Linkkerillä tosiaan olen päässyt jopa kolme kierrosta ilman latausta, mutta täytyy muistaa, että se oli tavallista hiljaisempana sunnuntaiyönä, ja ulkolämpötilakin oli sellainen, ettei lämmitystä tai viilennystä tarvittu. Vaikka olen saman työvuoron ajanut myöhemminkin, en ole samanlaisessa saavutuksessa toista kertaa onnistunut.
Aina olosuhteet eivät ole yhtä ihanteelliset. 23 on ruuhkainen linja, Sturenkatu ja Pasila saattavat hidastaa matkaa merkittävästi, ja liikennevalojakin on rutkasti. Käytännön elämässä Linkkerillä on mahdollista ajaa noin 1½ - 2 kierrosta yhdellä latauksella, ja useimmat kuljettajat lataavat bussin joka kerta Invalidisäätiöllä ollessaan.
Ehkä parempi tapa ajatella asiaa olisi se, että Linkkerin sähkö riittää reilusti yhteen kierrokseen 23:sta. Jos jollakin kierroksella sattuu jäämään vain kaksi minuuttia aikaa päätepysäkille, niin eihän sitä akkua ole täyteen asti pakko ladata. Sitten vasta tulee ongelmia, jos joka kierroksella jää liian vähän aikaa lataamiselle. Rautatientorin latauspiste helpottaa tätäkin asiaa.
Linjoille h14 ja h18 tulee seuraavalla kilpailutuskierroksella 30 sähköbussia. Lähde: HS:n sähköbussiartikkeli 13.1.2017.