Sivu 5 / 6 EnsimmäinenEnsimmäinen 123456 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 61-75/84

Viestiketju: Sipoon metro

  1. #61

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5510

    oletus Vs: Sipoon metro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Antero Alku Näytä viesti
    Kuka haluaa asua suomalaisen pikkukaupungin linja-autoaseman kokoisen liityntäbussiterminaalin vieressä?
    Eiköhän tämä ole se ydinkysymys ja mun vastaukseni siihen on:
    - suomalainen on henkisesti vielä landepaukku ja haluaa asua punaisessa mökissään rauhassa kaikesta hälinästä
    - asemat, varsinkin jos nihin liittyy jonkinlaine kauppakeskus ja termianali, ja laiturialue on katettu tai on suojaisia alikulkuntunneleita tarjoavat täällä kylmässä ilmastossamme suojaa sateelta ja tuulelta ja keräävät siksi ns epäsosiaalista ainesta ympärilleen: pultsareita ja meluavia nuorisojengejä. Siksi asemien, oli sitten kyse linja-auto-, rautatie- tai metroasemista, vieressä ei haluta asua.

    Kaikki metro tai rautatieasemat eivät onnesksi ole sellaisia. Ainoastaan suuret solmukohdat. Metro ja lähijunaverkossamme on sittenkin aika paljon pieniä asmia jotka on rakennettu vain palvelemaan sen ympärillä olevaa kaupunginosaa tai lähiötä. Esim Ruoholahti, Kaisaniemi, Sörnäinen, Rastila, Oulunkylä, Tapanila, Puistola, Hiekkaharju, Pitäjänmäki, Mäkkylä, Kilo, Kauniainen jne. Uudet länsimetron asemat taas tulevat olemaan enemmän asutuksen/työpaikkarakentamisen keskellä kuin nykyisen itämetron. Ainoastaan Tapiola ja Matinkyllä tulevat olemaan suuria solmupisteuitä.

    t. Rainer

  2. #62

    Liittynyt
    26.09.2006
    Sijainti
    Helsinki, Punavuori
    Viestejä
    3672

    oletus Vs: Sipoon metro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Vesa Nurminen Näytä viesti
    Ja Puotila, Rastila, Vuosaari, Mellunmäki, Kalasatama... Eipä ole oikeastaan rakentamisen painopisteessä Herttoniemi tai Itäkeskuskaan.
    Haluaisin esittää kysymyksen, oletko viimeisen vuosikymmenen aikana käynyt Vuosaaren, Rastilan tai Mellunmäen metroasemilla kun väität, etteivät nuo asemat ole alueellaan asutuksen ja palveluiden painopisteessä? Kalasatama on siinä mielessä erilainen kohde, että alue on vielä rakenteilla, mutta aseman ympärille rakentuu paljon.

    Esitän tuon kysymyksen, koska väitteesi siitä ettei Itäkeskuksen asema sijaitse alueellaan hyvin rakentamisen painopisteessä viittaa joko siihen suuntaan, ettet joko tunne Itä-Helsinkiä ollenkaan tai sitten et ole käynyt siellä vuosikymmeniin. Ainakin minun on kovin vaikea kovin keksiä muita selitystä kuin jotkut ikivanhat muistikuvat, siihen että sinulta on jäänyt havaitsematta Itäkeskuksessa metroaseman vieressä oleva valtava liikealue, jossa on lähes 200000 neliömetriä liiketilaa. Jos tuo esimerkiksi ei ole alueen rakentamisen painopiste niin mikä sitten on?
    Viimeisin muokkaaja petteri; 07.03.2013 kello 16:16.

  3. #63

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5510

    oletus Vs: Sipoon metro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut petteri Näytä viesti
    Esitän tuon kysymyksen, koska väitteesi siitä ettei Itäkeskuksen asema sijaitse alueellaan hyvin rakentamisen painopisteessä viittaa joko siihen suuntaan, ettet joko tunne Itä-Helsinkiä ollenkaan tai sitten et ole käynyt siellä vuosikymmeniin. Ainakin minun on kovin vaikea kovin keksiä muita selitystä kuin jotkut ikivanhat muistikuvat, siihen että sinulta on jäänyt havaitsematta Itäkeskuksessa metroaseman vieressä oleva valtava liikealue, jossa on lähes 200000 neliömetriä liiketilaa. Jos tuo esiimerkiksi ei ole alueen rakentamisen painopiste niin mikä sitten on?
    Vesalle jäänyt "vadelmavenepakolais" -vaihde päälle?

    t. Rainer

  4. #64

    Liittynyt
    15.08.2008
    Viestejä
    2005

    oletus Vs: Sipoon metro

    Itäkeskuksen asema on varmasti vähiten huono, mutta metroaseman paras jalankulkuetäisyys (se <200-250m) on edelleenkin lähes tyhjä kaikesta mielenkiintoisesta. Valtava tila on käytetty eritasoristeykseen, metrorataan, avoimeen bussiasemaan ja ruhtinaallisen leveisiin katuihin. Kauppakeskuksen houkuttelevat liikkeet ovat siellä paljon kauempana, niihin pääsee toki kätevästi alakertaan parkkeeratulla autolla. Ei kai hyvä asiakas liiku autolla?

    Väite, että itäisen metron ympäristö olisi jotenkin siedettävä jalankululle, vaatii paljon vahvemmin väritettyjä laseja kuin se, että se on umpisurkea. Kyllähän siellä ihmiset kulkevat, paremman puutteessa.

  5. #65

    Liittynyt
    18.03.2006
    Sijainti
    Stockholm
    Viestejä
    1973

    oletus Vs: Sipoon metro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    Vesalle jäänyt "vadelmavenepakolais" -vaihde päälle?
    Loistokirja!

    Petteri (ja muutkin): Voisi sitä käydä useamminkin, mutta kyllä: käyn tarpeaksi usein idässä. Älkää antako nykyisen kotipaikkani hämätä. Kerrottakoon, että lapsuudenkotini Vartiokylässä on tukikohtanani, kun käyn Helsingissä. Siellä olen myös viettänyt paljon aikaa ennen Ruotsiin muuttoa. Vuosaari on tuttu, siellä kävin kouluni ja asuinkin vähän aikaa myöhemmin. Jokaikinen Itä-Helsingin metrokaupunginosa on enemmän tai vähemmän tuttu, mutta en viitsi elämäntarinaani tänne kirjoittaa . Tuossa aiemmin mainitussa lapsuudenkodissa olen muuten myös asunut parikymmentä vuotta. Kuinkas paljon sinä olet tilannetta ollut seuraamassa?

  6. #66
    sub
    sub ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    29.10.2010
    Viestejä
    279

    oletus Vs: Sipoon metro

    Sipoon kunnan intressit teettää tämä varsin lennokas metrosuunnitelma eivät oikein aukene. Sipoon itsenäisyys ei oikeastaan ole enään vähäisessäkään määrin kunnan omissa käsissä. Metrolla ei siis tarvitse suojautua mahdollisilta Helsingin laajentumispyrkimyksiltä, koska Sipoon asema määrittyy joka tapauksessa pääkaupunkiseudun kokonaisvaltaisessa kuntarakenneratkaisussa. Toisaalta jos Sipoo jostain ihmeen syystä säilyisi itsenäisenä, sillä ei järkevän tarkasteluajan puitteissa ole taloudellisia resursseja rakentaa metroa. Missä on siis Sipoon kunnan pihvi tilata tällainen suunnitelma?

  7. #67
    Nrg
    Nrg ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    04.01.2008
    Viestejä
    185

    oletus Vs: Sipoon metro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut sub Näytä viesti
    Sipoon kunnan intressit teettää tämä varsin lennokas metrosuunnitelma eivät oikein aukene.
    Eipä aukene minullekaan. Onko mielekästä matkustaa Helsinkiin metrolla lähemmäs neljäkymmentä minuuttia melkein kymmenen lähiön kautta? Minun mielestäni ei. Ei joka asemalla pysähtyvä metro ole mikään taianomainen pikajuna, eikä sitä voi siksi jatkaa ihan minne vain. Linja(sto)n latvoista alkaa siis tuossa tapauksessa olla melko pitkä matka-aika, eikä varmaan ole kovinkaan houkuttelevaa, jos metroasemalle pitää siihen päälle vielä matkustaa liityntäbussilla.

  8. #68
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: Sipoon metro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Nrg Näytä viesti
    Onko mielekästä matkustaa Helsinkiin metrolla lähemmäs neljäkymmentä minuuttia melkein kymmenen lähiön kautta?
    Onko mielekästä noin yleensä ottaen olettaa, että 40 kilometrin matkan pitäisi joutua yhtä nopeasti kuin kymmenen kilometrin matkan?
    Kauas on pitkä matka.

  9. #69
    Nrg
    Nrg ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    04.01.2008
    Viestejä
    185

    oletus Vs: Sipoon metro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Albert Näytä viesti
    Onko mielekästä noin yleensä ottaen olettaa, että 40 kilometrin matkan pitäisi joutua yhtä nopeasti kuin kymmenen kilometrin matkan?
    Kauas on pitkä matka.
    Tietysti matka lisää aina siihen kuluvaa aikaa, mutta metro ei vain mielestäni ole oikea väline tuolle välille. Lienee kohtuullista olettaa, että yhteys Helsingin keskustaan ja sen matkan nopeus on tärkeä kriteeri joukkoliikenneyhteydessä. Kritisoin lähinnä sitä ajattelua, että metroa tavataan aina kaikissa suunnitelmissa venyttää ja piirtää vähän joka paikkaan, mutta se ei ihan oikeasti ole tuollaisella matkalla nopea. Eikä siten palvele hyvin.

  10. #70
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6712

    oletus Vs: Sipoon metro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Albert Näytä viesti
    Onko mielekästä noin yleensä ottaen olettaa, että 40 kilometrin matkan pitäisi joutua yhtä nopeasti kuin kymmenen kilometrin matkan?
    Kauas on pitkä matka.
    Niinpä. Sen vuoksi se konsepti, jota käytetään 10 kilometrin matkalla, ei sovellu sellaisenaan 40 kilometrin matkalle.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  11. #71

    Liittynyt
    15.08.2008
    Viestejä
    2005

    oletus Vs: Sipoon metro

    Pitkä metromatka lyhenisi kummasti jos nykyiseen metronvarteen väsättäisiin kaupunkia. Metroasemien ympäristö Kalasatamasta itään kun on neitseellistä liikenneympäristöä.

    Minä kyllä toisaalta epäilen että jos nämä kaavoitushyödyt eivät ole materialisoituneet näin paljon lähempänä keskustaa, eivät ne materialisoidu Sipoossakaan.

  12. #72
    sebastin avatar
    Liittynyt
    02.01.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    629

    oletus Vs: Sipoon metro

    Ei kai Östikan metro näin kovasti maan alla mene..

    Kartta Osmo Soininvaaran sivuilla
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 09.11.2014 kello 14:06. Syy: iso kuva linkiksi

  13. #73
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6712

    oletus Vs: Sipoon metro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut sebastin Näytä viesti
    Ei kai Östikan metro näin kovasti maan alla mene..
    Ei kai tunneliveljet ole siitä kiinnostuneita, jos ei se kulje tunnelissa?
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  14. #74
    sebastin avatar
    Liittynyt
    02.01.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    629

    oletus Vs: Sipoon metro

    Aivan hyvältähän kaava näyttää. Tunnelimetroa noille leveysasteille on melko turha väsätä. Metro ja tuleva kevytpikaraidesto voivat sukeltaa maan alle vain ongelmakhdissa kuten esm. Maunula jos tarvetta on. Asuianlueiden välillä olisi hyvä olla paljon erittäin paljon pintaosuuksia. Eikö metroa tosiaan saa metsään pintaan? Pitäisi kyllä kaavoittaa aukkoja, ylikulkusiltoja, alikulkutunneleita, eläinkäytäviä, ja niin edelleen.

  15. #75

    Liittynyt
    05.03.2009
    Viestejä
    844

    oletus Vs: Sipoon metro

    HS: Kärmes vastustelee pyssyyn menoa

    Jos haluaa huvittaa itseään, niin lukee tätä ketjua alusta tai sitten tuota Östikan metro pikaraitiotieksi ketjua.

    Odotan parin vuoden päästä HS:n uutista "Metrossa ei ole tilaa östersundomilaisille".

    Ehdottomasti konsulttien on selvitettävä asia. Että mitenkä sen kapasiteetin kanssa on nyt kun junat lyhennettiin.

    Ja nauran räkäisesti, jos HELI kaivetaan kymmenen vuoden päästä naftaliinista, kun on selvitetty metroa riittävästi ja todettu, että ei.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Metron nopeuttaminen Länsimetron ja Sipoon metron jälkeen
    kirjoittanut kemkim foorumissa Metrot
    Vastauksia: 88
    Viimeisin viesti: 13.07.2011, 22:26
  2. Sipoon ja Itä-Vantaan alueiden pakkoliitos Helsinkiin ja mahdollinen itämetron jatke
    kirjoittanut R.Silfverberg foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 66
    Viimeisin viesti: 05.11.2008, 17:09
  3. HKL: Sipoon joukkoliikennetutkimus valmistui
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 14.07.2008, 10:30
  4. HKL: Sipoon joukkoliikennetutkimus valmistui
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 11.07.2008, 15:30
  5. Sipoon Linja Oy
    kirjoittanut Resiina foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 11.02.2006, 12:59

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •