Sivu 31 / 121 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 112127282930313233343541517191111 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 451-465/1812

Viestiketju: Laajasalon raideyhteys

  1. #451
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3546

    oletus Vs: Laajasalon raideyhteys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut samkos Näytä viesti
    Rakennuslautakunnan esityslistalla (http://www.hel.fi/wps/wcm/connect/d9...df?MOD=AJPERES) ei valitettavasti ole sen järkevämpää tekstiä kuin yleisten töiden lautakunnan pöytäkirjassa. Siltarakentaminen ja raitioliikenne torjutaan hyvin heppoisin perustein.
    Kaikesta päätellen on vielä "monta kantoa kaskessa" ennenkuin mitään lopullista päätöstä raitiotiestä Laajasaloon on lyöty lukkoon . Puhumattakaan sen toteuttamisesta.
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  2. #452

    Liittynyt
    26.09.2006
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3607

    oletus Vs: Laajasalon raideyhteys

    Laajasalon ratikan kohtalonkysymys on nyt se, annetaanko rakentaa silta vai pitääkö ympäristösyistä mennä tunneliin.

    Minusta raitio- ja kevyenliikenteen silta on ihan ok, kyllähän kaupungissa siltoja voi olla.Ilmeisesti osalle ihmisistä siltahankkeesta tulee kuitenkin mieleen suunnilleen Smith-Polvisen hankkeen sillat.

    Ratikka toimii Laajasalon etäisyyksillä ihan erinomaisesti.

  3. #453
    sebastin avatar
    Liittynyt
    02.01.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    629

    oletus Vs: Laajasalon raideyhteys

    Sillan vastustamiselle ei ole kunnollisia perusteluja.

  4. #454

    Liittynyt
    03.04.2008
    Viestejä
    121

    oletus Vs: Laajasalon raideyhteys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut sebastin Näytä viesti
    Sillan vastustamiselle ei ole kunnollisia perusteluja.
    Paitsi ehkä se, että tähän asti kaikki Helsingin sillat ovat olleet rumia.

  5. #455

    Liittynyt
    31.01.2006
    Viestejä
    2686

    oletus Vs: Laajasalon raideyhteys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kosmopoliitta Näytä viesti
    Paitsi ehkä se, että tähän asti kaikki Helsingin sillat ovat olleet rumia.
    Toisaalta, ne on järjestäen tehty 60-70 luvulla, aikansa betoniarkkitehtuuri tuppaa olemaan rumaa. Muita uusia siltoja ei tule mieleen kuin Vanhankaupungin lahden kävelysilta, eikä se ole minusta ollenkaan hassummpi.

  6. #456
    sebastin avatar
    Liittynyt
    02.01.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    629

    oletus Vs: Laajasalon raideyhteys

    Makuasiat eivät ole kunnollisia argumentteja. Esillä olleissa siltamalleissa oli variaatioita ensimmäisistä katsannoista.

  7. #457
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7548

    oletus Vs: Laajasalon raideyhteys

    Ympäristölautakunnalla on tämän päivän kokouksessaan lausunnon antaminen Kruunuvuorenrannan osayleiskaavasta. Tässä lautakunnassa näyttää selvitykset olevan luetut. Ei esitetä selvitettäväksi asioita jotka on jo selvitetty ja ymmärretään esitetyn ratkaisun edut.

    Antero

  8. #458

    Liittynyt
    31.01.2006
    Viestejä
    2686

    oletus Vs: Laajasalon raideyhteys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Antero Alku Näytä viesti
    Ympäristölautakunnalla on tämän päivän kokouksessaan lausunnon antaminen Kruunuvuorenrannan osayleiskaavasta. Tässä lautakunnassa näyttää selvitykset olevan luetut. Ei esitetä selvitettäväksi asioita jotka on jo selvitetty ja ymmärretään esitetyn ratkaisun edut.
    Ainakaan lautoista ei lautakunta melunnut:
    Lainaus Alunperin kirjoittanut Ympäristölautakunta
    Lausunto kaupunginhallitukselle Kruunuvuorenrannan osayleiskaavaehdotuksesta

    Hyväksyttiin yksimielisesti jäsen Kati Vierikon lisäysehdotus kohtaan Liikennejärjestelyt (s. 22), 1. kappale, lauseen

    "kevyen liikenteen reitit ovat tärkeä edellytys pyöräilyn edistämiseksi" jälkeen.

    Uusi teksti:

    "Ympäristölautakunta ehdottaa että sillasta ja mahdollisista muista joukkoliikennevaihtoehdoista tehtäisiin ympäristönvaikutusten arviointi. Tuleva siltarakenne vaatii huomattavia perustuksia Kruunuvuorenrannan puolella. Osayleiskaavan laadintavaiheessa on tarpeen selvittää siltahankkeen luonto- ja ympäristövaikutukset. Suunnittelussa tulee huomioida erityisesti merialueen tuulisuus, liityntäkohta Kruunuvuorenrannan puolella ja CO2- ja pienhiukkaspäästöt, eri liikennemuotojen tarvitsemien asemien ja muun infrastruktuurin energiankulutus sekä niiden tuottamat CO2-päästöt sekä eri vaihtoehtojen vaikutus kevyen liikenteen, joukkoliikenteen ja henkilöautoliikenteen määriin ja kulkutapaosuuksiin".


    Hyväksyttiin yksimielisesti jäsen Simo Hämäläisen lisäysehdotus sivulle 22, toiseksi viimeisen kappaleen loppuun:

    "Suunnittelussa tulee huomioida sujuva pääsy Herttoniemen metroaseman liityntäpysäköintiin."
    http://www.hel.fi/wps/portal/Ymparis...kunta_2_9_2008

  9. #459
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    07.08.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    525

    oletus Vs: Laajasalon raideyhteys

    Vaikuttaisi tuon perusteella siltä, että metro on vielä selkeästi pelissä mukana.

  10. #460
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6619

    oletus Vs: Laajasalon raideyhteys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kolli Näytä viesti
    Vaikuttaisi tuon perusteella siltä, että metro on vielä selkeästi pelissä mukana.
    Jep, eihän se metro Herttoniemestä mihinkään häviä, vaikka Laajsaloon tuleekin ratikka.

  11. #461

    Liittynyt
    31.01.2006
    Viestejä
    2686

    oletus Vs: Laajasalon raideyhteys

    En oikeasti tajua mitä lautakunta ajaa takaa Herttoniemen metron liityntäpysäköinnillä, jos Laajasalosta on suora yhteys keskustaan niin en oikein ymmärrä miksi joku ajaisi autolla Herttoniemeen ja nousisi siellä metroon? Mutta ei tuosta nyt mitään haittaakaan ole.

  12. #462
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6619

    oletus Vs: Laajasalon raideyhteys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut teme Näytä viesti
    En oikeasti tajua mitä lautakunta ajaa takaa Herttoniemen metron liityntäpysäköinnillä, jos Laajasalosta on suora yhteys keskustaan niin en oikein ymmärrä miksi joku ajaisi autolla Herttoniemeen ja nousisi siellä metroon? Mutta ei tuosta nyt mitään haittaakaan ole.
    Teoriassa kai joku idän suuntaan menevä voisi tehdä niin. Miksei, jos työpaikka on ihan jonkun metroaseman nurkalla tai vaikka Kalasatama-Sörnäinen -alueella. Mutta auto + metro + liityntäbussi ei kyllä ole vaihtoehto.

  13. #463
    sebastin avatar
    Liittynyt
    02.01.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    629

    oletus Vs: Laajasalon raideyhteys

    Ihmiset matkustavat monista syistä ja monilla eri tavoilla. Jotkut saattavat hyvinkin jättää auton liityntäpysäköintiin, ja matkustaa metrolla itään tai länteen, ehkä joskus vielä etelään ja pohjoiseenkin, vaikkei se tarjolla olevien joukkoliikennereittien perusteella olisi loogisin tai ideaalein.

  14. #464

    Liittynyt
    28.03.2008
    Viestejä
    3

    oletus Vs: Laajasalon raideyhteys

    Rakennuslautakunta onneksi palautti uudelleen valmisteltavaksi lausunnon Kruunuvuorenrannan osayleiskaavasta. Uusi ehdotus (http://www.hel.fi/wps/wcm/connect/f3...df?MOD=AJPERES) onkin sitten ihan eri planeetalta:

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rakennuslautakunta
    Liikenneratkaisut ovat avainasemassa alueen identiteetin ja toiminnallisten tavoitteiden toteutumiselle. Nopea raitiotie keskustaan on ainoa mahdollisuus toteuttaa yleiskaava 2002:n selostusosassa jo edellytetty kiinteä joukkoliikenneyhteys Kruunuvuoren ja keskustan välille. Raitiotie- ja kevyen liikenteen yhteys keskustaan heti 2010–luvun alussa mahdollistaa Kruunuvuorelle identiteetin Munkkiniemen tapaisena, urbaanina mutta pienimittakaavaisena kantakaupungin jatkeena. Jälkeenpäin rakennettu joukkoliikenne ei enää muuta alueen luonnetta ja arvostusta.

    Suvilahden pienvenesataman sulkeminen purjeveneiltä ei tue kaupungin pyrkimyksiä tarjota asukkaille toimivia ja kestäviä virkistysratkaisuja. Vaihtoehtoisia tunneliratkaisuja tulee vielä tutkia. Sama koskee kilometrin mittaista, Kruunuvuorenselän ylittävää siltaa penkereineen. Esteettisesti suunnitellun, monumentaalisen raitiotie- ja kevyen liikenteen sillan voi ajatella olevan osa merenrantakaupunkia. Silta voi parhaimmillaan jopa parantaa kaupunkikuvaa sekä Helsingin imagoa kestävän kehityksen kaupunkina. Tästä huolimatta on vielä tarkkaan harkittava Kruunuvuoren sillan korvaamista tunnelilla. Tunneliratkaisu ei myöskään sisällä sellaisia talviaikaisen jäätymisen ja tuulisuuden aiheuttamia liikenteellisiä riskitekijöitä, jotka väistämättä liittyvät ylipitkään siltaan. Lauttayhteyden kaltaisella omaperäisellä liikennöintiratkaisulla on alueen erityispiirteitä mahdollista korostaa. Valittiin kiinteäksi yhteydeksi silta- tai tunnelivaihtoehto tai niiden yhdistelmä, ei lauttayhteydestä tule kokonaan luopua.
    Viimeisin muokkaaja vko; 14.09.2008 kello 14:53. Syy: lainaus lainaukseksi

  15. #465
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6619

    oletus Vs: Laajasalon raideyhteys

    HS uutisoi tänään, että Helsinki valmistautuu budjetissaan (ja tulevien vuosien menoarvioissaan) siihen, että Kruunuvuoreen johtava ratikkasilta valmistuu ja otetaan käyttöön vuonna 2014.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Nikkilän raideyhteys
    kirjoittanut teme foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 46
    Viimeisin viesti: 23.11.2015, 23:24
  2. Suurpellon raideyhteys
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 75
    Viimeisin viesti: 26.09.2012, 01:03
  3. Laajasalon joukkoliikenneyhteys
    kirjoittanut Resiina foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 70
    Viimeisin viesti: 30.04.2011, 16:19
  4. Vastauksia: 54
    Viimeisin viesti: 26.08.2010, 07:01
  5. Talvikuvia Laajasalon suunnalta
    kirjoittanut Rattivaunu foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 17.02.2010, 11:54

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •