- Liittynyt
- 7 Maaliskuu 2009
- Viestit
- 1,492
Niimpä! Ei olla tekemässä johdinautoja Jätkäsaareen eikä ehkä Hernesaareenkaan, eikä Lauttasaareen eikä Laajasaloon - eikä varsinkaan yhdenkään toiminnassa olevan raitiolinjan tilalle (laskekoot ykkösen ken haluaa)Johdinautot saivat nyt sitten Hesarissakin palstatilaa. Kummallisia nuo kommentit HS:n keskusteluissa. Ilmeisesti ihmiset eivät lue artikkeleja, vaan katsoivat vaan linjastokuvaa, ja luulevat että Hämeentien tai Mannerheimintien johdinautolinjat korvaisivat ratikkalinjoja
Kyllä. Toki 18 ei korvautuisi ratikalla enää eikä Viiraa tulisi (no mutta ei sitä ole muutenkaan nähtävästi tulossa, ei ole este 57/68/71 -linjoille, jotka muuten ensimmäisinä muuttaisin johdinautolinjoiksi. Ne kun aiheuttaisivat vähiten vastustusta.Melko selkeästi lijastokuvassakin annetaan ymmärtää, että tarkoituksena on muuttaa kanta-kaupungin bussilinjoja trollikoiksi.
Hyvä niin - se kun kulkee rauhallista asuinaluetta pitkin.Jopa 39 eli Konalan dösä olisi muuttumassa trollikaksi.
Samaa mieltä, mutta esim. kannattavin johdinautolinja, eikös se ollut 18? Se kun on Munkkivuoren ratikan este, jos se muutetaan. Toisaalta ainakin Jokeri-II laskettiin kannattavimmaksi yksiniveljohdinautoin, itse mielelläni näkisin sellaisia siellä.Kannatan trollikoiden tuomista Helsinkiin, mutta trollikat eivät saa olla este ratikkalinjoille, saati metrolle, tai pisaralle.
Näin. Se, kumpi ratkaisu palvelee paremmin asukkaita, onkin eri asia. Johdinauto olisi kuitenkin paljon meluttomampi kuin raitiovaunu Talinrannan kääntöpaikalla. Huomatkaa, että jo nyt olen kuullut valituksia tulleen dieselbussien melusta siellä.14 ja 18 muutettuna trollikoiksi, voitte sanoa hyvästit Munkkivuoren ratikalle ja Topeliuksen sekä Fredan ratikoille.
Samaa mieltä tästäkin - nuo linjat eivät paljoa ratikkahankkeita häiritse - eiköhän se ykkönen nyt voi ainakin siirtää Käpylästä jonnekin tuottavammalle seudulle, kuten Linjoille.Trolikalinjojen totetutuksessa olisi tärkeää, että linjat osuvat kaupunkiratojen asemille, eli vähintään linjoilla 39, 40, 65 ja 71.
Saisivat, sillä on täysin turhaa rakentaa metroa Maunulaan tai Viikkiin. Viikkiin pääsee yhtä nopeasti 80 km/h busseilla Lahdenväylää ja Kustaa Vaasan tiekin vetää hyvin.Jos kerta Viikkiin, niin myös Maunulaan tulisi avata trolika. Maunulan ja Viikin trolit eivät kuitenkaan saisi olla metrolaajennusten esteinä.
Pitäisi verrata tarkoin tiedoin ratikka- ja kaksiniveltrollikkavaihtoehtoja keskenään - muuttaa ehkä niitä käytäntöjäkin noin suuren hankkeen vuoksi.Ehkä Jokeri I ja II tulisi myös fiksata trolikalinjoiksi. Jokeri I raitiona on ollut suunnitteilla pitkään, mutta aina se lykätään prioriteettilistassa kun rahoja jaetaan.
Toisaalta jos nyt tehdään heti johdinautolinja 550:n reitille, niin ennen kuin Raide-Jokeri hyväksytään JA rakennetaan tuo johdinauto on jo ollut toiminnassa ainakin 20 vuotta. Ihan tosi.
Jäänmurtajat ei mahtuisi ali ilman noususiltaa. Miksei vainEikö se ratikka tosissaan voisi kulkea Katajanokalta?
pieni kierto ja suuri säästö?
30 sekunnin välein kulkevassa ei ole.Missä köysiratalinjassa ei ole aikataulusählinkiä?