Sivu 11 / 13 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 78910111213 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 151-165/187

Viestiketju: Vallilan maanalainen raitiovaunuvarikko

  1. #151
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3385

    oletus Vs: Vallilan maanalainen raitiovaunuvarikko

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Antero Alku Näytä viesti
    Sopii verrata NR-vaunuihin. Peruskorjaamattomatkin ovat paremmassa kunnossa kuin 7–10 vuotiaat ”uudet” bussit.
    Antero-hyvä, kyllähän kaikki Nr-vaunut ovat käyneet täyskorjauksissa useaan kertaan elinkaarensa aikana. Ei niistä mikään ole alkuperäisessä kunnossa. Huonokuntoisimpien ykkössarjalaisten edellisestä isosta remontista toki on kulunut reilu 10 - 13 vuotta (nk. plus-korjaus). Jos busseihin tehtäisiin vastaavalla tavoin isolla rahalla täyskunnostus, niin kyllä nekin näyttäisivät joltain muulta kuin ne nyt näyttävät. Nykyisenlainen kilpailuttamiskulttuuri, joka siis koskee vain bussiliikennettä, on muuttanut asioiden arvottamista eikä busseille tehdä enää juurikaan muuta kuin kaikista välttämättömimmät korjaukset, jos aina niitäkään.

  2. #152
    Tunnistettu jäsen Compact avatar
    Liittynyt
    20.07.2005
    Viestejä
    2124

    oletus Vs: Vallilan maanalainen raitiovaunuvarikko

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rattivaunu Näytä viesti
    Nykyisenlainen kilpailuttamiskulttuuri, joka siis koskee vain bussiliikennettä, on muuttanut asioiden arvottamista eikä busseille tehdä enää juurikaan muuta kuin kaikista välttämättömimmät korjaukset, jos aina niitäkään.
    Toivoisin, että busseihinkin tehtäisiin lyhyen elinkaarensa aikana muutakin kuin tankkaukset. Niihin halpoihin peltilaatikoihin ei vain kannata oikeasti tehdä yhtään mitään ulkonaista fiksausta muuta kuin pesulinjan läpiajo. Eikä alustakaan kestä uudelleenkorittamista kuten ennen, koko autopaketti on vain kertakäyttöluonteinen illuusio, jonka parasta-ennen-päiväys mennee umpeen jo hankintavuonna.

    Nimimerkki "äskettäin sateella YTV-bussissa matkustanut, ja myös kastunut". Uudehko bussi, katto mätä, ikkunat sumeat, ja laadun merkkinä totutusti ulkona peräkulmat aukikolhittuna. No se johtuu vain surkeista bussikuskeista, eikä ole puolalainen laatuominaisuus.

  3. #153
    PNu
    PNu ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.09.2005
    Viestejä
    908

    oletus Vs: Vallilan maanalainen raitiovaunuvarikko

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Antero Alku Näytä viesti
    Valmetin 1970-luvulta alkaen valmistamiin NR-vaunuihin ette voi edes verrata mitään bussia, kun kaikki on jo romutettu.
    Eivät sentään kaikki. Salmelalla 70-luvun puolivälin Lahti 10- ja Kutter 8-busseja on edelleen ajossa.

  4. #154
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3385

    oletus Vs: Vallilan maanalainen raitiovaunuvarikko

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Compact Näytä viesti
    ...koko autopaketti on vain kertakäyttöluonteinen illuusio,...
    Nykyäänhän linja-autot tehdään yhtenäisrakenteisiksi kokonaisuuksiksi ilman että olisi täysin erillistä alustaa ja korirakennetta (erona menneiden aikojen tilanteeseen). Itsekantavat linja-autot (esim. Mersun ja MANin kokonaan valmistamat linja-autot) ovat vastaavia "paketteja" kuin henkilöautot, joita niitäkään ei käsittääkseni kovin laajasti uudelleenkoriteta.

  5. #155
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: Vallilan maanalainen raitiovaunuvarikko

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Compact Näytä viesti
    Toivoisin, että busseihinkin tehtäisiin lyhyen elinkaarensa aikana muutakin kuin tankkaukset.
    Esim. Concordia 72, tämä 14 vuotias herättää jo säälin sekaista kunnioitusta Myllypurossa. Urheasti tämä kuhmuinen, repsottava, lintallaan oleva vaunu kuljettaa edelleen matkustajia.

  6. #156
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: Vallilan maanalainen raitiovaunuvarikko

    Nyt Hesarikin uutisoi jotain asiasta (enkä nähnyt mitään viestejä rivivälistä tai muitakaan oraakkelijuttuja tällä kertaa ).

    HKL rakentanee raitiovaunuvarikon Koskelaan
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  7. #157
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6712

    oletus Vs: Vallilan maanalainen raitiovaunuvarikko

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Nyt Hesarikin uutisoi jotain asiasta (enkä nähnyt mitään viestejä rivivälistä tai muitakaan oraakkelijuttuja tällä kertaa ).
    Mä taas löysin painetusta lehdestä (tuota kohtaa näköjään ei ole nettiversiossa) oikein mukavan rivien välistä -tulkinnan. Lehdessä nimittäin todetaan, että varikon tulisi olla valmis vuonna 2015, kun Laajasalon ratikkaliikenne alkaa. Eli HKL:n taholta Laajasalon ratikka on siis selvä peli.

    HS:ssä annetaan ymmärtää, että Vallilan varikko jää kokonaan tarpeettomaksi uuden varikon myötä. Koskelaan tulee siis mitä ilmeisimmin myös maalaamo, teli- ja korikorjaamo ym. Silloin poistuu taas yksi niistä esteistä, jotka vaikeuttavat pitkien (30 m) vaunujen käyttöönottoa. Ehkäpä käy niin, että nyt tilattavat 40 vaunua tulevat vielä 27-metrisinä mutta optiovaunut sitten 30-metrisinä.

    HS sanoo, että varikko on 170 vaunulle. Se on aikamoinen määrä. Voitaneen siis tulkita, että Koskelaan on tarkoitus sijoittaa myös Jokeri. Ilmeisesti kuitenkin Töölön varikko jäisi nykyiseen käyttöön, vai mitä?
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  8. #158
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Viestejä
    2789

    oletus Vs: Vallilan maanalainen raitiovaunuvarikko

    En nyt aivan tarkoin tunne Vallilan kompleksia, mutta tuntuu kyllä hankalalta sovittaa isompiin halleihin asuntoja ...

    Yksi raitioliikenteen kannalta mielekäs vaihtoehto Vallilan tulevaisuudelle voisi olla käyttää isompia halliosia Koskelaa keskempänä sijaitsevana pelkkänä ajovarikkona, jossa olisi halliin sopiva määrä keskikaupunkiverkon vaunuja, joiden olisi taloudellisempi lähteä Vallilasta.

  9. #159
    Max
    Max ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    26.08.2008
    Viestejä
    1004

    oletus Vs: Vallilan maanalainen raitiovaunuvarikko

    Vallilalaiset pelkäsivät meteliä ja varikko tuli Koskelaan.

    Sieluni silmin näen jo sen vaunuletkan, joka tulevaisuudessa varhaisaamun tunteina ajelee Koskelasta (Vallilan läpi) Kruununhakaan ja edelleen Laajasaloon. Ja illalla sitten takaisin... Paljonkohan tulee matkaa Koskelasta Yliskylään?

    Onko muuten missään vaiheessa harkittu jonkinlaisen pikkuvarikon rakentamista Laajasaloon? Siellä luulisi olevan tilaa...

  10. #160

    Liittynyt
    10.02.2009
    Viestejä
    495

    oletus Vs: Vallilan maanalainen raitiovaunuvarikko

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Max Näytä viesti
    Vallilalaiset pelkäsivät meteliä ja varikko tuli Koskelaan.
    Näin helsinkiläisenä veronmaksajana minua kiinnostaa myös hinta. 50 miljoonaa euroa kalliimpi hinta Vallilan varikolle on minusta aika lailla ratkaiseva tekijä asiassa.

    Ja jos Vallila jää pois käytöstä, niin saiskohan siitä helposti raitiovaunumuseon?

  11. #161
    ess
    ess ei ole kirjautuneena
    ess avatar
    Liittynyt
    10.11.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    733

    oletus Vs: Vallilan maanalainen raitiovaunuvarikko

    Lainaus Alunperin kirjoittanut iiko Näytä viesti
    Ja jos Vallila jää pois käytöstä, niin saiskohan siitä helposti raitiovaunumuseon?
    Tuskin se jää pois käytöstä. Korjaamotoimintaa on jossain oltava jatkossakin. Sitäpaitsi raitiovaunumuseo löytyy jo Töölöstä.
    "Juna toisi huumeet."

  12. #162
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: Vallilan maanalainen raitiovaunuvarikko

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ess Näytä viesti
    Tuskin se jää pois käytöstä. Korjaamotoimintaa on jossain oltava jatkossakin. Sitäpaitsi raitiovaunumuseo löytyy jo Töölöstä.
    Eikos tuo nimimerkki 339-DF todennut juuri muutama viesti sitten seuraavaa:

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF
    HS:ssä annetaan ymmärtää, että Vallilan varikko jää kokonaan tarpeettomaksi uuden varikon myötä. Koskelaan tulee siis mitä ilmeisimmin myös maalaamo, teli- ja korikorjaamo ym.
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  13. #163
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6712

    oletus Vs: Vallilan maanalainen raitiovaunuvarikko

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ess Näytä viesti
    Korjaamotoimintaa on jossain oltava jatkossakin.
    HS ei tietysti ole kovin luotettava lähde, väärinkäsitykset ovat yleisiä. Kuitenkin minusta kuulostaisi loogiselta se HS:n tieto, että Koskelan kasvaessa sinne sijoitettaisiin [ajanmukaiset ja toimivat (myös pitkien vaunujen käytettävissä olevat)] korjaamotilat.

    Ei olisi kuitenkaan lainkaan hullumpaa ottaa Vallilan vapautuvia tiloja säilytyshalliksi (lyhyemmät siirtoajot etuna) ja säilyttää raitioliikenteen konttoritoiminnot Vallilassa edelleen.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  14. #164
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: Vallilan maanalainen raitiovaunuvarikko

    Sielläpä sitten sumppuuntuvat linjalle lähtevät vaunut, Nimittäin Kustaa Vaasan tien ja Hämeentien sekä Hämeentien ja Sturenkadun risteyksissä. Kun sitä tapahtuu jo nyt...

  15. #165
    Max
    Max ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    26.08.2008
    Viestejä
    1004

    oletus Vs: Vallilan maanalainen raitiovaunuvarikko

    Lainaus Alunperin kirjoittanut iiko Näytä viesti
    Näin helsinkiläisenä veronmaksajana minua kiinnostaa myös hinta. 50 miljoonaa euroa kalliimpi hinta Vallilan varikolle on minusta aika lailla ratkaiseva tekijä asiassa.
    Siirtoajotkin taitavat maksaa muutaman miljoonan joka vuosi. Vai onko asiasta tarkempaa arviota olemassa?

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •