Tässä on hyvä esimerkki siitä, kuinka väärin yleistetään oma ja lähipiirin toimintamalli. Juu, isolle osalle ihmisestiä automarketti on se ensimmäinen vaihtoehto. Mutta iso osalle se on sitten se vihoviimeinen vaihtoehto. Ja se tarkoittaa, että sekä automarketeille että keskustamaiseen joukkoliikenneperustaiselle kaupalle on kysyntää.
Näille molemmille on kysyntää omalle kohderyhmälleen, kuten tuon selvityksen tuloksista selviää. Siksi olisi ihan idioottimaista lähteä kummankaan yrittävän lähteä hakemaan toisen puolen asiakkaita omaan pääkohderyhmänsä haluttavuutta tinkimällä. Automarkettien on turha yrittää tehdä itsestään helposti kävellen lähestyttävää kauppaa autosaavutettavuuden kustannuksella ja keskustassa ei kannata yrittää havitella autolla tulevia asiakkaita joukkoliikenteen ja kävelijöiden kustannuksella.