Allegrojen tulevaisuus

Liittynyt
26 Huhtikuu 2022
Viestit
50
Tulin tässä miettineeksi että mikähän tulee Allegrojen kohtalo olemaan, vahvasti kun epäilen että liikennettä tullaan tuskin koskaan, tai ainakaan hyvin pitkään aikaan uudelleen avaamaan… Jos kellään on realistisia mielikuvia, niin saakoon kertoa.
 
Luulen että kun rauha palaa niin Allegro kulkee taas aivan normaalisti. Sotahan se oli syy miksi tämä homma keskeytettiin
 
Nooh ei kannata kiirehtiä vielä. Jos Ukrainan sota johtaa hallinto muuttumiseen Venäjällä lähivuosina, en näe syytä miksi liikennettä ei voisi taas aloittaa. Jos Karelian Trains ehtii hävitä ennen tuota, junat todennäköisesti vain maalataan uudestaan, ja ne siirtyvät kummankin maan sisäiseen liikenteeseen.
 
Parempi vaihtoehto sille, että mätänevät Ilmalan varikolla, mutta voisi kuitenkin vielä ensin tutkia niiden käyttämistä Suomessa. VR on saanut sosiaalisissa medioissa jo kohta vuodenpäivät palautetta loppuunmyydyistä junista joihin ovat vastanneet, ettei löydy lisävaunuja junien pidentämiseen. Este niiden käyttämiselle taitaa kuitenkin olla poliittinen, eli ei haluta rikkoa sopimusta RZD:n kanssa, joka nyt kuitenkin lentää roskiin jos ne luovutetaan Ukrainalle.

Sellaisenkin tempun voisi tehdä, että siirtävät Venäjän osuuden Karelia Trainsistä Ukrainalle, jolloin he saavat puolet junista ja VR saa luvan käyttää toista puolta.
 
Viimeksi muokattu:
Parempi vaihtoehto sille, että mätänevät Ilmalan varikolla, mutta voisi kuitenkin vielä ensin tutkia niiden käyttämistä Suomessa. VR on saanut sosiaalisissa medioissa jo kohta vuodenpäivät palautetta loppuunmyydyistä junista joihin ovat vastanneet, ettei löydy lisävaunuja junien pidentämiseen. Este niiden käyttämiselle taitaa kuitenkin olla poliittinen, eli ei haluta rikkoa sopimusta RZD:n kanssa, joka nyt kuitenkin lentää roskiin jos ne luovutetaan Ukrainalle.

Sellaisenkin tempun voisi tehdä, että siirtävät Venäjän osuuden Karelia Trainsistä Ukrainalle, jolloin he saavat puolet junista ja VR saa luvan käyttää toista puolta.

Ehkäpä vielä luet tuon edellä olevan HS:n jutun.

Vaikka Venäjä murhaa ja varastaa, emme mielestäni saa alentua samalle tasolle.
 
Ehkäpä vielä luet tuon edellä olevan HS:n jutun.

Vaikka Venäjä murhaa ja varastaa, emme mielestäni saa alentua samalle tasolle.

Kyllä se on luettuna, mutta taidan joutua lukemaan uudelleen, kun en murhaamisen tasolle alentumista siitä löytänyt.
 
Sellaisenkin tempun voisi tehdä, että siirtävät Venäjän osuuden Karelia Trainsistä Ukrainalle, jolloin he saavat puolet junista ja VR saa luvan käyttää toista puolta.

Kaikkeahan voi tehdä, mutta toisen omaisuuden siirtäminen omavaltaisesti kolmannelle on varastamista.

Eli haluammeko alentua varkaiksi Venäjän tavoin?

---------- Viestit yhdistetty klo 18:08 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 18:05 ----------

Kyllä se on luettuna, mutta taidan joutua lukemaan uudelleen, kun en murhaamisen tasolle alentumista siitä löytänyt.

On toki suurempi rikos murhata kuin varastaa, Venäjä tekee molempia, mutta myös samanaikaisesti.
 
Kaikkeahan voi tehdä, mutta toisen omaisuuden siirtäminen omavaltaisesti kolmannelle on varastamista.

Eli haluammeko alentua varkaiksi Venäjän tavoin?

Vaikka sodasta johtuvien pakotteiden alla olevan laitoksen omaisuuden takavarikointi ja siirtäminen sotatoimialueelle olisikin varkautta, niin se ei olisi varkautta samalla tavalla kuin, miten Venäjä sitä on sodan ajan harrastanut.
 
Vaikka sodasta johtuvien pakotteiden alla olevan laitoksen omaisuuden takavarikointi ja siirtäminen sotatoimialueelle olisikin varkautta, niin se ei olisi varkautta samalla tavalla kuin, miten Venäjä sitä on sodan ajan harrastanut.

Pelkkä takavarikointi on kuitenkin eri asia kuin realisoiminen tai myyminen. En ole perehtynyt asiaan yleistä uutisointia enempää, mutta olen saanut sen käsityksen, että takavarikoidun venäläisen omaisuuden siirtäminen esim Ukrainalle on kansainvälisen oikeuden säännöstässä vähintäänkin kyseenalainen.

Olisi sinänsä oikeus ja kohtuus, että Venäjän aiheuttamat vahingot korvattaisiin.
 
No onhan Oligarkkien omaisuutta länsimaissa takavarikoitu ja myyty ja rahat annettu Ukrainalle. Mitä eroa tässä sitten on?
 
No onhan Oligarkkien omaisuutta länsimaissa takavarikoitu ja myyty ja rahat annettu Ukrainalle. Mitä eroa tässä sitten on?

Onko todella? Luulin sitä vasta suunniteltavan.

Venäläisten osuutta Karelian Trains-yhtiöstä ei ole kuitenkaan vielä edes takavarikoitu.
 
Parempi vaihtoehto sille, että mätänevät Ilmalan varikolla, mutta voisi kuitenkin vielä ensin tutkia niiden käyttämistä Suomessa. VR on saanut sosiaalisissa medioissa jo kohta vuodenpäivät palautetta loppuunmyydyistä junista joihin ovat vastanneet, ettei löydy lisävaunuja junien pidentämiseen.
Onhan varikolla jonkin verran koronan aikaan poistettua kalustoa, kuten Ex-vaunuja, jotka saisi helposti ajokuntoon. Joitain on palautettukin liikenteeseen viime aikoina muttei läheskään kaikkia. Ne sopisivat hyvin esimerkiksi Kuopion ja Rovaniemen väliseen liikenteeseen ja vararunkoihin, joissa niitä ennen koronaa käytettiinkin.
 
Allegro on erinomainen esimerkki kannattavasta rautatieliikenteen palvelusta, joka lopetettiin poliittisista syistä, tai oikeastaan poliittisen itsemurhan seurauksena.

Koska kansainvälinen yhteisö tekee kaikkensa sen eteen että venäjää vihattaisiin mahdollisimman paljon ja laajasti, on paluuta entiseen turha odottaa pitkiin aikoihin. Suomen valtiojohto on tässä operaatiossa erityisen kunnostautunut, samalla asettaen kansalaisensa kyseenalaiseen vaaraan. Ei mulla muuta.
 
Kuinka paljon aikaa ja rahaa menisi vaihtaa noihin Ukrainaan sopivat sähköjärjestelmät ja kulunvalvontajärjestelmät?
 
Takaisin
Ylös