Sivu 5 / 10 EnsimmäinenEnsimmäinen 123456789 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 61-75/143

Viestiketju: Länsilinjat Oy

  1. #61
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    23.06.2005
    Sijainti
    Ylöjärvi mlk
    Viestejä
    3528

    oletus Vs: Länsilinjat Oy

    Lainaus Alunperin kirjoittanut deepthroat Näytä viesti
    Länsilinjojen uusi Vovo 9700H NG oli eilen ulkoilemassa Kangasalla vielä puutteellisin teippauksin, kaukaa katsellen näytti olevan keskimoottorialustalla ja noin 12-13 m.
    LL #81 (XEY-381) on sittenkin takamoottorinen, B12B YV3R8K82X8A123135, Ajokin korinumero 3677. Pituutta 13,00 metriä ja paikkoja 46 kpl, että jalkatilaakin pitäisi sitten löytyä.

  2. #62
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    23.06.2005
    Sijainti
    Ylöjärvi mlk
    Viestejä
    3528

    oletus Vs: Länsilinjat Oy

    LL #50 on myyty Helsinkiin.

  3. #63
    jph
    jph ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    25.10.2005
    Viestejä
    6

    oletus Irisbus Mago

    Länsilinjojen tilausajokäyttöön näyttä tulleen Irisbus/Indcar Mago. Rekisteri taisi olla HPG-885. Auto on ulkoväriltään joko normaali valkoinen tai hopean harmaa Länsilinjojen uusilla Charter-teippauksilla. (Havainto sen verran pimeässä, ettei väriä voi vahvistaa)

  4. #64

    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    pirkkala
    Viestejä
    4

    oletus Vs: Irisbus Mago

    Näin samaisen auton rautatieasemalla noin klo 8,30
    Auto lähti kohti vuoltsua

    terveisin Timpa
    Voisiko joku jolla on vanhoja Antti suojärven auton kuvia tai muuta tietoa lähettää minulle
    olen asunut koko ikäni Pirkkalassa ja olisin kiitollinen
    tästä jutusta koska Antti suojärvi oli Pirkkalasta

  5. #65
    SlaverioT avatar
    Liittynyt
    24.01.2007
    Sijainti
    Kankaanpää/Kerava
    Viestejä
    278

    oletus Vs: Länsilinjat Oy

    Tänään 25.2.2009 Länsilinjojen pikavuoro Kankaanpää-Tampere hajosi Sasin ja Hämeenkyrön välillä noin klo 14.20. Auto taisi olla UFC-424 eli tämä. Silmännäkijän mukaan paikalta poistui pieni, mutta sadatteleva joukko matkustajia. Kritiikin kohteena mm.pikavuoro-kaluston laatu. Paikalle jäi ainakin edustava öljylammikko todistamaan tapahtunutta.

  6. #66
    J_J
    J_J ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen J_J avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    717

    Thumbs down Vs: Länsilinjat Oy

    Lainaus Alunperin kirjoittanut SlaverioT Näytä viesti
    Silmännäkijän mukaan paikalta poistui pieni, mutta sadatteleva joukko matkustajia. Kritiikin kohteena mm.pikavuoro-kaluston laatu. Paikalle jäi ainakin edustava öljylammikko todistamaan tapahtunutta.
    Matkustajien sadattelu ei yllätä. Näiden linjasto-/vuorouudistusten myötä kyseisen yrityksen "vähempiarvoisten" (luetaan: ei-kolmostien) pikavuorojen kaluston taso on lähinnä maksavan matkustajan aliarviointia, ellei jopa pilkkana pitämistä. Tuon tänään tielle poikineen 20-vuotiaan Ajokki Victorin kaltaisilla, vessattomilla seutuliikenteeseen aikanaan rakennetuilla busseilla kun ajellaan pikavuoroja käsittääkseni päivittäin. Enää ei tilanteen huvittavuudesta puutu kuin se, että noita raatoja maalaittaisiin EB-väreihin

    Jotta kontrastia tilanteeseen ei tarvitsisi kaukaa hakea, mainittakoon, että Pirkanmaalla muuankin liikennöitsijä hankkii käytännössä vuosittain uutta, tässä esimerkkitapauksessa mainittua "pikavuoroautoa" tasokkaampaa ja paremmin varusteltua kalustoa kahden kaupungin välisille, ~35 kilometrin vakiovuoroilleen...
    Elämä on, mikset sinäkin?

  7. #67
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    403

    oletus Vs: Länsilinjat Oy

    Lainaus Alunperin kirjoittanut J_J Näytä viesti
    Ajokki Victorin kaltaisilla, vessattomilla seutuliikenteeseen aikanaan rakennetuilla busseilla kun ajellaan pikavuoroja käsittääkseni päivittäin. Enää ei tilanteen huvittavuudesta puutu kuin se, että noita raatoja maalaittaisiin EB-väreihin

    Pikavuorohan on pikavuoro jos se menee nopeasti. Parikymmentä vuotta vanha auto saattaa hyvinkin kulkea ilman rajoittimia uutta autoa nopeammin, mutta yli 100km nopeus ei ehkä kuitenkaan riitä siihen, että mielikuva pikavuorosta toteutuisi.

    Tosin kun pikavuorot aikanaa vapautuvat kilpailulle, saattaa siinä vaiheessa matkustajien mielipiteet muuttua ja pari euroa halvempi matka raadon kyydissä kelvata monille matkustajille. Näinhän se on tilausajoissakin.

    Ehkä eräs Sisu-liikennöitsijäkin joskus vielä ajaa linjaa rahtiperillään.

  8. #68
    J80
    J80 ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    13.04.2006
    Viestejä
    13

    oletus Vs: Länsilinjat Oy

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Zambo Näytä viesti
    Pikavuorohan on pikavuoro jos se menee nopeasti. Parikymmentä vuotta vanha auto saattaa hyvinkin kulkea ilman rajoittimia uutta autoa nopeammin, mutta yli 100km nopeus ei ehkä kuitenkaan riitä siihen, että mielikuva pikavuorosta toteutuisi.

    Tosin kun pikavuorot aikanaa vapautuvat kilpailulle, saattaa siinä vaiheessa matkustajien mielipiteet muuttua ja pari euroa halvempi matka raadon kyydissä kelvata monille matkustajille. Näinhän se on tilausajoissakin.

    Ehkä eräs Sisu-liikennöitsijäkin joskus vielä ajaa linjaa rahtiperillään.
    Jos olen oikein käsittänyt, Länsilinjat juuri sen takia muutti vuoroista suuren osan pikavuoroiksi, että kilpailu ei ulotu pikavuoroihin. Joskus kuulin version tästä kilpailutushommasta, että pikavuoron eteen ei saisi kukaan kilpailija laittaa vuoroa, toisin kuin vakiovuorojen eteen oman harkinnan mukaan...
    SCANIA-King of the road

  9. #69
    kemkim avatar
    Liittynyt
    24.09.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2703

    oletus Vs: Länsilinjat Oy

    Lainaus Alunperin kirjoittanut J_J Näytä viesti
    Jotta kontrastia tilanteeseen ei tarvitsisi kaukaa hakea, mainittakoon, että Pirkanmaalla muuankin liikennöitsijä hankkii käytännössä vuosittain uutta, tässä esimerkkitapauksessa mainittua "pikavuoroautoa" tasokkaampaa ja paremmin varusteltua kalustoa kahden kaupungin välisille, ~35 kilometrin vakiovuoroilleen...
    Mikäs on syynä siihen, että Paunulla kalusto on tasokkaampaa, mutta Länsilinjoilla huonompaa? Ovatko Paunun linjat tuottoisampia?
    Yöbussissa on tunnelmaa

  10. #70
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3363

    oletus Vs: Länsilinjat Oy

    Vai onko Paunu muutenkin terveellisemmin hoidettu liikeyritys, ainakin nykyään? Paunuhan kävi konkurssin partaalla 90-luvun alussa, mutta mm. Pirkkalan linjastouudistuksen, Multitabsin ja muiden mainosteipattujen laatikkowiimojen avulla nousivat suosta.
    Sakari Kestinen

  11. #71

    Liittynyt
    23.10.2006
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    543

    oletus Vs: Länsilinjat Oy

    Onneksi tulee vapaa kilpailu kaukolinjoille. Toivottavasti sitten pikalinjaa saa ajaa millä hyvänsä katsastetulla linja-autolla (toki kaukoliikennevarustetulla; piirturi, vararengas, hinausköysi ym. pitää olla).

    Länsilinjat varmaankin kaatuu koko pian kun Paunu pistää uudenkarheat pikavuoroautonsa taittamaan taivalta Kankaanpäähän.

    Sittenpä se nähdään, millä konseptilla kukakin pärjää ja kuinka korkealle maksavat asiakkaat arvostavat käymälän tai kahvitarjoilun ja kuinka paljon asiakkaat ovat valmiita paremmasta palvelusta maksamaan.

    Tuossa pohdittiin syitä Paunun parempaan kalustoon. Veikkaanpa liikennekenttää ja sen osaavaa hoitoa yhdeksi syyksi. Pikalinjat kulkevat junien kanssa osin samoja reittejä. Aktiivinen hintakilpailu junan kanssa yhdistettynä hyvään tarjontaan takaa kohtuullisen siivun matkustajista. Lähiliikenteessä reitit ovat myöskin hyvät. Yhtiö on valinnut ydinalueekseen Tampereen seudun numerolinjat ja pikalinjaliikenteen. Jos sen sijaan katsottaisiin Paunun vakiovuoroaikatauluja vaikkapa vuodelta -92 ja menneeltä kesältä, olisi helppo havaita liikenteen raskas karsiminen. Länsilinjoilla taas vakiovuoroliikennettä ei ole ajettu alas samaan malliin. Yhtiön ydintoimintaa on tuo vakiovuoroliikenne ja pikalinjojen ja lähiliikenteen osuus paljon pienempi kuin Paunulla.

    Kun kannattavia linjoja on paljon ja heikolla katteella ajettavia vähän, ei liene mikään yllätys, että kalusto on parempaa kuin yrityksellä, joka tarjoaa heikommin kannattavilla linjoilla kohtuullisen kattavaa palvelua.

  12. #72
    tkp
    tkp ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    23.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1286

    oletus Vs: Länsilinjat Oy

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kemkim Näytä viesti
    Lainaus Alunperin kirjoittanut J_J Näytä viesti
    Pirkanmaalla muuankin liikennöitsijä hankkii käytännössä vuosittain uutta, tässä esimerkkitapauksessa mainittua "pikavuoroautoa" tasokkaampaa ja paremmin varusteltua kalustoa kahden kaupungin välisille, ~35 kilometrin vakiovuoroilleen...
    Mikäs on syynä siihen, että Paunulla kalusto on tasokkaampaa, mutta Länsilinjoilla huonompaa? Ovatko Paunun linjat tuottoisampia?

    Tuskinpa J_J tässä Paunuun viittasi 35km vakiovuoroillaan....
    Viimeisin muokkaaja vko; 28.02.2009 kello 19:21. Syy: lainaukset korjattu

  13. #73
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    23.06.2005
    Sijainti
    Ylöjärvi mlk
    Viestejä
    3528

    oletus Vs: Länsilinjat Oy

    Länskärin kalustossa tapahtunut jälleen muutosta, tällä kertaa uutuutena rekisterikilpiä EXG-862 kantava yksilö, joka on ottanut #62:n paikan.

    Tarkkasilmäiset huomaakin, että kyse on tismalleen samasta autosta kuin YBF-350, mutta kilpi on vaihtunut maaliskuussa 2009.


  14. #74
    J_J
    J_J ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen J_J avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    717

    oletus Vs: Länsilinjat Oy

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tkp Näytä viesti
    Tuskinpa J_J tässä Paunuun viittasi 35km vakiovuoroillaan....
    Veli tkp on varsin oikeassa epäilyksessään... Ei nimittäin tule mieleen edes mitään Paunun tuon mittaista vakiovuoroa, jota varten olisi hankittu uutta kalustoa ainakaan viimeiseen kahteenkymmeneen vuoteen...
    Elämä on, mikset sinäkin?

  15. #75
    J_J
    J_J ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen J_J avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    717

    oletus Vs: Länsilinjat Oy

    Lainaus Alunperin kirjoittanut killerpop Näytä viesti
    Länskärin kalustossa tapahtunut jälleen muutosta, tällä kertaa uutuutena rekisterikilpiä EXG-862 kantava yksilö, joka on ottanut #62:n paikan.

    Tarkkasilmäiset huomaakin, että kyse on tismalleen samasta autosta kuin YBF-350, mutta kilpi on vaihtunut maaliskuussa 2009.

    Kaiketi Sarankulmassa on tultu johtopäätökseen, että uusin kilvin asiakas tai joku muu heikompikäsityksinen saattaa erehtyä luulemaan autoakin uudemmaksi kuin onkaan? Millään järkisyyllä tuollaista uusien rekisteritunnusten hankkimista vanhoihin miljoonia kilometrejä mm. 3-tietä nähneisiin vaunuihin ei kyllä pysty perustelemaan. Ei edes aprillipäivänä

    Tavallaan samaan aiheeseen liittyy samaisen konsernin auto #35, joka tänään aamulla taivalsi sankan sinisen savupilven verhoamana linjalla 85 kohti Ylöjärveä... Ensin luulin näkeväni unta, sitten mietin aprillipäivän tekevän näköelimilleni tepposet... Silmiä hieraistuani ja asiaa uudemman kerran mietittyäni ymmärsin, että kumpikaan kahdesta ensimmäisestä arvauksesta (toiveesta) ei osunut oikeaan... Vaan että näky oli totisinta totta
    Elämä on, mikset sinäkin?

Vastaavia viestiketjuja

  1. Länsilinjat Oy
    kirjoittanut ultrix foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 18
    Viimeisin viesti: 01.12.2011, 19:34

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •