Sivu 2 / 11 EnsimmäinenEnsimmäinen 123456 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 16-30/157

Viestiketju: Satakunnan Liikenne

  1. #16

    Liittynyt
    16.12.2005
    Viestejä
    970

    oletus Vs: Satakunnan Liikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kemkim Näytä viesti
    leveät ja pehmeät penkit ... Johan alkaisi olla mukavaa matkantekoa verrattuna Koiviston Autoiluun.
    Otapa ensi kerralla mittanauha matkalle mukaan, tai käy salaa linja-autoasemalla mittaamassa, jos Kabus-allergia estää varsinaisen matkustamisen. Huomaat, että Kabuseissa on hyvin leveät ja pehmeät penkit sekä muita linja-autotyyppejä enemmän jalkatilaa, koska istuintiheys on tuotannon alusta alkaen valittu harvemmaksi nimenomaan paremman matkustusmukavuuden saavuttamiseksi.

    Ei sillä, etteikö Satakunnan Liikenne myös omasta puolestani olisi saanut olla olemassa, mutta tavallisena bussimatkustajana on mahdoton käsittää väitettä Kabusin pikavuoroauton epämukavuudesta.

  2. #17
    Tunnistettu jäsen TEP70 avatar
    Liittynyt
    25.07.2005
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestejä
    1382

    oletus Vs: Satakunnan Liikenne

    Saas nähdä, levitetäänkö tuota korkeatasoista kalustoa konsernin muihin toimipisteisiin. Ihan lähellähän olisi aivan hyvä Expressbus-värinen Kutter Deca saatavilla.

    Minustakaan penkit eivät ole se kohta Kabusia, jota ensiksi haukkuisin.
    Moottori keskellä lattian alla - sijainti, joka on yrityksellenne sijoitus.

  3. #18
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2953

    oletus Vs: Satakunnan Liikenne

    Oheinen Satakunnan Kansan sähkeuutinen sopii niin Satakunnan Liikennettä kuin Lauttakylän Autoa käsitteleviin viestiketjuihin,
    Lainaus Alunperin kirjoittanut Satakunnan Kansa
    Fuusio ei hävitä Lauttakylän Auton logoja

    (29.01 13:44) Satakunnan Liikenteen ja Lauttakylän Auton fuusioituminen toukokuun lopulla Satakunnan Liikenne Oy:ksi ei kuitenkaan lopeta Lauttakylän Auton brändiä. Yhtiöt omistavan lahtelaisen Koiviston Auto Oy:n hallintojohtajan Risto Palosen mukaan Lauttakylän Auto jää aputoiminimeksi, jolla ajetaan vakiovuoroja ja koululaisliikennettä. Sen sijaan pikavuorot maalataan Satakunnan Liikenteen entisin, sinivalkoisin värein. Yhtiöllä ei ole ollut edes aikomuksia lopettaa vanhaa brändiä, vaan sen halutaan yritysjärjestelyistä huolimatta säilyvän edelleen katukuvassa.
    Eli tällä voitaneen päätellä, että nallelogot autojen kyljissä säilyvät tulevaisuudessakin, oikeastaan niiden määrä kasvaa reilusti?
    Viimeisin muokkaaja killerpop; 29.01.2008 kello 17:05.
    TSB-Bussisivut | Suomen kirjastoautot | phototrans

    HSL on pääkaupunkiseudun kuntien jätehuoltoa ja joukkoliikennettä koskevasta yhteistoiminnasta annetun lain 3 §:ssä tarkoitettu kuntayhtymä.

  4. #19
    Suntikka avatar
    Liittynyt
    21.01.2006
    Sijainti
    Pori
    Viestejä
    127

    oletus Vs: Satakunnan Liikenne

    Elikkä näin
    Viimeisin muokkaaja Suntikka; 24.03.2008 kello 21:56.

  5. #20

    Liittynyt
    27.11.2007
    Viestejä
    7

    oletus Vs: Satakunnan Liikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Suntikka Näytä viesti
    Elikkä näin
    Oho? Satakunnan Liikenteelle on tullut uusi telibussi vai?
    Hieno homma. Ehdin pelätä jo, että uusimistahti hidastuisi Koiviston Auton myötä!

  6. #21
    Suntikka avatar
    Liittynyt
    21.01.2006
    Sijainti
    Pori
    Viestejä
    127

    oletus Vs: Satakunnan Liikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vjokinen Näytä viesti
    Oho? Satakunnan Liikenteelle on tullut uusi telibussi vai?
    Hieno homma. Ehdin pelätä jo, että uusimistahti hidastuisi Koiviston Auton myötä!
    Ei ny sentäs mutta miltäs näyttäis kabussi SatLin väreis....

  7. #22

    Liittynyt
    30.11.2007
    Sijainti
    Helsinki / Pori
    Viestejä
    38

    oletus Vs: Satakunnan Liikenne

    Ensimmäiset SL:n autot nähty jo uusissa väreissä autot #49 Tiistai-iltana Pori-Turku linjalla ja #50 Ke-iltana Nakkilan ja Harjavallan välillä matkalla Poriin....maalaamosta tulossa..?

  8. #23
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2953

    oletus Vs: Satakunnan Liikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TeeJii Näytä viesti
    Ensimmäiset SL:n autot nähty jo uusissa väreissä autot #49 Tiistai-iltana Pori-Turku linjalla ja #50 Ke-iltana Nakkilan ja Harjavallan välillä matkalla Poriin....maalaamosta tulossa..?
    Ja nämä uudet värithän ovat sitten "Kuopion Liikenne" -tyyliset konsernin värit, eli toisin kuin Satakunnan Kansan uutisointi aiemmin antoi ymmärtää, ei väreissä juurikaan Satakunnan Liikennettä ole vaan KA:n siniraita kaikessa harmaudessa.
    TSB-Bussisivut | Suomen kirjastoautot | phototrans

    HSL on pääkaupunkiseudun kuntien jätehuoltoa ja joukkoliikennettä koskevasta yhteistoiminnasta annetun lain 3 §:ssä tarkoitettu kuntayhtymä.

  9. #24

    Liittynyt
    23.10.2006
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    534

    oletus Vs: Satakunnan Liikenne

    Ehkäpä meidän Satakunnan Liikenteen vakiomatkustajien on vain aika tottua uudenlaiseen aikaan. Palvelu tuntuu jo heikentyneen normaalin bussiliikenteen tasolle. Kaipa sekin käy. Porintie vaan näyttää senverran kannattavalta suunnalta, että sääli sinänsä korkean palvelutason poistuminen.

    Tulisipa pian se aika, että Helsingistä Forssaan mennessäni saisin valita 5-10 eri yhtiön autoista ja vuoroista sen, joka tarpeisiini parhaiten vastaa. Nykyään valitettavasti maksava asiakas voi vaikuttaa liikennetarjontaan lähinnä olemalla matkustamatta.

  10. #25
    kemkim avatar
    Liittynyt
    24.09.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2703

    oletus Vs: Satakunnan Liikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut LateZ Näytä viesti
    Ehkäpä meidän Satakunnan Liikenteen vakiomatkustajien on vain aika tottua uudenlaiseen aikaan. Palvelu tuntuu jo heikentyneen normaalin bussiliikenteen tasolle. Kaipa sekin käy. Porintie vaan näyttää senverran kannattavalta suunnalta, että sääli sinänsä korkean palvelutason poistuminen.
    Mikäli Helsingin ja Rauman/Porin välinen liikenne on kannattavaa ja "slotteja" löytyy vuorojen välistä, mikä estää perustamasta uutta liikenneyhtiötä tarjoamaan palveluja tälle välille? Ostaa vain bussin, hankkii luvat ja alkaa ajamaan. Kuinka iso prosessi tämä on, mitä arvelette? Miten raskaat ovat viranomais- ja oheiskulut kuten Kampin terminaalin liikennöintimaksut ja lippujärjestelmäkulut? Onko Matkahuollolla jotain "palvelupakettia" aloittelevalle liikennöitsijälle? Miten hyvin vuorolupia saa välille, jolla on jo muuta tarjontaa?
    Yöbussissa on tunnelmaa

  11. #26

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Helsinki, Hamina
    Viestejä
    676

    oletus Vs: Satakunnan Liikenne

    Niinkauan kuin on nykyiset lait voimassa, sanoisin uuden yrittäjän olevan melkoisen vaikeaa saada esimerkkinä Helsinki - Pori osuudelle, Viranomaiset panevat kaikki uudet lupahakemukset lausuntokierrokselle, eri viranomaiset ja kunnatkin sekä linja-autoliitto antaa lausuntonsa anomuksen tarpeellisuudesta sekä haittaisiko uudet vuorot olemassaolevia vuoroja. Melkein voisi sanoa , jos tällä osuudella löytyisi joku todellinen aukko, viranomaiset ensiksi kysyisivät Koiviston Auton halukkuutta ryhtyä hoitamaan tätä vuoroa. http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantas...D=liikennelupa ja http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantas...D=liikennelupa näistä linkeistä löytyy lakipykälät, varsinaisia viranomaismaksuja asetuksen takuumaksun lisäksi on muutaman kympin leimaverot, samoin linja-autoasemamaksut ym ovat marginaalisia. Omana mielipiteenäni sanoisin nykysysteemin olevan Suomen oloissa kuitenkin paras, jos kaikki liikenne menisi joidenkin eu-ajatusten myötä yhteiskunnan hoitoon, miten valtiolla ja kunnilla riittäisi rahkeet.
    antti

  12. #27

    Liittynyt
    23.10.2006
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    534

    oletus Vs: Satakunnan Liikenne

    Aikaa sitten Satakunnan Liikenteen aikatauluun asti ehtivät uudet Helsinki-Säkylä -vuorot. Iloitsin kannaltani niin hyvään aikaan kulkevasta vuorosta, käyttäisin aamuvuoroa noin 20 kertaa vuodessa, jos sellainen menisi.

    No, Satakunnan Liikenne ei ollut ainoa aikataulun aukkopaikkoihin pikavuorolupaa hakenut yritys. Ilmeisesti viranomaiset pitivät oikeudenmukaisimpana ja helpoimpana olla myöntämättä lupia kenellekään. Eipä tarvitse matkustaa Säkylän aamuvuorolla ei.

    En ymmärrä kuinka tuossakaan tapauksessa toteutui kenenkään etu. Kakkostien suunta on pikavuororeittinä yksi maan kannattavimmista. Parempi matkustajapalvelu ei minkään firman suureksi tappioksi olisi ollut. Pikemminkin olisi voinut myöntää lupia kummallekin hakijalle jollakin aikataululla.

    Itse en kykene ymmärtämään, miksi säännölliset matkani ovat niin vaikeita, kun kerran liikennöitsijöilläkin olisi halua ajaa. Miksi tällaisessa nykytilanteessa pitäisi pidättäytyä?

  13. #28
    esk1m0 avatar
    Liittynyt
    13.05.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    31

    oletus Vs: Satakunnan Liikenne

    Kiusa se on pienikin kiusa. Eihän siitä kuitenkaan valtiolle sen suurempia kuluja koituisi?
    "Elämme kädettömiä aikoja"

  14. #29

    Liittynyt
    27.10.2005
    Viestejä
    471

    oletus Vs: Satakunnan Liikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut LateZ Näytä viesti
    Ehkäpä meidän Satakunnan Liikenteen vakiomatkustajien on vain aika tottua uudenlaiseen aikaan. Palvelu tuntuu jo heikentyneen normaalin bussiliikenteen tasolle. Kaipa sekin käy. Porintie vaan näyttää senverran kannattavalta suunnalta, että sääli sinänsä korkean palvelutason poistuminen.
    Millä tavoin palvelu on heikentynyt?

  15. #30

    Liittynyt
    23.10.2006
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    534

    oletus Vs: Satakunnan Liikenne

    En voi puhua kaikesta yhtiön liikenteestä, koska käytän yleensä samoja vuoroja. Mielestäni aikaisemmin enemmän oli mukana varavaunuja vilkkaiksi arvioiduilla lähdöillä. Nykyään kaikki eivät ole aina mahtuneet edes istumaan, mikä aiemmin oli hyvin harvinaista. Samaten rahastajia ilmeisesti on vähennetty. Etenkin Helsingistä lähtiessä auto jää myöhään vähänkin vilkkaampaan aikaan helposti jo lähdössä ja viimeistään jos pikapysäkeiltä ja lentokentältä on vähänkin enemmän tulijoita.

    Itselleni ainakin Satakunnan Liikenteen vuoroissa kohtalaisen paljon matkustaneena osaan arvostaa palvelua ja ainakin aikaisemmin arvostelin kakkostien bussiliikennöinnin aika korkealle. Pääseehän sitä perille ilmankin, että henkilökunta tuo lehtiä luettavaksi ja usein jopa tarjoaa kuumia juomia matkustajille. Mukava mieli matkasta ainakin jäi kahvikupposen jälkeen (olkoonkin kyseessä automaattikahvin).

    Normaalin pikavuoroliikenteen tasoon juuri päästään, jos rahastajia vähennetään roimasti, vara-autoja vähennetään ja vähänkin vilkkaampana päivänä aikatauluissa ei oikein pysytä. Samapa tuo sinänsä kai.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Rauman paikallisliikenne
    kirjoittanut Suntikka foorumissa Paikallisliikenne muualla Suomessa
    Vastauksia: 6
    Viimeisin viesti: 18.05.2016, 22:41
  2. Porvoon Liikenne
    kirjoittanut antti foorumissa Kauko- ja tilausliikenne
    Vastauksia: 27
    Viimeisin viesti: 01.09.2014, 23:08
  3. Satakunnan Liikenne osti Oras Liikenteen
    kirjoittanut Suntikka foorumissa Kauko- ja tilausliikenne
    Vastauksia: 12
    Viimeisin viesti: 28.05.2009, 01:22
  4. Satakunnan Liikenne Oy on ostanut Pauli Ketonen Oy:n
    kirjoittanut Suntikka foorumissa Kauko- ja tilausliikenne
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 12.01.2009, 20:59
  5. Ostoliikenteen tarjouskilpailu 2008/1/Tu1-12 Varsinais-Suomen ja Satakunnan kohteet
    kirjoittanut killerpop foorumissa Kauko- ja tilausliikenne
    Vastauksia: 12
    Viimeisin viesti: 18.02.2008, 20:57

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •