Sivu 6 / 6 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456
Näytetään tulokset 76-84/84

Viestiketju: Sipoon metro

  1. #76

    Liittynyt
    16.12.2005
    Viestejä
    969

    oletus Vs: Sipoon metro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut j-lu Näytä viesti
    Jutun kommenteissa joku ehdottaa, että tuonnehan voitaisiin tehdä vaikka pikaraitiotie.

  2. #77

    Liittynyt
    18.03.2006
    Sijainti
    Stockholm
    Viestejä
    1971

    oletus Vs: Sipoon metro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kani Näytä viesti
    Jutun kommenteissa joku ehdottaa, että tuonnehan voitaisiin tehdä vaikka pikaraitiotie.
    Sitä ehdotetaan jokaisen itämetrokeskustelun yhteydessä, sitten keskustelu kuihtuu, ja herää taas eloon pelkän metrovaihtoehdon kanssa parin vuoden päästä. Se on niin kummallista se.

  3. #78
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6690

    oletus Vs: Sipoon metro

    Nyt on metro taas piirretty uusiksi, mutta se on edelleen yllättäen hirvittävän kallis. HS kertoo: http://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005271813.html Tällä kertaa linjaus ei enää näytä sinikäyrältä.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  4. #79
    Salomaa avatar
    Liittynyt
    24.10.2007
    Viestejä
    739

    oletus Vs: Sipoon metro

    Olen tuolloin valtuuston lehterillä seuraamassa istuntoa, kun Östersundomin pakkoliittämisestä päätettiin. Käsittämätön hurmos ja merkillinen yksimielisyys valtuustossa. Kaikki valtuutetut Hakasta lukuunottamatta olivat vakuuttuneita hankkeen tarpeellisuudesta. Hakanen puhui mielellään pöntössä paljon ja turhaan, mutta kyllä hän tässä pakkoliitosasiassa puhui asiaa. Nythän on helppo tarkistaa hänen esittämänsä väitteet. Ei muuten pahasti väärässä ollutkaan.

  5. #80

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5503

    oletus Vs: Sipoon metro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Salomaa Näytä viesti
    Olen tuolloin valtuuston lehterillä seuraamassa istuntoa, kun Östersundomin pakkoliittämisestä päätettiin. Käsittämätön hurmos ja merkillinen yksimielisyys valtuustossa. Kaikki valtuutetut Hakasta lukuunottamatta olivat vakuuttuneita hankkeen tarpeellisuudesta. Hakanen puhui mielellään pöntössä paljon ja turhaan, mutta kyllä hän tässä pakkoliitosasiassa puhui asiaa. Nythän on helppo tarkistaa hänen esittämänsä väitteet. Ei muuten pahasti väärässä ollutkaan.
    Koko Östersundom voitaisiin palauttaa Sipoolle, ei Helsinki noilla yli 20 km päässä olevilla natura-alueilla mitän tee.
    Se rajojen siirto lähti Matti Vanhasen aloitteesta, että säästetään Malmin lentokenttä. Eihän Helsinki edes saanut maita vaan ne omisti yksityiset.

    Sitten ihmettelen noista metrosuunnitelmista, että miksi sinne asti pitää rakentaa maanalainen metro, kun ei edes Kalasataman ja Mellunmäen välillä ole sellaista?

    t. Rainer

  6. #81

    Liittynyt
    07.08.2009
    Viestejä
    2148

    oletus Vs: Sipoon metro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    itelmista, että miksi sinne asti pitää rakentaa maanalainen metro, kun ei edes Kalasataman ja Mellunmäen välillä ole sellaista?
    Samahan tuo on Espoossa. Ilmeisesti pintaradan estevaikutusta ja haittaa näkymille on pidetty niin merkittävinä, että ollaan valmiita maksamaan tunnelista ja tunneliasemista. Tai sitten ei olla, kun näyttää jäävän toteutumatta hinnan takia. Östersundomin ideahan oli alun perin torpata Nurmijärvi-ilmiötä, mistä syystä kaavailtiin jonkunlaista pientalo- ja pikkukaupunki-idylliä. Siihen ei ilmeisesti pintarataa haluttu näkymää tärvelemään.

  7. #82

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5503

    oletus Vs: Sipoon metro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hmikko Näytä viesti
    Samahan tuo on Espoossa. Ilmeisesti pintaradan estevaikutusta ja haittaa näkymille on pidetty niin merkittävinä, että ollaan valmiita maksamaan tunnelista ja tunneliasemista. Tai sitten ei olla, kun näyttää jäävän toteutumatta hinnan takia. Östersundomin ideahan oli alun perin torpata Nurmijärvi-ilmiötä, mistä syystä kaavailtiin jonkunlaista pientalo- ja pikkukaupunki-idylliä. Siihen ei ilmeisesti pintarataa haluttu näkymää tärvelemään.
    Länsimetron varsi aina Tapiolaan asti ymmärtää siksi että reitin varsi on täyteen rakennettu. Mutta Östersundon on ihan landea vielä.

    Itään sopisi paremmin tavallinen rautatie, ja Porvooseen asti.

    t. Rainer

  8. #83
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3546

    oletus Vs: Sipoon metro

    Vantaan vihreät tyrmää itämetron ja esittää tilalle pikaratikkaa - tulisi metroa halvemmaksi http://www.vantaansanomat.fi/artikke...-tulisi-metroa. Vihreiden Sirpa Kauppinen hahmottelee pikaratikkaa Östersundomista Länsimäen, Hakunilan ja Tikkurilan kautta Myyrmäkeen saakka. Lisäksi Kauppinen tietää että pikaratikka kulkee 80km tunnissa (oikeastihan tuollainen nopeus on mahdollista vain täysin eristetyssä järjestelmässä jossa pysäkkivälit ovat pitkiä. Realistinen nopeus tulisi olemaan lähempänä tulevaa raide-jokeria) Helsingin vuonna 2015 tekemien laskelmien mukaan pikaratikka pysäkkeineen maksaisi 10 milj. euroa per kilometri. Metron kilometrihinta olisi 17-33 milj. Lisäksi yksi tunneliasema maksaisi 40 milj. Ja pinta-asema 8,2 milj.

    Itse kannatan Östersundomin tulevaa joukkoliikenneratkaisua pintaratana, oli se sitten nimeltään metro, pikaratikka tai ihan vaan ratikka. Kauppisen visio Myyrmäkeen ulottuvasta radasta on kyllä mielestäni liian optimistista nyt kun kehärata on rakennettu. Aika paljon saa keski-Vantaa rakentua ennen kuin toinen ratayhteys kannattaa Tikkurilan ja Myyrmäen välille rakentaa, ehkä joskus 2040 jälkeen. Sen sijaan tuleva runkolinja 570 (nyk.562) kannattaisi ehdottomasti nostaa jo lähitulevaisuudessa raiteille ja jatkaa sitä Mellunmäestä Östersundomiin ja edelleen Itäkeskukseen. Näin runkolinjat 550 ja 570 yhdistyisivät ja Östersundomista pääsisi vaihdottomasti Helsingin ja Vantaan eri osiin. Helsingin keskustaan ja Etelä-Espooseen matkustavat voivat vaihtaa metroon Mellunmäessä tai Itäkeskuksessa.

  9. #84

    Liittynyt
    21.04.2013
    Viestejä
    224

    oletus Vs: Sipoon metro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Vantaan vihreät tyrmää itämetron ja esittää tilalle pikaratikkaa - tulisi metroa halvemmaksi http://www.vantaansanomat.fi/artikke...-tulisi-metroa. Vihreiden Sirpa Kauppinen hahmottelee pikaratikkaa Östersundomista Länsimäen, Hakunilan ja Tikkurilan kautta Myyrmäkeen saakka. Lisäksi Kauppinen tietää että pikaratikka kulkee 80km tunnissa (oikeastihan tuollainen nopeus on mahdollista vain täysin eristetyssä järjestelmässä jossa pysäkkivälit ovat pitkiä. Realistinen nopeus tulisi olemaan lähempänä tulevaa raide-jokeria) Helsingin vuonna 2015 tekemien laskelmien mukaan pikaratikka pysäkkeineen maksaisi 10 milj. euroa per kilometri. Metron kilometrihinta olisi 17-33 milj. Lisäksi yksi tunneliasema maksaisi 40 milj. Ja pinta-asema 8,2 milj.

    Itse kannatan Östersundomin tulevaa joukkoliikenneratkaisua pintaratana, oli se sitten nimeltään metro, pikaratikka tai ihan vaan ratikka. Kauppisen visio Myyrmäkeen ulottuvasta radasta on kyllä mielestäni liian optimistista nyt kun kehärata on rakennettu. Aika paljon saa keski-Vantaa rakentua ennen kuin toinen ratayhteys kannattaa Tikkurilan ja Myyrmäen välille rakentaa, ehkä joskus 2040 jälkeen. Sen sijaan tuleva runkolinja 570 (nyk.562) kannattaisi ehdottomasti nostaa jo lähitulevaisuudessa raiteille ja jatkaa sitä Mellunmäestä Östersundomiin ja edelleen Itäkeskukseen. Näin runkolinjat 550 ja 570 yhdistyisivät ja Östersundomista pääsisi vaihdottomasti Helsingin ja Vantaan eri osiin. Helsingin keskustaan ja Etelä-Espooseen matkustavat voivat vaihtaa metroon Mellunmäessä tai Itäkeskuksessa.
    Tuo uutisen kuva on itse asiassa suoraan Antero Alkulta, ja vanha. Mutta lähteestään johtuen se on aika hyvin linjassa alueelle tehtyjen esisuunnitelmien ja selvitysten kanssa, jotka Alku on ystävällisesti listannut: tiederatikka, jolle nyt on saattanut tulla kummasti uutta puhta*, kun Viikin osuus määrätään nyt selvitettäväksi; raidejokeri, joka on rakenteilla; Vantaan raitiotie nyt on kaukais-tulevaisuutta, koska kehärata rakennettiin. Östersundomin raitiotiestä viimeiset suunnitelmat ovat 2014, olettaen metron toteutumisen, niin silloin tuo typistyisi varmaankin jonkinlaiseksi Itäkeskus-Länsisalmi -syöttölinjaksi näissä 2030-2050 -skenaarioissa.

    *nousee mappi U:sta (Utopia) mappiin 2030-luku

    Östersundomin metro ei nyt ihan lähitulevaisuutta ole, ehkä 2020-luvun lopulla. Niillä myyttisillä tunneliveljillä on paljon muuta louhitavaa sitä ennen; mitä ne ovat edes tehneet ennen länsimetroa?

Sivu 6 / 6 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456

Vastaavia viestiketjuja

  1. Metron nopeuttaminen Länsimetron ja Sipoon metron jälkeen
    kirjoittanut kemkim foorumissa Metrot
    Vastauksia: 88
    Viimeisin viesti: 13.07.2011, 22:26
  2. Sipoon ja Itä-Vantaan alueiden pakkoliitos Helsinkiin ja mahdollinen itämetron jatke
    kirjoittanut R.Silfverberg foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 66
    Viimeisin viesti: 05.11.2008, 17:09
  3. HKL: Sipoon joukkoliikennetutkimus valmistui
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 14.07.2008, 10:30
  4. HKL: Sipoon joukkoliikennetutkimus valmistui
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 11.07.2008, 15:30
  5. Sipoon Linja Oy
    kirjoittanut Resiina foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 11.02.2006, 12:59

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •