Sivu 5 / 5 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345
Näytetään tulokset 61-69/69

Viestiketju: Metron soveltuvuus Helsinkiin

  1. #61
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3344

    oletus Vs: Metron soveltuvuus Helsinkiin

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rattivaunu Näytä viesti
    Vaihdot kulkuneuvosta toiseen ovat kuitenkin merkittävästi helpompia verrattuna vaihtoon lähijunasta metroon tai toisinpäin nykytilanteessa.
    Niinpä; miten nykytilanteessa vaihdat metrosta lähijunaan (tai päinvastoin), jos kuljet lastenvaunujen kanssa tai pyörätuolilla?

    Ensin täytyy mennä Rautatientorin laiturilta hissiin, jolla metron lippuhalliin, sitten toisella hissillä kerrosta ylemmäs asematunneliin... Mutta miten hitossa asematunnelista pääsee hissillä sisäkautta rautatieasemahalliin?
    Sakari Kestinen

  2. #62
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3385

    oletus Vs: Metron soveltuvuus Helsinkiin

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ultrix Näytä viesti
    Niinpä; miten nykytilanteessa vaihdat metrosta lähijunaan (tai päinvastoin), jos kuljet lastenvaunujen kanssa tai pyörätuolilla?

    Ensin täytyy mennä Rautatientorin laiturilta hissiin, jolla metron lippuhalliin, sitten toisella hissillä kerrosta ylemmäs asematunneliin... Mutta miten hitossa asematunnelista pääsee hissillä sisäkautta rautatieasemahalliin?
    Hissillä pääsee kyllä Asema-aukiolle, ihan katutasolle saakka. Sisäkautta asemahalliin ei ole yhteyttä. Tosin busseihin ja raitiovaunuihinkin pitää mennä ulkokautta.

  3. #63
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    28.02.2007
    Viestejä
    1250

    oletus Vs: Metron soveltuvuus Helsinkiin

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rattivaunu Näytä viesti
    Mikäli "kouvolla" on epätietoisuutta integroinnin suhteen, lisätietoja löytyy mm. täältä. Muualla foorumissa on lisäksi todettu, että on olemassa myös brändien integrointia. Samoilla asemilla voisi siis pysähtyä kahden teknisesti erilaisen järjestelmän junia samoilla tunnusväreillä, vaikka kuljettaisiinkin eri raiteita.
    Integrointia tuskin kuitenkaan kannattaa lähteä toteuttamaan muutaman kilometrin hukkaputken ehdoilla.

    Mitä tulee brändien integroimiseen, niin matkustajan kannalta on täysin toissijaista se, minkä väriset karvanopat metron taustapeilissä roikkuvat, jos teknisillä ratkaisuilla on estetty järjestelmien toiminnallinen integrointi.

  4. #64
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3385

    oletus Vs: Metron soveltuvuus Helsinkiin

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kouvo Näytä viesti
    Mitä tulee brändien integroimiseen, niin matkustajan kannalta on täysin toissijaista se, minkä väriset karvanopat metron taustapeilissä roikkuvat, jos teknisillä ratkaisuilla on estetty järjestelmien toiminnallinen integrointi.
    Lähde tuolle tiedolle?

  5. #65

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5510

    oletus Vs: Metron soveltuvuus Helsinkiin

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tlajunen Näytä viesti
    Mikä siinä alikulkutunnelissa on vikana?
    Junat pysähtyvät yleensä aika kauas Pasilan kummastakin alikulkutunnelista. Eteläinen tunneli on n 50 m päässä liukuportaista jonne 1 tai 2 runkoisen junan eteläpää jää, eli käveltävää (juostavaa) tulee n 100 m itse portaissa ja tunnelissa juoksemisen lisäksi.

    t. Rainer

  6. #66

    Liittynyt
    22.08.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1732

    oletus Vs: Metron soveltuvuus Helsinkiin

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    Junat pysähtyvät yleensä aika kauas Pasilan kummastakin alikulkutunnelista. Eteläinen tunneli on n 50 m päässä liukuportaista jonne 1 tai 2 runkoisen junan eteläpää jää, eli käveltävää (juostavaa) tulee n 100 m itse portaissa ja tunnelissa juoksemisen lisäksi.
    Nopeampaa se silti on, kun liukuportaiden kautta. Eteläsuunnan junista jo 2-runkoisetkin pysähtyvät alikulun luokse. Totta kyllä on, että Pasilan aseman olisi voinut suunnitella vähän fiksumminkin.
    Viimeisin muokkaaja vko; 22.12.2008 kello 18:26. Syy: lainausta siivottu

  7. #67

    Liittynyt
    18.03.2006
    Sijainti
    Stockholm
    Viestejä
    1973

    oletus Vs: Metron soveltuvuus Helsinkiin

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kouvo Näytä viesti
    Mitä tulee brändien integroimiseen, niin matkustajan kannalta on täysin toissijaista se, minkä väriset karvanopat metron taustapeilissä roikkuvat, jos teknisillä ratkaisuilla on estetty järjestelmien toiminnallinen integrointi.
    Muistuu väkisinkin mieleen, kun vaihdoin 9-vuotiaana Vuosaareen kouluun, joka oli kahden bussimatkan päässä. Isä opasti ensimmäisenä koulupäivänä bussien kanssa ja varoitti melko tiukasti menemästä punaiseen bussiin. Punainen bussi oli siis Oy Liikenne Ab:n punakeltainen 78 Mellunmäkeen eikä isäni tiennyt, että myös mellunmäen kautta olisin päässyt kotiin yhdellä vaihdolla ja suurinpiirtein samassa ajassa.

    Luultavasti tästä kuitenkin jäi takaraivoon vähän sellainen olo, että värikoodaukseen pitää luottaa. Enkä usko olevani ainoa. Tukholma on siis erinomainen asuinkaupunki tämän vuoksi.

  8. #68
    kemkim avatar
    Liittynyt
    24.09.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2703

    oletus Vs: Metron soveltuvuus Helsinkiin

    Lainaus Alunperin kirjoittanut petteri Näytä viesti
    Tunneleiden hylkäämiselle viimeisen niitin antoi sitten uudeksi nopean liikenteen verkoksi on rakennettu uusi S-bahn, joka otettiin käyttöön vuonna 2003. Mm. Ludwigshafenin hbf:n, Ludwigshafen-mitten, Mannheim hbf ja Heibelberg hbf:n yhdistävä yhteys poisti lopunkin tarpeen hylätyiltä tunneleilta, kun Ludwigshafenin keskustaan tuli S-bahnasema (Ludwigshafen-mitte).
    Eikö näille tunneleille olisi voitu keksiä jotain muuta käyttöä, kuten polkupyöräilyreitit tai autoväylät? Turhahan kalliita tunneleita on tyhjän takia tehdä, varsinkin kun se tunneleiden teko taitaa olla kertaluokkaa Suomea vaikeampaa muualla maailmassa heikkojen kallioiden vuoksi.
    Yöbussissa on tunnelmaa

  9. #69

    Liittynyt
    11.05.2006
    Viestejä
    342

    oletus Vs: Metron soveltuvuus Helsinkiin

    Itä-Helsingissä usean metroaseman ympäristön kehittämisestä löytyy suunnitelmia. Kävelyetäisyyden päähän metroasemista voi siis vielä tulla paljon rakentamista ja uusia asukkaita.

    Herttoniemen metroaseman ympäristöstä on järjestetty ideakilpailu, joka on jo ratkennut ja josta löytyy uutinen:http://www.hel.fi/wps/portal/Kaupunk...iedote_65_2008. Tässä on kilpailun voittaneesta työstä havainnekuva. Alueelle voisi tulla lisää asumista, hotelli, liiketilaa ja toimistoja.

    Itäkeskuksen kohdalla on suunniteltu Itäväylän kattamista. Tässä on Helsingin Sanomien artikkeli aiheesta. Artikkelissa puhutaan muun muassa 16-kerroksisista asuintorneista.

    Myllypuronkin osalta löytyy suunnitelmia esimerkiksi Helsingin kaupungin talous- ja suunnitelukeskuksen sivuilta. Tämän perusteella Myllypuron keskustaan voisi tulla 1000-1200 asuntoa.

    Helsingin kaavoituskatsauksessa 2008 kerrotaan myös Kontulan ja Vuosaaren keskustojen kehittämisestä.

    Vuosaaren keskustasta (esittelynumero 90, s. 35) kerrotaan:
    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kaavoituskatsaus 2008
    Vuosaarentien ja Tyynylaavantien väliselle alueelle on suunnitteilla toimitilaa ja asuntoja. Suunnittelulla pyritään eheyttämään kauppakeskus Columbuksen ympäristön ja koko Vuosaaren keskustan kaupunkirakennetta. Samalla tutkitaan kerrostalorakentamisen ja liike- sekä toimitilarakentamisen yhdistelmiä ja kehittämismahdollisuuksia.
    Tyynylaavantie kulkee itä-länsisuuntaisesti metroaseman vieritse ja Vuosaarentie saman suuntaisesti hieman pohjoisempana, eli lisää asutusta olisi tämän mukaan tulossa Vuosaaren metroaseman pohjoispuolelle.

    Kontulan keskustasta (esittelynumero 103, s. 37) kerrotaan:
    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kaavoituskatsaus 2008
    Kontulan keskustaan suunnitellaan uusia asuntoja ja työpaikkarakentamista sekä uutta paikkaa kirjastolle. Alueelle on laadittu suunnitteluperiaatteet vuonna 2006 ja niiden pohjalta suunnittelua jatketaan asemakaavaluonnokseksi.

Sivu 5 / 5 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345

Vastaavia viestiketjuja

  1. Metron nopeuttaminen Länsimetron ja Sipoon metron jälkeen
    kirjoittanut kemkim foorumissa Metrot
    Vastauksia: 88
    Viimeisin viesti: 13.07.2011, 22:26
  2. Ympäristövyöhyke Helsinkiin?
    kirjoittanut kuukanko foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 06.07.2009, 16:48
  3. Helsinkiin suunniteltu 68X
    kirjoittanut kuukanko foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 19
    Viimeisin viesti: 16.08.2007, 14:20
  4. Metron suunnitelmia ja tilavarauksia tulevaisuuden Helsinkiin
    kirjoittanut vristo foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 56
    Viimeisin viesti: 28.05.2007, 01:04
  5. Rengasmetro Helsinkiin
    kirjoittanut kemkim foorumissa Metrot
    Vastauksia: 14
    Viimeisin viesti: 16.10.2006, 12:46

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •