Sivu 39 / 89 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1929353637383940414243495979 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 571-585/1335

Viestiketju: Raide-Jokeri

  1. #571
    Knightrider avatar
    Liittynyt
    07.03.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1397

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Albert Näytä viesti
    Siis bussillako vaiko minibussilla? Onko käyty paikkaseudulla?
    Linjaa voitaisiin ajaa 30 minuutin välein yhdellä väh. 18-istumapaikkaisella bussilla arkisin 5.30-23.30 ja viikonloppuisin 8-21. Ruuhka-aikoina arkisin ajettaisiin väleillä 6-9 ja 14-18 kahdella bussilla 15 min. välein. Linja lyhentäisi monia kävelymatkoja sekä korvaisi edelleen linjan 97 jota ajetaan nykyään liian isolla kalustolla, mutta liikennöintiaika on liian suppea normaalikäyttäjälle.

    PS. Vaihdoin tahalleen pysäkin "Vanhanlinnantie" nimeksi "Puotinharjun ostoskeskus" sillä se kuvastaa paremmin pysäkin sijaintia. Kun kysyin joskus kauan sitten miksi nimeä ei vaihdettaisi näin vastasi HKL sen mainostavan liikaa kyseistä liikeryhmittymää. Mutta miksi sitten on olemassa pysäkit "Puotilan ostoskeskus" ja "Munkkivuoren ostoskeskus"?
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat  

  2. #572

    Liittynyt
    24.08.2010
    Viestejä
    78

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Knightrider Näytä viesti
    Linjaa voitaisiin ajaa 30 minuutin välein yhdellä väh. 18-istumapaikkaisella bussilla arkisin 5.30-23.30 ja viikonloppuisin 8-21. Ruuhka-aikoina arkisin ajettaisiin väleillä 6-9 ja 14-18 kahdella bussilla 15 min. välein. Linja lyhentäisi monia kävelymatkoja sekä korvaisi edelleen linjan 97 jota ajetaan nykyään liian isolla kalustolla, mutta liikennöintiaika on liian suppea normaalikäyttäjälle.
    Joo, tämä voisi kyllä olla ihan hyvä. Itse ajattelin tuota Itäkeskuksen lenkkiä juuri Jokerin jatkeena senkin vuoksi, että se palvelisi aika paljon satunnaista käyttöä Itäkeskuksen liepeillä. Silloin on hyvä olla selkeästi brändätty linja kuten Jokeri. Tavalliseen bussilinjaan on satunnaisen käyttäjän vaikeampi hypätä. Mallissasi linja on hieman pidempi ja korvaa 97:n, joten voisi olla ihan perusteltua toteuttaa noinkin, mutta siitä tietysti puuttuu myös mahdollisuus jatkaa vaihdotta koko Jokerin reitille ja sen tarjoamille vaihdoille.

  3. #573
    Knightrider avatar
    Liittynyt
    07.03.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1397

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Lainaus Alunperin kirjoittanut sehta Näytä viesti
    ...mutta siitä tietysti puuttuu myös mahdollisuus jatkaa vaihdotta koko Jokerin reitille ja sen tarjoamille vaihdoille.
    Toki, mutta suuremman alan palvelu sekä edullisempi infra on hyvä muistaa - en usko että peruskäyttäjän on vaikea huomata kotikulmillaan ajelevaa uutta bussilinjaa, Jouko-linjaa voisi olla vaikeampi hahmottaa; mielestäni kaikki Jouko-linjat voisi kilpailuttaa ajettaen vapaavalintaista täysmatalaa kalustoa sekä kaikki linjat voisivat kulkea iltakymmeneen saakka. Jouko-brändin voisi vaihtaa J-tunnukseksi linjan perään. Juu, meni vähän ohi aiheen jo.

  4. #574
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Knightrider Näytä viesti
    Linjaa voitaisiin ajaa 30 minuutin välein yhdellä väh. 18-istumapaikkaisella bussilla arkisin 5.30-23.30 ja viikonloppuisin 8-21.
    Varjakanvalkamasta Linnavuorentielle joo. Linnavuorentielle siellä mahtuu kyllä tilataksi. Mutta se ylämäki Varjakanvalkamasta; loivempaankin nousuun on pitänyt laittaa katulämmitys. Tie nimittäin nousee todella vuorenreunaa!

  5. #575
    Knightrider avatar
    Liittynyt
    07.03.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1397

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Albert Näytä viesti
    Varjakanvalkamasta Linnavuorentielle joo. Linnavuorentielle siellä mahtuu kyllä tilataksi. Mutta se ylämäki Varjakanvalkamasta; loivempaankin nousuun on pitänyt laittaa katulämmitys. Tie nimittäin nousee todella vuorenreunaa!
    Tämäkö ylämäki? Ei se nyt niin jyrkkä ole mutta katulämmitys täytyisi laittaa, totta tosiaan. Linnavuorentie on kuitenkin jo seuraavasta risteyksestä alkaen erittäin loivaa. Ja kyllä tuommoinen 18-paikkainen bussi sinne mahtuisi, tosin ei kahta vierekkäin, ongelmaa ei toki olisi sillä kehää kierrettäisiin vain vastapäivään.

  6. #576

    Liittynyt
    18.03.2006
    Sijainti
    Stockholm
    Viestejä
    1920

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Knightrider Näytä viesti
    Tämäkö ylämäki? Ei se nyt niin jyrkkä ole mutta katulämmitys täytyisi laittaa, totta tosiaan.
    Usko pois, kyllä se ylämäki on, vaikkei Google Street View sitä näytäkään. Lisäksi niin kapea, että toisen moottoriajoneuvon tullessa vastaan (etenkin talvella) on jomman kumman pakko lähteä pakittamaan. Jo syksyn lehtikelillä on turvallisuus Linnavuorentiellä vähän niin ja näin.

  7. #577
    Knightrider avatar
    Liittynyt
    07.03.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1397

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Vesa Nurminen Näytä viesti
    Usko pois, kyllä se ylämäki on, vaikkei Google Street View sitä näytäkään. Lisäksi niin kapea, että toisen moottoriajoneuvon tullessa vastaan (etenkin talvella) on jomman kumman pakko lähteä pakittamaan. Jo syksyn lehtikelillä on turvallisuus Linnavuorentiellä vähän niin ja näin.
    Siinä tapauksessa liikennevalo korjaa asian, jonoja kun ei synny tuolla pätkällä kuitenkaan 30 min välein tulevasta 30 sekunnin katkoksesta.

  8. #578

    Liittynyt
    18.03.2006
    Sijainti
    Stockholm
    Viestejä
    1920

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Knightrider Näytä viesti
    Siinä tapauksessa liikennevalo korjaa asian, jonoja kun ei synny tuolla pätkällä kuitenkaan 30 min välein tulevasta 30 sekunnin katkoksesta.
    Liikennevalo tuonne? Ohhoh

    Erääseen läheiseen risteykseen odotettiin liikennevaloja turhaan vuosikymmenet. Lopulta kuitenkin sellaiset saatiin, mutta ensin piti uhrata kaksi viatonta ihmistä peltilehmien jumalille.

    Eli tuskin niitä valoja noin vain irtoaa, vaikka tarkoitus olisikin hyvä.

  9. #579
    Knightrider avatar
    Liittynyt
    07.03.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1397

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Mutta juuri tuon vaikeimman pätkänhän kulkee jo Jouko-91. Miksei myös yksi 18-paikkainen minibussi? Jos mäki on liian vaikea ylöspäin niin kohta täytyy kiertää edellisestä risteyksestä tai linjan kiertosuuntaa täytyy vaihtaa.

  10. #580
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6510

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Knightrider Näytä viesti
    Kymppi voisi OLLA Jokeri: Koska Raide-Jokeri maksaa maltaita, voitaisiin kymppiä jatkaa Munkkivuoreen, siitä Pajamäen kautta Pitäjänmäkeen korvaten linjat 14/18 - pienellä jatkopätkällä Merikadulle. Viikkiin asti jatkettuna linja palvelisi Jokerin kuormittuneinta osaa. Kympin käyttäjämäärän vuoksi vuoroväli supistettaisiin 7 minuuttiin.
    Miksi kympin käyttäjämäärä Pikku Huopalahdesta etelään pienenisi tämän takia? Ei sitä vuoroväliä voi ruuhkassa supistaa.

    Miten tämä kiertelyratikkakorvaisi bussit 14 ja 18? Matka-aika paisuisi mahdottomaksi, eikä tuo kymppi kulkisi ollenkaan samoilla alueilla, ihan pohjoisosaa lukuunottamatta, kuin 14 ja 18.

    Samaa mieltä olen siitä, että Jokerin voisi hyvin toteuttaa vaiheittain, ruuhkaisin osuus lie Pitäjänmäestä Viikkiin. Eka osuus voisi olla vain tämä, tai jatkettuna Itikseen ja/tai Leppävaaraan. Jos eka osuus olisi Pitäjänmäki-Viikki/Itis, ei Helsingin tarvitsisi taittaa peistä Espoon kanssa raideleveyksistä ym. teknisistä spekseistä. Rakennettaisiin omalla rahalla ensimmäinen osuus valmiiksi, Espoo sitten tekee oman pätkänsä joskus, jos haluaa.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  11. #581
    Renne avatar
    Liittynyt
    13.11.2010
    Viestejä
    215

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Hmm. Toinen metrolinja, eli ns. kevytmetro voisi olla yhteensopiva jokerin kanssa. Siten toinen metrolinja voisi haaroittua Meilahdessa Munkkiniemen ja Munkkiviuoren kautta Huopalahteen Jokerin raiteille aina Leppävaaraan asti, jäisi paljon kehittämisvaraa Leppävaaran jatkoille, esim. Karakallion suuntaan. Toisaalta Huopalahdesta Konalan suuntaan on myös oleellinen, josta sitten edelleen ylöspäin - tai sivulle. Huopalahti ja Leppävaara olisivat kuitenkin tärkeitä solmukohtia, ja Leppävaaraa ja Konalan tienoota saa vaikeasti samalle linjalle.

    ---------- Viesti lisätty kello 1:12 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 1:04 ----------

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Knightrider Näytä viesti
    PS. Vaihdoin tahalleen pysäkin "Vanhanlinnantie" nimeksi "Puotinharjun ostoskeskus" sillä se kuvastaa paremmin pysäkin sijaintia. Kun kysyin joskus kauan sitten miksi nimeä ei vaihdettaisi näin vastasi HKL sen mainostavan liikaa kyseistä liikeryhmittymää. Mutta miksi sitten on olemassa pysäkit "Puotilan ostoskeskus" ja "Munkkivuoren ostoskeskus"?
    Huomasin tämän täällä. En osaa sanoa. Yksi mikä tulee mieleen on, että HKL:ssa varmaan haluttaisiin että Puhoksen tilalle rakennettaisiin asuintaloja.

  12. #582
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    28.02.2007
    Viestejä
    1250

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Renne Näytä viesti
    Hmm. Toinen metrolinja, eli ns. kevytmetro voisi olla yhteensopiva jokerin kanssa.
    Jäi vielä vähän epäselväksi se, miten tämän kevytmetron tulisi rakenteeltaan (kulkuneuvo ja ratainfra) ylipäätään erota Jokerista?

  13. #583

    Liittynyt
    31.01.2006
    Viestejä
    2686

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kouvo Näytä viesti
    Jäi vielä vähän epäselväksi se, miten tämän kevytmetron tulisi rakenteeltaan (kulkuneuvo ja ratainfra) ylipäätään erota Jokerista?
    Se on kevyt katukelpoinen matalattiametro 2,60 metriä leveillä vaunuilla joka on ihan eri asia kuin pikaratikka.

    Minusta yksinkertaisin jatko olisi yksinkertaisesti Huopalahti - Munkkiemi - Meilahti - Töölö (Pisara) - Kamppi (Metro). Tuon voi tehdä joko pinnassa tai Meilahdesta etelään tunnelissa, mitään kovin haastavia kaarteita en tuosta keksi ja rata on joka tapauksessa pitkälti uutta. Eli ensimmäinen vaihe voisi olla vaikka Viikki - Kamppi.

    Jatkokehityksenä sitten vaikka Viiki - Pasila - Kamppi, joko pinnassa tai tunnelissa Pasilasta tai Jäähallin kohdalta aloittaen. Etelään voi jatkaa Punavuoreen (pinta/tunneli), Jätkäsaareen (pinta/tunnelista ulos vaikka Marian sairaalan kohdalla ratakuiluun) ja Hernesaareen (pinta/tunnelista ylös jossain Kampin jälkeen.).

  14. #584
    Knightrider avatar
    Liittynyt
    07.03.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1397

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Miksi kympin käyttäjämäärä Pikku Huopalahdesta etelään pienenisi tämän takia? Ei sitä vuoroväliä voi ruuhkassa supistaa.

    Miten tämä kiertelyratikkakorvaisi bussit 14 ja 18? Matka-aika paisuisi mahdottomaksi, eikä tuo kymppi kulkisi ollenkaan samoilla alueilla, ihan pohjoisosaa lukuunottamatta, kuin 14 ja 18.
    Jos vuoroväliä ei ovois supistaa, voisi toki ratikat pitentää, ja vain linjan 10 pysäkit.

    Lisäksi linja on tarpeeksi linjan 14&18 korvaava, sillä sen varrella ovat Pitäjänmäki, Pajamäki, Munkkivuori, Tali, sekä Mannerheimintie on lähellä nykyistä reittiä. Alle puolen kilometrin päässä on myös Arkadiankatu, Kamppi, Rautatientori ja jatkeella Merikadulle saataisiin korvattua myös linjan 14 eteläosa - Laajasalon kautta kulkevalla kiertolinjalla taas korvattaisiinkin linjan 18 loppupää.

    Kyllä tämä ratikka tarpeeksi nämä kaksi linjaa korvaa, Munkkivuoresta etelään pääsee linjoilla 52, 58, 290 ja 539 ja kympistä Kampin suuntaan pääsee ruuhka-aikana keskimäärin 3 minuutin välein.

    Matka-aika ei paisuisi, sillä Huopalahdesta Pitäjänmäkeen radan vartta menee 5 minuuttia ja siitä loppumatka voidaan mennä harvoin pysähdyksin:
    Pajamäki
    Talinranta
    Ulvilantie
    Raumantie
    Naantalintie
    Lapinmäentie
    Talontie
    ja siitä jo nykyisille pysähdyksille. Koko matka on nurmirataa tai muuten vain hiljaista seutua ja Lapinmäentien vieressä menisi myöskin nurmirata. Raide-Jokerin pikaratikkakalustolla tämä lenkki hoituisi alle vartissa.
    Viimeisin muokkaaja Knightrider; 11.01.2011 kello 17:03.

  15. #585
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7542

    oletus Vs: Raide-Jokeri

    Lainaus Alunperin kirjoittanut teme Näytä viesti
    Se on kevyt katukelpoinen matalattiametro 2,60 metriä leveillä vaunuilla joka on ihan eri asia kuin pikaratikka.
    Tämän sivun kuvista voi ottaa mallia siitä, minkälaisia metroja voi ehdotella. Kuulen mielelläni perusteluita, jos jostain syystä jokin muu kuin vasemman yläkulman kuvan ratkaisu ei kelpaa.

    Antero

Vastaavia viestiketjuja

  1. Raide-Jokerin nopeuttaminen
    kirjoittanut Knightrider foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 109
    Viimeisin viesti: 12.03.2011, 11:18
  2. HKL: Raide-Jokeria suunnitellaan
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 15.10.2008, 13:00
  3. Raide-Jokerin varikko
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 11
    Viimeisin viesti: 27.03.2008, 06:45
  4. Raide-Jokeri kannattava nykyisillä matkustajamäärillä?
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 14
    Viimeisin viesti: 28.09.2006, 12:08
  5. Outo raide Hiekkaharjussa
    kirjoittanut Resiina foorumissa Junat
    Vastauksia: 3
    Viimeisin viesti: 02.07.2006, 11:59

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •