Sivu 2 / 12 EnsimmäinenEnsimmäinen 123456 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 16-30/175

Viestiketju: Koiviston Auto

  1. #16
    tkp
    tkp ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    23.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1286

    oletus Vs: Koiviston Auto

    Koiviston Auto #347 tuhoutui tulipalossa Jämsässä http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/j...8efb13d3f408de

  2. #17
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    23.06.2005
    Sijainti
    Ylöjärvi mlk
    Viestejä
    3528

    oletus Vs: Koiviston Auto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tkp Näytä viesti
    Koiviston Auto #347 tuhoutui tulipalossa Jämsässä http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/j...8efb13d3f408de
    Kuvia palopaikalta http://www.tilannehuone.fi/tehtava.p...bcdf0c269562ba

    Kiertotie oli käytössä, eli Ruonanlahdentie – Moiskalantie – Niemenkyläntie. Isolla bussilla kieltämättä vähän haastavampi osuus.

  3. #18

    Liittynyt
    24.01.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    62

    oletus Vs: Koiviston Auto

    Nää Koiviston Auton hakemuksen aikataulumuutokset hämmentävät edelleen.

    Esimerkiksi jatkossa liikennöidään edelleen vuoro Lahti-Sysmä M-S 16.50-18.00

    Mutta kuitenkin Hartola-Sysmä-Lahti-Helsinki M-S 18.00-21.15 lakkautetaan. Mutta jos auto kerran ajaa Sysmään, ja sieltä kuljettaja sen todennäköisesti ajaa varikolle Lahteen, niin eikö se nyt saman tien voisi kuljettaa myös matkustajia välillä Sysmä-Lahti. Se voisi vielä jopa noudattaa tuon em. vuoron aikataulua tuolla välillä, eli lähtö Sysmästä 18.25, saapuminen Lahteen 19.35.
    Viimeisin muokkaaja Alf P.; 08.02.2015 kello 11:10.

  4. #19
    tkp
    tkp ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    23.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1286

    oletus Vs: Koiviston Auto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Alf P. Näytä viesti
    Nää Koiviston Auton hakemuksen aikataulumuutokset hämmentävät edelleen.

    Esimerkiksi jatkossa liikennöidään edelleen vuoro Lahti-Sysmä M-S 16.50-18.00

    Mutta kuitenkin Hartola-Sysmä-Lahti-Helsinki M-S 18.00-21.15 lakkautetaan. Mutta jos auto kerran ajaa Sysmään, ja sieltä kuljettaja sen todennäköisesti ajaa varikolle Lahteen, niin eikö se nyt saman tien voisi kuljettaa myös matkustajia välillä Sysmä-Lahti. Se voisi vielä jopa noudattaa tuon em. vuoron aikataulua tuolla välillä, eli lähtö Sysmästä 18.25, saapuminen Lahteen 19.35.
    Jos auton ja kuljettajan asemapaikka on Sysmä ja se lähtee seuraavan kerran sieltä aamulla?

  5. #20

    Liittynyt
    24.01.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    62

    oletus Vs: Koiviston Auto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tkp Näytä viesti
    Jos auton ja kuljettajan asemapaikka on Sysmä ja se lähtee seuraavan kerran sieltä aamulla?
    Tätä mietinkin, että olisiko tässä jotain tällaista takana. Tarkemmin en ole tietoinen Koiviston Auton käytännöistä.

    Uusia aikatauluja on jo Matkahuollon aikatauluhaussa. ELY-keskukselle lähetetyn hakemuksen perusteella ymmärsin, ettei Sysmästä lähtisi enää aamun jälkeen yhtäkään autoa, joka ei kulkisi koulujen kesäloman aikaan, mutta näköjään vielä klo 14.15 lähtee yksi auto Lahteen. Sitä voi käyttää sitten mökkireissuilla.

    Ilmeisesti myös 10.30 Helsingistä Jämsän kautta Jyväskylään lähtevä vuoro myöhennettiin lähtemään vasta klo 11.00. Hyvä päätös, kun klo 12 vuoro lakkautettiin. Nyt sillä välillä on selkeä ja tasainen kolmen tunnin vuoroväli: lähdöt Helsingistä klo 8.00, 11.00, 14.00 ja 17.00.

    Hakemuksessa muutamat Helsinkiin menevät vuorot pysäytettiin jo Lahteen, mutta hakemuksessa puhuttiin luontevista vaihtoyhteyksistä Helsinkin. Näitä vaihtoyhteyksiä ei Matkahuollon aikatauluhaun kautta vielä löytynyt.

  6. #21
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7460

    oletus Vs: Koiviston Auto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ripperi Näytä viesti
    Koiviston auto lähtee kuin lähteeki mukaan hintakilpailuun.
    Joihinkin Koiviston Auton ja Jyväskylän Liikenteen pikavuorobusseihin on alkanut tulla kylkimainoksia näistä tarjoushinnoista.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat  
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 09.05.2015 kello 16:42.

  7. #22

    Liittynyt
    24.01.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    62

    oletus Vs: Koiviston Auto

    Helsingin Sanomissa oli tänään (13.6.) reportaasit maaseudun bussiyhteyksien rapautumisesta. Kainalojutussa oli esimerkkinä käytetty juuri Koiviston Auton uusia aikatauluja Helsinki–Sysmä -välillä.

    HS 13.6.2015: Sysmä jäi harventuneiden bussivuorojen varaan

    "Nuoret eivät pääse töiden jälkeen Helsingistä mökille Sysmään, kun päivän viimeinen bussivuoro lähtee arkisin jo kello 15", kertoo Sysmän Matkabaarin hoitaja Sirkku Haajanen.
    " - - Tosin kyllä aiemmin Helsingistä lähtenyt perjantain iltabussi oli kesäisin useimmiten täpösen täynnä", Patrakka pohtii.
    Kieltämättä tuntuu hieman erikoiselta, että onko mukamas järkevämpää ajaa jonakin talvisena maanantaina klo 9.00 lähtevää Helsinki–Sysmä -vuoroa kuin liikennöidä esim. kesäperjantaisin klo 18.30 lähtevää vuoroa samalla välillä. Nyt jälkimmäinen on lakkautettu. On varmaankin totta, että 18.30-vuoro ei ollut ympäri vuoden jokaisena M-S-päivänä kannattava, mutta olisiko matkustajia riittänyt edes P++-vuorolle.

    Tässä tiivistyy varmasti jotain olennaista nykyisestä linja-autoalan "kriisistä". Vuoroja ajetaan tiettyinä aikoina, koska niin on aina tehty. Eikä silloin, kun olisi potentiaalia edes hieman suuremmille matkustajamäärille.

  8. #23
    Rasbelin avatar
    Liittynyt
    05.07.2005
    Sijainti
    Finn Köztársaság
    Viestejä
    347

    oletus Vs: Koiviston Auto

    Sanaa kriisi ei voi varsinaisesti tässä yhteydessä mielestäni kirjoittaa vain suluissa. Toki itse miellän tilanteen enemmän väistämättömänä uudistuksena, jos ajatellaan asiaa liikennejärjestelmän kannalta, eikä yksittäisen liikeyrityksen kannalta. Yhteyksien kannalta tämä on mullistus, joka aiheuttaa paikallisia kriisejä kuten vaikkapa Hartolassa tai Sysmässä.

    Kyllähän tässä Koivarin & kumpp. harjoittamassa järjestelmällisessä sopeuttamisessa leikkausten ja muutosten kautta on taustalla kaksi seikkaa:

    - Ruuhkaisilla osuuksilla ei voi enää subventoida hiljaisempia vuoroja.
    - Suomessa on käynnissä maan suurin nykyhistorian sisäinen muuttoliike, eli migraatio. 70-luvun suuri maalta muutto oli tilastollisesti pienempi.

    Padasjoki, Asikkala, Sysmä jne. ovat sellaisia paikkakuntia, että ne eivät ole enää joukkoliikenteelle otollisia. Se mitä erään pohjanmaalaisen kunnan liikenneasioista vastaava sanoi Bussiammattilaisen haastattelussa jo joskus 6-7 vuotta sitten pitää hyvin kutinsa näillä paikkakunnilla. Joukkoliikenne on yhtä kuin koululaisliikenne. Linja-autoliikenne tulee mitä suurimmassa määrin katoamaan muualta kuin sieltä mistä yhteiskunta sitä ostaa tai - kuten eräs toimija on osoittanut, on liiketaloudellisesti kannattavaa viedä sardiinipurkeissa tusinamatkustajia.

    Suomen kartalla tulee 2020-luvulle mentäessä olemaan paljon aukkoja jl-verkostossa, jonne ei ole mitään palvelua, pl. koululaiskuljetukset. Tämä on väistämätön seuraamus ranskalaisista viivoistani. Niiden ulkopuolelta mainitsen vielä sen, että yhteiskunnalla ei ole rahaa ostoihin maakuntatasolla (ts. ELY), joten lopputulema on se, että liikenne keskittyy Koivarilla & kumpp. sinne mistä varma leipä nykylähtökohdissa tulee.
    Ikarus Egyedi Autóbusz Gyár

  9. #24

    Liittynyt
    10.07.2005
    Viestejä
    367

    oletus Vs: Koiviston Auto

    Koiviston Auto on hakenut kaikkien Tampere-Lahti-Loviisa-Kotka vuorojen lakkauttamista reittivälillä Lahti-Kotka 10.8.2015 lukien. Tuo vuorojen lakkautus merkitsee sitä, että Tampere-Kotka välin yhteydet jäävät kahden vuoroparin varaan entisten neljän sijaan.

  10. #25
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    23.06.2005
    Sijainti
    Ylöjärvi mlk
    Viestejä
    3528

    oletus Vs: Koiviston Auto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut deepthroat Näytä viesti
    Koiviston Auto on hakenut kaikkien Tampere-Lahti-Loviisa-Kotka vuorojen lakkauttamista reittivälillä Lahti-Kotka 10.8.2015 lukien. Tuo vuorojen lakkautus merkitsee sitä, että Tampere-Kotka välin yhteydet jäävät kahden vuoroparin varaan entisten neljän sijaan.
    Tampere-Lahti-Tampere -kuviot menee kyllä tämän myötä aivan uusiksi. Ainakin osa liikennöitsijöistä siirtää myös liikenteen Teiskontielle, ellei kaikki entisen Kalevantien-Kangasalantien reitin sijasta.

    Koivari ajaa kuitenkin 4 edestakaista Lahti-Tampere vuoroa joka päivä, joista yksi jatkaa Lahdesta vielä Orimattilaan. Näille yhtenäistä on se, että kaikki sivuuttaa Lammin taajaman valtatietä 12.

    Aikatauluremontin myötä, mm Pälkäneellä saa opetella aivan uudet aikataulut. Ja jos PL ei tee muutoksia omaan Kotkan vuoroonsa, tulee myös Tampere-Lahti -välille mielenkiintoinen tilanne kun PL:n vuoro lähtee 17:15 ja KA:n 17:30

  11. #26
    Aleksi.K avatar
    Liittynyt
    27.04.2006
    Sijainti
    Leppävaara
    Viestejä
    2697

    oletus Vs: Koiviston Auto

    Tuo Tampere-Kotka on muutenkin aika hidas väli, helposti pääsee Helsingin kautta samassa ajassa tai sitten junalla. Itse olisin säilyttänyt kenties vaihdollisena tuon yhteyden jos kulkijoita ei ole niin paljon. Pienemmällä kalustolla Lahti-Kotka väli ja isommalla Tampere-Lahti.
    Tyhmä ei se joka myy, vaan se joka ostaa.

  12. #27

    Liittynyt
    10.07.2005
    Viestejä
    367

    oletus Vs: Koiviston Auto

    No nyt sitten näkyy jo MH:n aikatauluhaussa Koiviston Auton Kotkan vuorojen lopetuksien seuraukset, joista merkittävimpänä pitäisin Paunun vuosikymmeniä Tampereelta kello 9.00 Kotkaan lähteneen vuoron myöhästyttäminen kahdella tunnilla, eli kouluvuoden alusta uusi lähtöaika on kello 11.00. Takaisinpäin lähdetään entiseen malliin.

  13. #28

    Liittynyt
    24.01.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    62

    oletus Vs: Koiviston Auto

    Lahden Seudun Liikenne LSL on lisännyt 10.8. alkaen vuoroja Lahdesta Sysmään. Nyt kulkee yksi vuoropari arki-iltaisin, joka ei ole aikaisemmin kulkenut. Lieneeköhän tämä seurausta Koiviston Auton uusista aikatauluista syntyneestä palautteesta? Yhteyksiä ajetaan kuitenkin ilmeisesti vain kouluvuoden aikana, joten ei hirveästi auta mökkiläisiä.

  14. #29

    Liittynyt
    24.01.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    62

    oletus Vs: Koiviston Auto

    Koiviston Auto aikoo vuodenvaihteessa lakkauttaa valtaosan Lahden ja Lentoaseman välisistä yhteyksistä sekä tehdä jälleen muutamia supistuksia ja muutoksia Helsingin ja Jyväskylän välisille yhteyksille.

    Hakemus 1 ja Hakemus 2 katsottavissa Uudenmaan ELY-keskuksen sivuilta.

  15. #30
    tkp
    tkp ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    23.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1286

    oletus Vs: Koiviston Auto

    Koiviston auton pitkäaikaisen toimitusjohtajan Martti Tommolan muistokirjoitus Helsingin Sanomissa

    http://www.hs.fi/muistot/art-2000005347650.html

Vastaavia viestiketjuja

  1. Tourusen Linjat Koiviston Autolle
    kirjoittanut Juhiz foorumissa Kauko- ja tilausliikenne
    Vastauksia: 10
    Viimeisin viesti: 26.10.2008, 17:51
  2. Koiviston Auton mainetutkimus
    kirjoittanut Jouni Seilonen foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 10.04.2008, 12:10
  3. Koiviston Auto ostanut Koskilinjat Oulusta
    kirjoittanut aki foorumissa Paikallisliikenne muualla Suomessa
    Vastauksia: 29
    Viimeisin viesti: 09.10.2007, 19:39
  4. Koiviston Auto osti Sukulan Linjan
    kirjoittanut Kani foorumissa Kauko- ja tilausliikenne
    Vastauksia: 15
    Viimeisin viesti: 09.09.2007, 21:52
  5. Koiviston Auto -yhtymän väritys
    kirjoittanut Aleksi.K foorumissa Muuta busseista
    Vastauksia: 7
    Viimeisin viesti: 28.05.2007, 21:54

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •