Sivu 1 / 5 12345 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1-15/71

Viestiketju: Raitiovaunuhavaintoja - tammikuu 2009

  1. #1

    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Helsinki Lauttasaari
    Viestejä
    427

    oletus Raitiovaunuhavaintoja - tammikuu 2009

    HKL#161 oli tänään puoli yhdentoista aikaan Rautatientorilla menossa kohti Mannerheimintietä ilmeisesti koulutusajossa.
    'En ole kiinnostunut selityksistä, joita annetaan myöhästymisille. Olen kiinnostunut vain siitä mitä on todella saatu aikaan'
    (Mahatma Gandhi)

  2. #2
    ess
    ess ei ole kirjautuneena
    ess avatar
    Liittynyt
    10.11.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    733

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja tammi-helmikuu 2009

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Hape Näytä viesti
    HKL#161 oli tänään puoli yhdentoista aikaan Rautatientorilla menossa kohti Mannerheimintietä ilmeisesti koulutusajossa.
    Koeajo-kilvet siinä ainakin oli Koskelan hallissa pari tuntia myöhemmin.
    "Juna toisi huumeet."

  3. #3
    Tunnistettu jäsen karihoo avatar
    Liittynyt
    29.01.2006
    Sijainti
    Hyvinkää
    Viestejä
    540

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja tammi-helmikuu 2009

    Pitääköhän tämä Hesarin lukijan kommentti paikkaansa? Että matkustajia pidetään vaihdevian takia Pitkälläsillan ja Hakaniemen välisellä osuudella vaunussa puolikin tuntia?

  4. #4

    Liittynyt
    26.07.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    794

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja tammi-helmikuu 2009

    Kyllä se taitaa paikkansa pitää. Istuin raitiovaunussa numero 6, joka lähti Hakaniemestä kohti Unioninkatua noin kello 19.00. Ensimmäiset raitiovaunut sillalta Hakaniemen pysäkille tulivat, kun vaunumme oli pysäkin liikennevaloissa. Laskin, että vastaani tuli 19 raitiovaunua (3 x 1A, 4 x 3B, 4 x 6, 4 x 7B ja 4 x 9) Hakaniemen ja Liisankadun risteyksen välissä. Raitiovaunujen vuorovälien perusteella voidaan laskea, että huono-onnisimmat joutuivat odottamaan noin 30 minuuttia.
    Blogi yleisistä saunoista: http://www.saunakulttuuri.com

  5. #5
    Tunnistettu jäsen Compact avatar
    Liittynyt
    20.07.2005
    Viestejä
    2123

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja tammi-helmikuu 2009

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vompatti Näytä viesti
    Kyllä se taitaa paikkansa pitää. Istuin raitiovaunussa numero 6, joka lähti Hakaniemestä kohti Unioninkatua noin kello 19.00. Ensimmäiset raitiovaunut sillalta Hakaniemen pysäkille tulivat, kun vaunumme oli pysäkin liikennevaloissa. Laskin, että vastaani tuli 19 raitiovaunua (3 x 1A, 4 x 3B, 4 x 6, 4 x 7B ja 4 x 9) Hakaniemen ja Liisankadun risteyksen välissä. Raitiovaunujen vuorovälien perusteella voidaan laskea, että huono-onnisimmat joutuivat odottamaan noin 30 minuuttia.
    Kun otetaan tuo raitiovaunu n:ro 1A tarkasteluun, niin http://aikataulut.ytv.fi/pysakit/fi/1111428.html taulukosta saadaan HT:n 1A:n lähdöt 18.32 , 18.40, 18.48. Nämä siis olivat vielä klo 19.00 tulossa vastaan havainnoitsijaa Pitkälläsillalla matkalla böndelle.

  6. #6
    ess
    ess ei ole kirjautuneena
    ess avatar
    Liittynyt
    10.11.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    733

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja tammi-helmikuu 2009

    Aika paha siinä pitkällä sillalla on ketään päästää uloskaan.

    Ja nuo letkan 1A:t todennäköisesti ajoivat suoraan Koskelaan kun vaihde saatiin toimimaan.
    "Juna toisi huumeet."

  7. #7
    MrArakawa avatar
    Liittynyt
    02.08.2007
    Sijainti
    Helsinki, Lahti
    Viestejä
    638

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja tammi-helmikuu 2009

    Noheva kuljettaja laittaa yllensä heijastinliivin (löytyy jokaisesta vaunusta), pysäyttää ajokaistan liikenteen ja päästää matkustajat ulos etuovesta. Näin olen erään kuljettajan nähnyt toimivan, vieläpä juuri Pitkänsillan tuntumassa. Myönnettäköön että tilanne ei ole helppo. Ratikan ja jalkakäytävän välissä on pahimmillaan kaksi vilkasliikenteistä autokaistaa, poikkeustilanteen aiheuttamasta ruuhkasta hermostuneita autoilijoita ja tällä kertaa oli myös pimeää ja sateista. Kuljettaja varmasti miettii myös oikeusturvaansa, sillä jos pysäkkien ulkopuolella availee ovia ja päästää matkustajia poistumaan, on heistä silloin vastuussa ja eikös tällaisessa tilanteessa joku onnistu jäämään auton alle.

  8. #8
    Tunnistettu jäsen karihoo avatar
    Liittynyt
    29.01.2006
    Sijainti
    Hyvinkää
    Viestejä
    540

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja tammi-helmikuu 2009

    Lainaus Alunperin kirjoittanut MrArakawa Näytä viesti
    Kuljettaja varmasti miettii myös oikeusturvaansa, sillä jos pysäkkien ulkopuolella availee ovia ja päästää matkustajia poistumaan, on heistä silloin vastuussa ja eikös tällaisessa tilanteessa joku onnistu jäämään auton alle.
    Mietinkin lähinnä sitä puolta, että kuinka kuljettaja on saanut matkustajat pysymään aloillaan puolikin tuntia. Kiireisimmät = hätäisimmät saattaisivat repiä ovia väkisin auki hätäkahvasta.

  9. #9
    Tunnistettu jäsen Nakkiputka avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Kauniainen
    Viestejä
    531

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja tammi-helmikuu 2009

    Lainaus Alunperin kirjoittanut MrArakawa Näytä viesti
    Noheva kuljettaja laittaa yllensä heijastinliivin (löytyy jokaisesta vaunusta), pysäyttää ajokaistan liikenteen ja päästää matkustajat ulos etuovesta. Näin olen erään kuljettajan nähnyt toimivan, vieläpä juuri Pitkänsillan tuntumassa. Myönnettäköön että tilanne ei ole helppo. Ratikan ja jalkakäytävän välissä on pahimmillaan kaksi vilkasliikenteistä autokaistaa, poikkeustilanteen aiheuttamasta ruuhkasta hermostuneita autoilijoita ja tällä kertaa oli myös pimeää ja sateista. Kuljettaja varmasti miettii myös oikeusturvaansa, sillä jos pysäkkien ulkopuolella availee ovia ja päästää matkustajia poistumaan, on heistä silloin vastuussa ja eikös tällaisessa tilanteessa joku onnistu jäämään auton alle.
    Muistuupa mieleen syksy 2004, kun Mannerheimintien silloisen Esson kohdalla sattui henkilköauton ja raitiovaunun kolari ja taisin olla kolmantena vaununa jonossa... Silloin vielä vaunuissa ei edes ollut heijastinliivejä, mutta vilkku oikealle ja valvomaan että matkustajat pääsevät turvallisesti poistumaan etuovesta. Oleellista tässä on vain yhden oven käyttö ja matkustajalauman (ja autojen) aktiivinen "paimentaminen", ja matkustajille tilanteen selittäminen. Kyllä se siitä
    "Tavoitteiden asettamisen pitää olla riittävän kunnianhimoista, jotta se pakottaa uudenlaiseen ajatteluun ja uusien läpimurtojen tavoitteluun." - Kone Oyj:n evp toimitusjohtaja Matti Alahuhta kirjassaan:"Johtajuus – kirkas suunta ja ihmisten voima".

  10. #10
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6707

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja tammi-helmikuu 2009

    162 oli tänään 1A:lla. Tekisi mieli narista siitä, että piiitkä vaunu on tuollaisella linjalla, mutta pakko myöntää, että iltaruuhkassa vaunussa oli kyllä aika hyvin pokaa kyydissä!

  11. #11
    Tunnistettu jäsen karihoo avatar
    Liittynyt
    29.01.2006
    Sijainti
    Hyvinkää
    Viestejä
    540

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja tammi-helmikuu 2009

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Nakkiputka Näytä viesti
    Oleellista tässä on vain yhden oven käyttö ja matkustajalauman (ja autojen) aktiivinen "paimentaminen", ja matkustajille tilanteen selittäminen. Kyllä se siitä
    Tulee ihan mieleen taannoinen Osuuspankin mainos, jonka sloganissa sanottiin "Kokemus tuo varmuutta"

  12. #12
    ess
    ess ei ole kirjautuneena
    ess avatar
    Liittynyt
    10.11.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    733

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja tammi-helmikuu 2009

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    162 oli tänään 1A:lla. Tekisi mieli narista siitä, että piiitkä vaunu on tuollaisella linjalla, mutta pakko myöntää, että iltaruuhkassa vaunussa oli kyllä aika hyvin pokaa kyydissä!
    Ettei vaan olisi ollut niin pahasti myöhässä että seuraava vuoro tuli perässä tyhjänä.
    "Juna toisi huumeet."

  13. #13
    Tunnistettu jäsen Camo Lissabone avatar
    Liittynyt
    14.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    939

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja tammi-helmikuu 2009

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ess Näytä viesti
    Ettei vaan olisi ollut niin pahasti myöhässä että seuraava vuoro tuli perässä tyhjänä.
    Toisen käden tietona kerrottakoon, että vaunulla jäi Käpylään jopa taukoaikaakin, joten olisiko kaikki Krunikan konttorirotat lähteneet samaan aikaan liikkeelle? Osaavissa käsissä DüWagilla saa kyllä ajettua sellaista rallia, johon ei muut vaunut, paitsi laihialainen, pysty.
    !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM

  14. #14

    Liittynyt
    15.08.2008
    Viestejä
    2005

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja tammi-helmikuu 2009

    Millä lihaksilla? Onko vertailukohtia?

  15. #15
    Kukkahattutäti avatar
    Liittynyt
    26.06.2006
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    36

    oletus Vs: Raitiovaunuhavaintoja tammi-helmikuu 2009

    Minä toimin aina niin, että avaan vain etuoven etupuoliskon ja senkin vain silloin, kun autoja ei tule. Varmuuden vuoksi menen itse ulos ohjaamaan matkustajia turvallisesti suoraan jalkakäytävälle. Kun autoja alkaa tulla, mene sisälle ja suljen oven. Operaatio alkaa alusta taas, kun autoja ei tule. Kuulutan matkustajille tilanteesta heti, kun itse saan siitä tiedon ja kerron samalla myös esim. bussiyhteyksistä.
    Pienistä haaveista kasvaa unelmien puu.

Sivu 1 / 5 12345 ViimeisinViimeisin

Vastaavia viestiketjuja

  1. Raitiovaunuhavaintoja - tammikuu 2011
    kirjoittanut Camo Lissabone foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 36
    Viimeisin viesti: 01.02.2011, 09:19
  2. Raitiovaunuhavaintoja - tammikuu 2010
    kirjoittanut rvk1249 foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 63
    Viimeisin viesti: 02.02.2010, 21:26
  3. Raitiovaunuhavaintoja - toukokuu 2009
    kirjoittanut Hape foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 53
    Viimeisin viesti: 01.06.2009, 15:28
  4. Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - tammikuu 2009
    kirjoittanut jtm foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 26
    Viimeisin viesti: 02.02.2009, 19:29
  5. Havaintoja YTV-alueelta - tammikuu 2009
    kirjoittanut Aleksi.K foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 196
    Viimeisin viesti: 01.02.2009, 22:05

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •