Koiviston Auto

Jyväskylän liikenteelle on kevään aikana tullut H ukkosen kautta volvo 9700 h 2009 kylkinumerosta ei tietoa,onko kellään tietoa onko tuolta oulusta tulossa ylijäämä Kabuseja tännekkin.voisi kuvitella ettei ihan hirveästi koska tuollaisilla reilu kymenen vuotta vanhoilla autoilla paljon keski ikä laske.
 
onko kellään tietoa onko tuolta oulusta tulossa ylijäämä Kabuseja tännekkin.voisi kuvitella ettei ihan hirveästi koska tuollaisilla reilu kymenen vuotta vanhoilla autoilla paljon keski ikä laske.

Aika hyvinhän sieltä Oulusta on jo saatu Kabusseja uudelleensijoitettua pitkin pitäjiä. Itse en ihmettelisi vaikka Jyväskyläänkin uudempaa Kabuskantaa tulisi, kun nykyiset 12 kpl ikääntyy ensi vuonna. Kun laskee muutamat Scalat ja Volvot mukaan niin tänä vuonna ikääntyy yhteensä 9 autoa ja ensivuonna 18. Eriasia on sitten tulisko Kabussia kuitenkin ennemmin Kuopiosta ja vasta ensi vuonna Kaikkea ei kyllä keski-ikä huomioiden voi Kabussilla korvata.
 
Jyväskylän liikenteelle on kevään aikana tullut H ukkosen kautta volvo 9700 h 2009 kylkinumerosta ei tietoa,onko kellään tietoa onko tuolta oulusta tulossa ylijäämä Kabuseja tännekkin.voisi kuvitella ettei ihan hirveästi koska tuollaisilla reilu kymenen vuotta vanhoilla autoilla paljon keski ikä laske.

Tuo kevään aikana tullut Volvo sai numeron #584, ja on kilvin CNX-172. Ihan alkujaan auto on ollut Norjassa Telemark Bilruter kilvin KH65240, josta siirtynyt Norlandia Bussille Ruotsiin kilvin RHZ460. Vaikka auto on 14,77m pitkä, niin varsin väljästi saa istuskella sillä auto on vain 55-paikkainen.

Voihan se toki olla mahdollista, että Oulusta tulisi Jyväskylään myös joitakin autoja, Jyväskylässä on kuitenkin paikkurikalusto suht uudehkoa, eli saapahan nähdä että onko sitten tarvetta. Toki voisi tulla jotain vanhempia paikkaamaan.
 
Eikös Jyväskylän kohteeseen 4 vaadittu 52 paikkaisia telejä, jollaisia ei ennestään ole? Poistuvien tilalle tarvitaan myös uudempaa kalustoa, ettei keski-ikä nouse yli vaaditun.
 
Lahdessa näkyi kaksi 9700-teliä Kuopion Liikenteen väreissä. Ei kilpiä tai numeroita. Olivat H- tai HD-mallia seutuliikennetyyppisellä 1+2+0-ovituksella ja takamoottorilla.

Kuva
 
Lahdessa näkyi kaksi 9700-teliä Kuopion Liikenteen väreissä. Ei kilpiä tai numeroita. Olivat H- tai HD-mallia seutuliikennetyyppisellä 1+2+0-ovituksella ja takamoottorilla.

Kuva


Nyt kun "uutta" on tuloillaan Kuopioon, niin vanhemmasta päästä on sitten puolestaan lähtenyt pois:

#32 IMR-636, -> Satakunnan Liikenne
#33 IMR-638, -> Satakunnan Liikenne
#107 RSI-952
#111 SRF-660
#112 RSI-932


Kuopiosta on jo aiemmin mennyt Satakuntaan mm. #37 Volvo 8700, ja #138 Irisbus.


Lisäksi Porvoosta on poistunut autot: #16 BYS-694, #17 RPR-163, ja #33 NHV-356. Koko kolmikko tällähetkellä Lahdessa odottamassa kohtaloaan noiden Kuopiossa palvelleiden Lahtelaisten kanssa.
 
Nyt kun "uutta" on tuloillaan Kuopioon, niin vanhemmasta päästä on sitten puolestaan lähtenyt pois:

#32 IMR-636, -> Satakunnan Liikenne
#33 IMR-638, -> Satakunnan Liikenne

Tänään odottelivat kohtaloaan Tampereen linja-autoasemalla.

Toukokuussa tässä kalustosiirtopaletissa nähtiin myös auto #34, joka löytyi seuraavana päivänä Rauman varikolta

Näin se kalusto nuorenee myös Satakunnassa!
 
Koiviston Auton #360 RSI-960 on siirtynyt takaisin Jyväskylän Liikenteen laivastoon.

26.5.2020 seisoi Sorastajantiellä Jyväskylässä nimet poistettuna ja perässä oli pelkästään numerot 5 ja 0 mutta voisin veikata että tulee takaisin numerolle #590.

ja käsittääkseni myös Koiviston Auton #385 YFG-785 on siirtynyt myös takaisin Jyväskylän Liikenteen kalustoon, ilmeisesti saa entisen numeron takaisin, eli #592.
 
Takaisin
Ylös