Koiviston Auto

Ei ole maksumuurin takana, koska koko juttu on sivun lähdekoodissa :cool:
Koodi:
<div class="body only-paid delete-non-paid clearfix cXenseParse" itemprop="articleBody">

ess sanoi:
Koiviston Auton kasvu jatkuu, ja konsernin perusliiketoiminta on hyvässä kunnossa, kertoo talousjohtaja Antti Unkuri, 54, joka 1. joulukuuta aloittaa konsernijohtajana.

Hän kertoo olevansa ”otettu” nimityksestä, joka julkistettiin tiistaina.

– Ihan hyvältä tuntuu. On suuri kunnia tulla valituksi pitkän historian omaavan perheyhtiön johtoon, toteaa Unkuri, joka on palvellut konsernia kahdessa vaiheessa kaikkiaan noin 13 vuotta. Nykyinen pesti alkoi vuonna 2011.

Noin 2 300 työntekijällään ja 1 030 linja-autollaan Koiviston Auto on alansa suurin yritys Suomessa. Yhtiön toiminta alkoi vuonna 1928 linjalla Koivisto Viipuri.

Viime vuonna liikevaihto kasvoi 176 miljoonaan euroon. Noususuunta jatkuu, sillä viime vuoden lokakuussa konserniin liittyi yritysoston seurauksena Onnibus.

– Liikevaihto nousee tänä vuonna noin 200 miljoonaan euroon, kun Onnibus on mukana koko vuoden. Konsernin perusliiketoiminta on hyvässä kunnossa, Unkuri kuvaa.

Koiviston Auto otti Onnibus-kaupallaan entistä tiukemman otteen pitkän matkan liikenteestä, mutta yhtiön runkona ovat paikallisliikennesopimukset useissa suurissa kaupungeissa, muun muassa Lahdessa. Useimmat LSL:n sinisistä busseista ovat Koiviston Auton autoja. Sopimusliikenne tarkoittaa melko vakaata taloudellista kannattavuutta.

Sen sijaan kaukoliikenne on ollut monet vuodet erittäin kovasti kilpailtua ja liikennöitsijöiden kannalta heikosti kannattavaa. Kilpa jatkuu, ja liikennöitsijät ovat karsineet ja muuttaneet vuorojaan.

Unkuri kuvaa konsernin kannalta tilannetta kaukoliikenteessä ”aika vakaaksi”.

Koiviston Auton nykyinen konsernijohtaja Antti Norrlin siirtyy joulukuun alussa konsernin päätoimiseksi hallituksen puheenjohtajaksi. Hänen edeltäjänsä puheenjohtajana on ollut Tapani Tommola.
 
Katselin ihmeissäni Porvoon torin web-kameraa ja näin asemalta lähtevän SatLin Carrus Starin n. klo 16.10, tais olla Volvo, en ehtinyt tarkistaa linjakilven tekstiä, olisko ollut OB:N Kotkan linjalla?
 
Katselin ihmeissäni Porvoon torin web-kameraa ja näin asemalta lähtevän SatLin Carrus Starin n. klo 16.10, tais olla Volvo, en ehtinyt tarkistaa linjakilven tekstiä, olisko ollut OB:N Kotkan linjalla?

Itse näin tänään Mannerheimintiellä jonkun Satakuntalaisen Carruksen linjalla C6. Täsmää myös OB:n Facebook-sivujen tietoon tälle päivälle.
 
Tänään ajettu: F40, Jyväskylä - Oulu. Auton numeroa ei taltioitu. Ilmeisesti normaali reittiväli on sillä Jyväskylä - Rovaniemi.

Auto oli aika täynnä. En löytänyt istumapaikka-kaavion mukaista istumapaikkaani. Istuin 3. rivillä edessä, mikä paikka oli merkitty varatuksi.

Auton istumapaikkojen numerointi ja järjestys oli perinteinen. Mikä oli perinteistä? Vain pelkät numerot, eikä esim. lentokoneille tyypillinen järjestys. Aisleissa on ensin numero, mikä kuvastaa istumariviä. Sitten on juokseva kirjaimiin perustuva järjestys, A:sta eteenpäin ja järjestyksessä vasemmalta oikealle.

---------- Viestit yhdistetty klo 21:21 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 21:17 ----------

Auto ja linja oli tyyppiä OBF; ts. Omnibus Flex - yksikerrosbussi. Keula vaikutti Scalan tyyppiseltä. Takana kemiallinen wc, jossa käsienpesu haihtuvalla käsihuuhteella eli käsi-desin avulla.
 
Mikäli kyseessä oli klo 12.15 Jyväskylästä lähtenyt F40, oli autona KA390 Scania Lahti Eagle. Vuoro ajaa Helsinki-Lahti-Jyväskylä-Oulu.
 
Lahdessa aiemmin liikkunut rahtiperällinen Volvo 9700 (#384 HKY-684) on siirtynyt Kuopion Liikenteen kalustoon, eli auto on näinollen poistunut Lahdesta ja matkannut Kuopioon.
 
Lahdessa aiemmin numerolla #260 ollut OEF-183 on siirtynyt Jyväskylän Liikenteen laivastoon numerolle #710.
 
Voisihan sitä olettaa että porvoosta vielä poistuisi noiden kahden tieltä teliautot #35 ja #40 jotka ovat 20 vuoden ikään jo ehtineet.
Vielä Makkosteli-lahtelainen ajelee Helsinkiin päivittäin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Koiviston Auton #360 RSI-960 on siirtynyt takaisin Jyväskylän Liikenteen laivastoon.

26.5.2020 seisoi Sorastajantiellä Jyväskylässä nimet poistettuna ja perässä oli pelkästään numerot 5 ja 0 mutta voisin veikata että tulee takaisin numerolle #590.
 
Takaisin
Ylös