Keksijä liikkuu itse varmaankin autolla ja hänelle joukkoliikenteen suurin ongelma on, että se on autojen tiellä. Ja ilmaratakin on ikävä, kun se on niin massiivinen rakenne. Ei ole tullut mieleen, että joukkoliikenteessä pitäisi olla pysäkkejä ja asemia sekä kaarteita ja mäkiä (ei näytetty yhtään kuvaa sellaisista).
Keksintö on 60 % halvempi kuin ... mikä? Voi olla 60 % halvempi kuin ilmarata, Maglev tai maanalainen, eli kallein mahdollinen tapa rakentaa raideliikennettä. Mutta monta sataa prosenttia kalliimpi kuin maantasoinen raideliikenne.
Jonkin verran teknistä haastetta saattaa tulla siitäkin, kun luokkaa 100–200 metriä toisistaan olevat rengaspylväät linjataan keskenään tarkkuudella, jota 150 miles/hour nopeus edellyttää. Kun ”rata” ei ole jatkuva, tarkkuusvaatimuksella on vähän toinen rooli kuin raiteen linjauksen tarkkuudella.
Antero