En uskonutkaan, että kyseinen uutinen saisi suosiota tällä palstalla, vaan enemmänkin todisteluryöpyn, jonka mukaan se on käytännössä huuhaata.
Pikku Huopalahtea on vähän paha verrata Vuosaareen. Alueelle tuli ratikka hyvin aikaisessa vaiheessa, talojen valmistumisen aikaan. Muistaakseni HAKA urakoi nämä vähemmän edustavat elementtikolossit. Alueen rakentaminen eteni sitten Paciuksenkadun suuntaan. Pikku Huopalahtelaisilla on ollut myös käytössään Mannerheimintien bussit ja myös osittain mahdollisuus tukeutua niihin jo Vihdintiellä.
Jos Pikku Huopalahtea haluttaisiin suoraan verrata Vuokkiin, tulisi alueen olla ollut vain liityntämahdollisuuden takana oleva alue. Näin voitaisiin todeta, että kun enää ei ole liityntäbusseja ja Pikku Huopalahdessa on niiden sijasta ratikka 10, niin käyttäjämäärä on noussut.
HKL:n uutisessa kuitenkin todetaan joukkoliikenteen kulkumuoto-osuuksista. Näin ollen on täysin selvää, että jos Vuosaaren sillan ylittää ihmisiä enemmän joukkoliikenteellä kuin ennen metroa, metro on ollut vaikuttava tekijä.
Minulle se on helppo ymmärtää. Metrossa on tilaa istua, se kulkee tasaisesti, on mukava ja nopea. Istuminen ahtaassa bussissa ei houkuta, ainakaan minua.
Ihmiset mieltävät metron nopeaksi, miellyttäväksi ja helpoksi välineeksi, jota joutuu odottamaan pahimmillaan sen 10min, mutta senkin vain hiljaisena aikana.
Jos minulla olisi ollut kesällä asiaa Itäkeskukseen, niin en varmasti olisi ottanut h99-linjaa. Se oli ainakin osittain vanha haitaribussi, kuuma ja hidas. En haluaisi istua sen nykivässä kyydissä Hämeentiellä, vaan mieluimmin minä ja varmaan moni muukin ottaa seisomapaikan nopeassa metrossa, vaikka täyttä siellä kesällä olikin.