Sivu 269 / 334 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 169189209229249259265266267268269270271272273279289309329 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 4021-4035/4999

Viestiketju: Länsimetro

  1. #4021
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    7954

    oletus Vs: Länsimetro

    HS valottaa hiukan länsimetron rakentamisen syitä, tonttimyyntituloja ja rakennusliikkeiden roolia: http://www.hs.fi/kaupunki/a1461036584283
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  2. #4022

    Liittynyt
    22.10.2008
    Viestejä
    114

    oletus Vs: Länsimetro

    Radiouutisista juuri kuulin, että lyhytmetrojen aiheuttamiin metroruuhkiin reagoidaan siten, että kahdesta viimeisestä vaunusta ei pääse ulos eikä niihin sisään Länsimetron alueella. Uutislinkkiä en tähän hätään löytänyt. Aikamoista...

  3. #4023

    Liittynyt
    07.08.2009
    Viestejä
    2289

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ViviP Näytä viesti
    Radiouutisista juuri kuulin, että lyhytmetrojen aiheuttamiin metroruuhkiin reagoidaan siten, että kahdesta viimeisestä vaunusta ei pääse ulos eikä niihin sisään Länsimetron alueella. Uutislinkkiä en tähän hätään löytänyt. Aikamoista...
    Mikähän mahtoi olla toimittajan lähde tuolle... Ajatustahan on esitetty ja vatvottu mm. täällä ja Lisää kaupunkia Helsinkiin -ryhmässä, mutta olisin ällistynyt, jos HKL tekisi asiasta päätöksen ennen kuin lyhyillä junilla liikennöimistä on edes kokeiltu. Tässä on jo kasvojen menetyksen riskikin semmoinen, ja toisekseen lyhyillä junilla varmaan voidaan pärjätä jonkun aikaa jos vuoroväliä oikeasti pystytään tiivistämään. Eri asia sitten, kun kaikki tällä hetkellä erilaisissa kaavailuissa olevat Itä-Helsingin rakennushankkeet ovat toteutuneet.

  4. #4024

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5927

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hmikko Näytä viesti
    Mikähän mahtoi olla toimittajan lähde tuolle... Ajatustahan on esitetty ja vatvottu mm. täällä ja Lisää kaupunkia Helsinkiin -ryhmässä, mutta olisin ällistynyt, jos HKL tekisi asiasta päätöksen ennen kuin lyhyillä junilla liikennöimistä on edes kokeiltu. Tässä on jo kasvojen menetyksen riskikin semmoinen, ja toisekseen lyhyillä junilla varmaan voidaan pärjätä jonkun aikaa jos vuoroväliä oikeasti pystytään tiivistämään. Eri asia sitten, kun kaikki tällä hetkellä erilaisissa kaavailuissa olevat Itä-Helsingin rakennushankkeet ovat toteutuneet.
    Mä luulen että on kyseessä jostain uutisankasta.

    Periaatteessa onnistuisi jos M300 ja M200 sarjan junarungot tai 3 kpl M200 sarjan junarunkoa olisi yhteenkytkettyjä, jolloin viimeinen ja ensimmäinen vaunu voidaan jättää laiturin ulkopuolelle ja matkustajat pääsevät silti siirtymään vaunusta toiseen että pääsevät ulos. M100 sarjan junilla ei onnistuisi.

    Sillä että kokonainen junarunko jätetään ulkopuolelle, on liika riskejä että joku ei poistukaan Ruoholahdessa.

    t. Rainer

  5. #4025

    Liittynyt
    07.08.2009
    Viestejä
    2289

    oletus Vs: Länsimetro

    On se näköjään Ylen juttu ja HKL mainitaan lähteeksi:

    http://yle.fi/uutiset/vaki_ulos_metr...uhkiin/8848411

    Muoks: ...mutta voisivat nyt viimeistään tässä vaiheessa pistää Kivenlahden osuuden suunnitelmiin täysmittaiset laiturit.
    Viimeisin muokkaaja hmikko; 02.05.2016 kello 16:46.

  6. #4026
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    7954

    oletus Vs: Länsimetro

    Tässä on paljon vaihtoehtoja.

    HKL:llä on vuodenvaihteen organisaatiomuutoksen myötä henkilökunta osin vaihtunut. Ehkä se vaikuttaa myös annettaviin lausuntoihin.

    Tai sitten se klassisin: toimittaja on viettänyt mukavan viikonlopun Lontoossa ja huomannut Camdenin bilereissulla, että metrossa kaikuu outo kuulutus. The last set of doors will not open. Mitä ihmettä? Helsingissä sitten soitto HKL:lle, että voiko näinkin tehdä. Mitä siihen voi HKL:n edustaja muuta vastata kuin että kyllä näinkin voi tehdä, se on yksi vaihtoehto.

    Tällä tavallahan saadaan virkamiesten suuhun melkein mitä vain. Eikö Jokeria voisi toteuttaa tunnelimetrona? Tottahan virkamies siihen vastaa, että se on teknisesti mahdollista. Ei se silti vielä sitä merkitse, että Jokeri pannaan tunneliin, vaikka toimittaja otsikoisi "Jokeri voidaan painaa tunneliin".

    Journalismia.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  7. #4027
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7456

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Tai sitten se klassisin: toimittaja on viettänyt mukavan viikonlopun Lontoossa ja huomannut Camdenin bilereissulla, että metrossa kaikuu outo kuulutus. The last set of doors will not open. Mitä ihmettä?
    Nyt ei ole edes toimittajan tarvinnut käydä Lontoossa bilettämässä, koska jutussakin on mainittu, että (ulkomailla bilettämisestään kuuluisuuttakin saanut) Paavo Arhinmäki teki keskiviikkona Helsingin kaupunginvaltuustossa ponnen, jossa asiaa esitettiin.

  8. #4028

    Liittynyt
    22.08.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2025

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    Periaatteessa onnistuisi jos M300 ja M200 sarjan junarungot tai 3 kpl M200 sarjan junarunkoa olisi yhteenkytkettyjä, jolloin viimeinen ja ensimmäinen vaunu voidaan jättää laiturin ulkopuolelle ja matkustajat pääsevät silti siirtymään vaunusta toiseen että pääsevät ulos. M100 sarjan junilla ei onnistuisi.
    Miten M100 eroaa M200:sta siten, ettei satasella onnistuisi mutta kakssatasella onnistuu?

  9. #4029

    Liittynyt
    26.09.2006
    Sijainti
    Helsinki, Punavuori
    Viestejä
    3826

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Tässä on paljon vaihtoehtoja.
    Sinänsä metron kapasiteetin kasvattamiseksi löytynee ainakin seuraavat käyttökelpoiset keinot, joissa toki kaikissa on erilaista säädettävää.

    1) Uusi kehittynyt kulunvalvonta ja sen myötä vuorovälin tihentäminen 150 sekunnista 120 sekuntiin. Vaikutus: + 25 %.

    2) Junien pidentäminen 90 metristä 100-105 metriin (ovista pitää päästä ulos, mutta muuten junien päät voivat olla tunnelissa.) Vaikutus: + 11-16 %

    3) Kuljettajien ja ohjaamojen poistaminen, kapasiteettivaikutus + 3-4 %

    4) Junien kalustuksen muutokset, jossa osa junasta sivuttaispenkeille ja osa 2/3 istuimille. Seisomakapasiteettia voidaan nostaa selvästi istumapaikkamäärän pysyessä ennallaan.
    "Vain se, joka käsittelee ajatuksiaan kevyesti, on niiden herra. Ja vain ajatustensa herra ei ole niiden orja." — Lin Yutang

  10. #4030

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5927

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tlajunen Näytä viesti
    Miten M100 eroaa M200:sta siten, ettei satasella onnistuisi mutta kakssatasella onnistuu?
    Satasessa ei vaunujen välillä pysty liikkumaan. Päätyseinät ovat umpinaiset.Kaks ja kolmesatasessa on "haitarit" vaunujen välillä kuten raitiovaunuissa ja junissa.

    Jos käytetään satasia, on laiturialueen ulkopuolelle jäävien vaunujen todella oltava tyhjiä. Porukkaa on alettava heittää ulos jo Kampin jälkeen.


    ---------- Viestit yhdistetty klo 21:10 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 21:08 ----------

    Lainaus Alunperin kirjoittanut petteri Näytä viesti
    4) Junien kalustuksen muutokset, jossa osa junasta sivuttaispenkeille ja osa 2/3 istuimille. Seisomakapasiteettia voidaan nostaa selvästi istumapaikkamäärän pysyessä ennallaan.
    Kaikki muut konstit käy mutta junien paikkamäärien lisääminen ei, Kulosaaren sillan painorajan takia.

    t. Rainer

  11. #4031

    Liittynyt
    26.09.2006
    Sijainti
    Helsinki, Punavuori
    Viestejä
    3826

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    Kaikki muut konstit käy mutta junien paikkamäärien lisääminen ei, Kulosaaren sillan painorajan takia.
    Kulosaaren sillan vahventaminen on kyllä suunnitteilla. Toki muitakin vanhoja vahvistettavia siltoja taitaa vielä olla.

    http://www.hel.fi/static/public/hela...nkesuunni.html
    "Vain se, joka käsittelee ajatuksiaan kevyesti, on niiden herra. Ja vain ajatustensa herra ei ole niiden orja." — Lin Yutang

  12. #4032

    Liittynyt
    07.08.2009
    Viestejä
    2289

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut petteri Näytä viesti
    2) Junien pidentäminen 90 metristä 100-105 metriin
    Toi vaatis nähdäkseni kokonaan uuden junasarjan. Tähänastiset vaunut ovat 22-metrisiä ja sitä lyhyemmän palan lisääminen niihin kuulostaa melko epätodennäköiseltä.

  13. #4033
    sm3
    sm3 ei ole kirjautuneena
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    16.06.2010
    Viestejä
    1344

    oletus Vs: Länsimetro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    Satasessa ei vaunujen välillä pysty liikkumaan. Päätyseinät ovat umpinaiset.Kaks ja kolmesatasessa on "haitarit" vaunujen välillä kuten raitiovaunuissa ja junissa.


    t. Rainer
    M200 junassa voi siirtyä vaunusta toiseen vain kahden vaunun välillä, jos nämä kaksi vaunua jäävät tunneliin ei sieltä pääse pois. M200 ei ole läpikäveltävä kuten M300. Mutta jos puhe oli siitä että vain viimeinen ja ensimäinen vaunu jäävät ulkopuolelle niin silloin se voisi onnistuaakkin. Tosin jää epäselväksi se että miten kuljettaja näkee koska ovet voi sulkea, koska tunnelista voi olla huono näkymä laiturialueelle ja kameroiden asentaminen joka ovelle tai ainakin jokaiseen vaunupariin ei liene halpaa. Kun ne täytyy vaunun seiniin kiinnittää ulkopuolelle eivätkä voi siten olla kovin ulkonevia varmastikkaan.

    Toisaalta taas voisi ratkaisu olla asemilla olevat kamerat, josta kuva välittyisi ohjaamoon automaattisesti kun juna ylittää tietyn kohdan radalla tai että kuljettaja ottaa yhteyden verkkoon mistä hän saisi kuvat ruutuunsa. Tai sitten että ruutu on tunnelissa siinä kohtaa mihin juna pysähtyy.
    Viimeisin muokkaaja sm3; 02.05.2016 kello 20:55.

  14. #4034
    jodo avatar
    Liittynyt
    05.03.2008
    Viestejä
    351

    oletus Vs: Länsimetro

    Kuljettaja näkee kyllä peilistä laiturille ihan hyvin vaikka keula olisikin 15 metriä tunnelin puolella.

  15. #4035
    sm3
    sm3 ei ole kirjautuneena
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    16.06.2010
    Viestejä
    1344

    oletus Vs: Länsimetro

    Onko yhdessäkään paikkaa kaarretta heti tunnelin jälkeen? Jos ei, niin ei siinä sitten ongelmaa ole.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Äänestys: Milloin länsimetro valmis?
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 23
    Viimeisin viesti: 30.11.2017, 18:26
  2. HKL: Länsimetro rakenteille Ruoholahdessa marraskuussa
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 39
    Viimeisin viesti: 02.11.2009, 15:24
  3. Länsimetro Oy
    kirjoittanut Compact foorumissa Metrot
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 03.04.2007, 18:25
  4. Länsimetro-bussi :)
    kirjoittanut Hujis foorumissa Muuta busseista
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 29.05.2006, 17:55
  5. Vaihtoehtoinen länsimetro
    kirjoittanut Harri Turunen foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 3
    Viimeisin viesti: 21.08.2005, 23:31

Tämän viestiketjun aihemerkinnät

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •