Teksasilainen putiikki on keksinyt junan, jossa pyörät ovat radassa ja kisko junassa. Radan rakentaminen tulee kuulemma näin muodoin halvemmaksi . Äkkiseltään näyttäis olevan pöljin idea vähään aikaan.
http://www.tubularrail.com/
Firma on saanut General Motorsin konkurssia potevalta Ohion osavaltiolta jonkun sortin kannatuksen osoituksen, vaan ei sentään kaiketi varsinaista rahoitusta mistään, ainakaan vielä:
http://spinellionassignment.blogspot.com/2009/06/tubular-rail-valley-of-death-and.html
Jäin kuvia ja videoita katsoessa ihmettelemään, että miten tuossa viritelmässä toimii vaihde. Junaa kannattavilla rinkuloilla täytyy olla joku maksimiväli, muuten juna putoaa radalta. Tuon välimatkan sisällä junan pitäisi taipua ainakin oman leveytensä verran sivusuunnassa. Jos taipumista ohjataan nivelellä, niin sitten jonkun tietokoneen pitää niin sanotusti tähdätä vehje aukkoon. Vaikuttais aika virhealttiilta härveliltä perinteiseen vaihteeseen verrattuna.
http://www.tubularrail.com/
Firma on saanut General Motorsin konkurssia potevalta Ohion osavaltiolta jonkun sortin kannatuksen osoituksen, vaan ei sentään kaiketi varsinaista rahoitusta mistään, ainakaan vielä:
http://spinellionassignment.blogspot.com/2009/06/tubular-rail-valley-of-death-and.html
Jäin kuvia ja videoita katsoessa ihmettelemään, että miten tuossa viritelmässä toimii vaihde. Junaa kannattavilla rinkuloilla täytyy olla joku maksimiväli, muuten juna putoaa radalta. Tuon välimatkan sisällä junan pitäisi taipua ainakin oman leveytensä verran sivusuunnassa. Jos taipumista ohjataan nivelellä, niin sitten jonkun tietokoneen pitää niin sanotusti tähdätä vehje aukkoon. Vaikuttais aika virhealttiilta härveliltä perinteiseen vaihteeseen verrattuna.