Sivu 31 / 31 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 11212728293031
Näytetään tulokset 451-452/452

Viestiketju: Asumisvalinnat ja joukkoliikenne pääkaupunkiseudulla

  1. #451

    Liittynyt
    05.03.2009
    Viestejä
    840

    oletus Vs: Pisararata

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    Lue sisustuslehtiä tai katsele TV-ohjelmia tyyliin "Suomen kaunein koti" niin näet millaisia unelmia ihmisillä on asumisestaan. Toki niissäkin esitellään prameita huoneistoja suurten kaupunkien keskustoista mutta ne ovat selvästi aliedustettua lähiö- pientalo- pikkukaupunki ja maaseutuasumiseen verrattuna.
    Ystäväni on Suomen laajalevikkisimmässä sisustuslehdessä töissä ja hänen mukaansa isoja kaupunkiasuntoja on todella vaikea saada näytille. Niissä ei yksinkertaisesti asu sellaisia ihmisiä, jotka haluaisivat esitellä kotiaan lehdessä. Nuorten ihmisten itse remontoituja max 80 neliöisiä ikeakoteja sen sijaan olisi jonoksi asti ja se on pitkälti kuva, jonka media kaupunkiasumisesta tarjoaa.

    Parahin Rainer! Noista sun kirjoituksista paistaa todella voimakkaasti läpi se, että yleistät omat asumismieltymyksesi suomalaisten asumismieltymyksiksi ja haet perustelut tarvittaessa vaikka Avotakasta taikka Suomen kauneimmasta kodista. Tämä sama keskustelu on käyty palstalla lukemattomia kertoja ja vakuuttelusi suomalaisten halusta asua lähiöissä ja vastentahtoisuudesta asua kaupungissa saa kerta kerralta surkuhupaisampia piirteitä. Faktat eivät ole puolellasi, lopeta hyvä mies räpiköinti!

  2. #452
    Tunnistettu jäsen Nakkiputka avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Kauniainen
    Viestejä
    531

    oletus Vs: Pisararata

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    Suomalaiset vieroksuvat ajatusta asua suurkaupungeissa, vaikka ihaillaan muiden maiden miljoonkaupunkeja niin Helsingistä ei haluta sellaista. Kysymys on yksinkertaisesti psykologinen. Suurin osa suomalaisista ei halua muita ihmisiä lähelleen asumaan, vaan halutaan asua omakotitalossa.

    t. Rainer
    Johanna Hankosen kirja "Lähiöt ja tehokkuuden yhteiskunta" antoi sodanjälkeisestä esikaupungistumisesta sellaisen kuvan, että noin vuodesta 1955 lähtien Helsingin seudun lähiöt olisi toteutettu toisaalta arkkitehttikunnan ihannemaailman, toisaalta liikenteellisten ihanteiden ja toisalta kauppakamarien ihanteiden mukaan.

    Eli siis: Pienten muutosten summana on syntynyt iso muutos, josta oikein kukaan ei ole ottanut vastuuta.
    "Tavoitteiden asettamisen pitää olla riittävän kunnianhimoista, jotta se pakottaa uudenlaiseen ajatteluun ja uusien läpimurtojen tavoitteluun." - Kone Oyj:n evp toimitusjohtaja Matti Alahuhta kirjassaan:"Johtajuus – kirkas suunta ja ihmisten voima".

Vastaavia viestiketjuja

  1. Matkaliput edullisia pääkaupunkiseudulla
    kirjoittanut Aleksi.K foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 20
    Viimeisin viesti: 03.05.2013, 16:56
  2. HSL: Aiesopimusmenettely tuonut tuloksia pääkaupunkiseudulla
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 24.03.2010, 12:00
  3. Kaukoliikenteen lähtöpaikkoja pääkaupunkiseudulla
    kirjoittanut tislauskolonni foorumissa Kauko- ja tilausliikenne
    Vastauksia: 12
    Viimeisin viesti: 05.10.2009, 15:14
  4. Joukkoliikenteen tuki pääkaupunkiseudulla
    kirjoittanut Resiina foorumissa Muuta joukkoliikenteestä
    Vastauksia: 9
    Viimeisin viesti: 20.07.2007, 18:01
  5. Liikennöintiaikojen erot Tampereella ja pääkaupunkiseudulla
    kirjoittanut kemkim foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 5
    Viimeisin viesti: 11.07.2007, 13:30

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •