Helsingin Sanomat taas uutisoi Suomen jokseenkin päinvastaisesta linjasta:
http://www.helsinginsanomat.fi/tekst.../1101981140342
Ikävää Suomen kannassa on, että ainoa syy vastustaa biopolttoaineita on pelko verotulojen alenemisesta. Tässä siis tunnustetaan, että polttoaineverotus ei olekaan Suomessa haittaveroa vaan ainoastaan tapa kerätä rahaa valtion kassaan. Tälläisellä ajattelumallilla ei voida olettaa, että vähemmän haitallisia polttoaineita voitaisiin tukea veroratkaisuilla.
Mitä tulee keinoihin fossiilisten polttoaineiden käytöstä luopumiseen, niin henkilöautojen polttoaineiden korvaaminen on aivan eri kertaluokkaa minkään joukkoliikennehankkeiden kanssa. Joukkoliikennehankkeilla on vain paikallinen vaikutus ja silloinkin ne vaikuttavat ehkä vain muutaman prosenttiyksikön verran kulkumuotojakaumaan, joten niillä ei mitenkään saada vastaavia tuloksia kuin itse henkilöautojen polttoaineen vaihtamisella.