linjan joka lähtisi myöskin Kauppatorilta ja ajaisi reittiä Eteläranta - Tehtaankatu - Fredrikinkatu - Bulevardi - Aleksi - Kauppatori, tätä reittiä voisi ajaa yhdistelmä 339+505 tai vaihtoehtoisesti 9+505. -- Toinen vaihtoehto olisi pidentää nykyisen linjan reittiä siten että Kauppatorilta ajettaisiin nykyistä Kruununhaan reittiä rautatieasemalle josta jatkettaisiin linjan 3B reittiä Eiran ja Kaivopuiston kautta takaisin Kauppatorille.
    Itse olen miettinyt olisiko mahdollista pidentään museolinjan reittiä Töölöön niin, että saataisiin linjan varrelle enemmän nähtävyyksiä kuten Temppeliaukion kirkko tai Kansallismuseo? Näin museolinjasta voitaiin kehittää myös turisteja palveleva sightseeing-linja, jollaisena kolmonen toimii nykyään vähän kehnosti.

    Linja voisi lähteä nykyiseen tapaan Kauppatorilta Kruunuhaan kautta rautatieasemalle, josta tehtäisiinkin lenkki pohjoiseen reittiä Mannerheimintie - Sibeliuksenkatu - Ruusulankatu - Runeberginkatu - Arkadiankatu - Mannerheimintie ja siitä Aleksille takaisin linjan nykyiselle reitille. Näin museolinjan varrelle saataisiin siinä jo nykyään olevien nähtävyyksien lisäksi Kiasma, Finlandiatalo, Eduskuntatalo, Kansallismuseo, Ooppera, Olympiastadion (no, vähän sivussa), Temppeliaukion kirkko ja Luonnontieteellinen museo. Tietysti siihen, että näistä lisänähtävyyksistä olisi jotain iloa tarvittaisiin vaihdolliset liput linjalle, jotta halukkaat voisivat käydä katsomassa nähtävyyksiä lähempää. Ja pidemmän linjan ajamiseen tarvittaisiin enemmän kalustoa... mikä olisi hyvä syy laittaa kaikki ajokelpoiset museovaunut linjalle.

  5. #50

    Liittynyt
    15.08.2008
    Viestejä
    1957

    oletus Vs: Stadin Ratikat tiedottaa

    Mahtaisiko tuollainen liikenne talloa nykyisen bussi-sightseeingin lupien päälle? Poistumisen ja kyytiin takaisin päästämisen salliminen olisi viimeistään päällekkäistä.

  6. #51

    Liittynyt
    31.01.2006
    Viestejä
    2686

    oletus Vs: Stadin Ratikat tiedottaa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hylje Näytä viesti
    Mahtaisiko tuollainen liikenne talloa nykyisen bussi-sightseeingin lupien päälle? Poistumisen ja kyytiin takaisin päästämisen salliminen olisi viimeistään päällekkäistä.
    Onko niillä sightseeing busseilla joku lupa?

    Minusta turistiratikka olisi erinomaisen hyvä keksintö, sightseeing bussi nyt on joka kaupungissa.

  7. #52
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6469

    oletus Vs: Stadin Ratikat tiedottaa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Kuinka museoliikenne on käynnistynyt nyt kun on ajettu kolme ensimmäistä viikonloppua, onko matkustajia ollut riittävästi?
    Liikenne on käynnistynyt oikein mukavasti. Matkustajamäärä on tietysti todella paljon säästä riippuvainen, toukokuun huonoimpana päivänä matkustajia oli alle sata, mutta parhaana yli 300. Kokonaisuuteen voi olla tyytväinen. Turisteja on tässä vaiheessa vähän verrattuna viime elokuuhun, joten kun turistikausi heinäkuussa alkaa, uskoisin matkustajamäärien vielä kasvavan. Toivotaan, että lupaukset lämpimästä kesästä pitävät paikkansa.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Jatkossa liikennettä kannattaisi ehdottomasti kehittää nykyisestä, esimerkiksi voisi perustaa toisen linjan joka lähtisi myöskin Kauppatorilta ja ajaisi reittiä Eteläranta - Tehtaankatu - Fredrikinkatu - Bulevardi - Aleksi - Kauppatori, tätä reittiä voisi ajaa yhdistelmä 339+505 tai vaihtoehtoisesti 9+505.
    Neliakselisten käyttäminen ”museoliikenteessä” tuntuu minusta hankalalta siksi, että suuri yleisö ei koe niitä kovinkaan museaalisina. Siksi nuo lainausmerkit tuossa. Itse asiassa vaunusta 157, joka sentään on jo 80-vuotias, on moni tullut sanomaan, että tuohan on ihan tavallinen ratikka, tuollaisella on menty monta monta kertaa. Niinhän se tietysti tavallaan onkin, kun vaunu on ollut linjaliikenteessä vielä 70-luvun puolivälissä.

    1950-luvun telivaunut näkyvät katukuvassa vieläkin, viimeksi linjaliikenteessä vain muutama kuukausi sitten ykkösellä. Siksi en usko, että ne houkuttelisivat matkustajia samalla tavalla.

    Reitti Kaivopuiston ja Eiran kautta olisi kaunis, mutta ympäriajo Kauppatorilla hankalaa. Jossain vaiheessa kuitenkin tällainen reitti on todennäköisesti mahdollista kokea poikkeusliikenteessä, jos esimerkiksi Kruununhakaan ei ratikalla jostain syystä pääsisi.

    Museolinja on muuten poikkeusreitillä viikonloppuna 19.6.-20.6., jolloin Aleksin ja Mannerheimintien risteyksen vaihdetyöt estävät liikennöinnin sitä kautta. Reitiksi on kaavailtu Kauppatori - Hakaniemi - Linjat, sillä muita vaihtoehtoja ei juuri ole. Lopullinen päätös tuon viikonlopun reitistä on vielä kiinni Linjojen radan kunnosta.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Kierroksen tekisi vajaassa puolessa tunnissa joten nykyisellä vuorovälillä riittäisi yhdistelmä 157+233 mutta ainakin osan päivää voisi ajossa olla myös 339/9+505 jolloin vuoroväli olisi 15min. Jos kierros olisi nykyistä pidempi niin 5e maksu ei tuntuisi niin suurelta.
    Nykyinen kierros kestää liikenteestä riippuen reilun vartin. Sunnuntai-aamuisin, tai jos Kaivokadulla sattuu hyvä tuuri, kierroksen ajaa vartissa, mutta 17 min lienee tavallisin aika. Aika on juuri sopiva puolen tunnin vuoroväliä ajatellen, sillä kokemuksen mukaan museojuna kerää matkustajia parhaiten sillä, että vaunu seisoo torilla ja ihmiset tulevat sitä katsomaan. Toki pysäkillä on muutama odottajakin usein, mutta enemmistö taitaa kuitenkin tulla kierrokselle enemmän tai vähemmän ex-tempore. Silloin tuo pitkä seisonta-aika on perusteltu houkuttimena.

    Jos seisonta-aikaa jäisi vähemmän, se vaikuttaisi matkustajamääriin ja hankaloittaisi lipunmyyntiä. Siihen nimittäin kuluu vilkkaana päivänä rahastajalta yllättävän paljon aikaa, kun välissä pitää neuvoa matkustaji 3T:hen turistikierrokselle ja vastailla muihinkin kysymyksiin.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut teme Näytä viesti
    Minusta turistiratikka olisi erinomaisen hyvä keksintö, sightseeing bussi nyt on joka kaupungissa.
    Tämän suhteen minulla onkin hyviä uutisia. Tarkempaa tietoa on täällä: http://www.helsinkiexpert.com/fi/kie...ssa.1453.xhtml mutta tiivistetysti voisi sanoa, että keltavihreitä manneja (etupäässä vaunu 161) tulee näkymään kesällä tavallista enemmän liikenteessä. Hintakin on busseihin verrattuna edullinen, ja mukana näillä sightseeing-kierroksilla on ihan elävä opas, ei mitään nauhoituksia. Kierrokset toteutetaan hop on - hop off -periaattella, mutta pysäkkejä on vain muutama.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 03.06.2010 kello 14:39. Syy: poistettu rikkinäinen lainaus
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  8. #53

    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Helsinki Lauttasaari
    Viestejä
    417

    oletus Vs: Stadin Ratikat tiedottaa

    Edellisessä viestissä linkitetty ratikkakiertoajelu kuulostaa hyvältä idealta!
    Itselläni on hämärä muistikuva Köpiksen turistsporvogn'ista, kerran, pari tunnissa liikennöinneestä kiertoajeluratikasta. Idea on samaa tyyliä.
    'En ole kiinnostunut selityksistä, joita annetaan myöhästymisille. Olen kiinnostunut vain siitä mitä on todella saatu aikaan'
    (Mahatma Gandhi)

  9. #54

    Liittynyt
    31.01.2006
    Viestejä
    2686

    oletus Vs: Stadin Ratikat tiedottaa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Tämän suhteen minulla onkin hyviä uutisia. Tarkempaa tietoa on täällä: http://www.helsinkiexpert.com/fi/kie...ssa.1453.xhtml mutta tiivistetysti voisi sanoa, että keltavihreitä manneja (etupäässä vaunu 161) tulee näkymään kesällä tavallista enemmän liikenteessä. Hintakin on busseihin verrattuna edullinen, ja mukana näillä sightseeing-kierroksilla on ihan elävä opas, ei mitään nauhoituksia. Kierrokset toteutetaan hop on - hop off -periaattella, mutta pysäkkejä on vain muutama.
    Tuohan on oikein hyvä. Sporakoff voisi olla myös minusta tuohon tarkoitukseen hyvä.

  10. #55
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6469

    oletus Vs: Stadin Ratikat tiedottaa

    Museoliikenne on poikkeusreitillä la-su 19.6.-20.6. Reitti on Kauppatori - Linjat. Poikkeusreitti johtuu Mannerheimintien ja Aleksanterinkadun risteyksessä tehdävistä vaihdetöistä.

    Aikataulu on sama kuin tavallisestikin, eli ensimmäinen lähtö Kauppatorilta on klo 10:00 ja viimeinen klo 17:00. Lähdöt ovat puolen tunnin välein, mutta jos vaunu tulee täyteen, lähdetään heti sen täytyttyä.

    Kartta poikkeusreitistä tulee Kauppatorin näkyviin Kauppatorin pysäkille.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat  
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  11. #56

    Liittynyt
    10.02.2009
    Viestejä
    441

    oletus Vs: Stadin Ratikat tiedottaa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Museoliikenne on poikkeusreitillä la-su 19.6.-20.6. Reitti on Kauppatori - Linjat. Poikkeusreitti johtuu Mannerheimintien ja Aleksanterinkadun risteyksessä tehdävistä vaihdetöistä.
    Itse olisin oikeastaan sitä mieltä, että tuo voisi olla mukavampi ihan tuon liikenteen standardireitiksi...

  12. #57
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Viestejä
    374

    oletus Vs: Stadin Ratikat tiedottaa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut iiko Näytä viesti
    Itse olisin oikeastaan sitä mieltä, että tuo voisi olla mukavampi ihan tuon liikenteen standardireitiksi...
    Älywapaa ehdotus: voisko lauantai- ja sunnuntaireitit olla erilaiset. Lauantaina vaikka diakkarille kääntymään niin olis poissa lauantairuuhkan jaloista. Sunnuntaina sitten vois körötellä Aleksilla ja keskustassa vähemmän liikenteen seassa.

  13. #58
    MrArakawa avatar
    Liittynyt
    02.08.2007
    Sijainti
    Helsinki, Lahti
    Viestejä
    617

    oletus Vs: Stadin Ratikat tiedottaa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Aikataulu on sama kuin tavallisestikin, eli ensimmäinen lähtö Kauppatorilta on klo 10:00 ja viimeinen klo 17:00. Lähdöt ovat puolen tunnin välein, mutta jos vaunu tulee täyteen, lähdetään heti sen täytyttyä.
    Linjan 3B väliaikainen päätepysäkki on Kauppatorilla tuona viikonloppuna, joten museovaunu saanee tehdä ylimääräisiä väistökierroksia Senaatintorilla.

  14. #59

    Liittynyt
    26.10.2006
    Viestejä
    942

    oletus Vs: Stadin Ratikat tiedottaa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut MrArakawa Näytä viesti
    Linjan 3B väliaikainen päätepysäkki on Kauppatorilla tuona viikonloppuna, joten museovaunu saanee tehdä ylimääräisiä väistökierroksia Senaatintorilla.
    Mutta silloinhan museoliikenne voi käyttää poikkeusvaihdetta ja lähteä pysäkiltä jota normaalisti 3T käyttää.

  15. #60
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6469

    oletus Vs: Stadin Ratikat tiedottaa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut risukasa Näytä viesti
    Mutta silloinhan museoliikenne voi käyttää poikkeusvaihdetta ja lähteä pysäkiltä jota normaalisti 3T käyttää.
    Museoliikenne kerää matkustajia parhaiten siten, että vaunu seisoo pysäkillä houkuttelemassa uteliaita. Tämä edellyttää tietysti reilua seisonta-aikaa, mielellään noin 10 min. Silloin tuo viereisen raiteen käyttö ei onnistu, kun 0-raiteellekaan ei mahdu seisomaan.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

Vastaavia viestiketjuja

  1. SRS tiedottaa
    kirjoittanut Albert foorumissa Muuta joukkoliikenteestä
    Vastauksia: 58
    Viimeisin viesti: 15.07.2015, 08:51
  2. Suomen Raitiotieseura tiedottaa
    kirjoittanut Albert foorumissa Offtopic
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 20.01.2012, 08:50
  3. SRHS ry tiedottaa toiminnasta vuonna 2011
    kirjoittanut Lari Nylund foorumissa Junat
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 04.05.2011, 12:53
  4. Vastauksia: 12
    Viimeisin viesti: 13.10.2008, 01:49
  5. Epäsymmetriset ratikat
    kirjoittanut Eira foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 17
    Viimeisin viesti: 14.02.2008, 13:58

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •