Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Näytetään tulokset 16-22/22

Viestiketju: Kehäradan junat pysähtyvät kaikilla asemilla

  1. #16
    Max
    Max on nyt kirjautuneena

    Liittynyt
    26.08.2008
    Viestejä
    1000

    oletus Vs: Kehäradan junat pysähtyvät kaikilla asemilla

    Kehäradan junissa on oviaukkoa suhteessa melko paljon enemmän kuin kaukojunissa ja siksi luulisi väen pääsevän niissä vaihtumaan huomattavasti nopeammin kuin kaukojunissa. Jos joku siellä kämmää matkalaukun kanssa, niin vierestä kuitenkin mahtuu ohi eikä viereinenkään ovi ole kovin kaukana.

    Mitä Hiekkaharjuun tulee, sanon jälleen kerran, että se on ylivertainen vaihtopaikka Keravan suunnasta Kehäradalle eikä sitä siksi pidä ohittaa millään junalla. Vaihto onnistuu laiturin poikki ilman mitään rappusia ja rikkinäisiä hissejä, ja säästyy siinä ajoaikaakin 3-4 minuuttia. Melko todennäköisesti K-junasta vaihtaja pääsee Hiekkaharjussa yhtä junaa aikaisemmin jatkamaan matkaa länteen Tikkurilaan verrattuna.

  2. #17

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    3319

    oletus Vs: Kehäradan junat pysähtyvät kaikilla asemilla

    Tuli Maxin jutusta vaihdosta Keravan junaan vaan mieleen et jos HSL:lle olisi järkeä, se ottaisi raiteen 5 vakiokäyttöön Hki-suunnan junilla ja raiteen 6 sitten varakäyttöön. Ihan vaan sen vuoksi että pikkasen lähempänä kaukojunia sekä liukuportaat paremmin kun joku suunnitellu kännissä sen kutos-raiteen portailen asettelun.

  3. #18
    PepeB avatar
    Liittynyt
    31.12.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    331

    oletus Vs: Kehäradan junat pysähtyvät kaikilla asemilla

    Miksi suotta madella väli ja saapua sekunnilleen ajoissa. Ketä se vahingoittaa ajaa mahdollisimman ripeästi seuraavalle asemalle, ja odotella hetki lähtöaikaa? Ei ainakaan tule yhtä suurta riskiä alkaa pikku hiljaa jäädä aikataulusta.

  4. #19

    Liittynyt
    30.04.2010
    Viestejä
    39

    oletus Vs: Kehäradan junat pysähtyvät kaikilla asemilla

    Lainaus Alunperin kirjoittanut zige94 Näytä viesti
    Tuli Maxin jutusta vaihdosta Keravan junaan vaan mieleen et jos HSL:lle olisi järkeä, se ottaisi raiteen 5 vakiokäyttöön Hki-suunnan junilla ja raiteen 6 sitten varakäyttöön. Ihan vaan sen vuoksi että pikkasen lähempänä kaukojunia sekä liukuportaat paremmin kun joku suunnitellu kännissä sen kutos-raiteen portailen asettelun.
    Ilmeisesti Tikkurilan kutosraiteen liukuportaat on sijoitettu pohjoissuuntaan siksi, että se parantaa kulkuyhteyksiä Jokiniemen suunnasta tuleville, jotka ovat menossa Dixiin tai jollekin muulle raiteelle. Toki kutosraiteen junamatkustajille tuo on huono, etenkin kun junat pysähtyvät omien kokemuksieni mukaan liukuportaiden eteläpuolella siten, ettei edes junan pohjoispää jää liukuportaiden kohdalle. Vitosraiteen käyttö voisi olla tosiaan järkevää, kun sitä ei enää tarvita I-junan päätepysäkkinä.

  5. #20

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    3319

    oletus Vs: Kehäradan junat pysähtyvät kaikilla asemilla

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Koge Näytä viesti
    Ilmeisesti Tikkurilan kutosraiteen liukuportaat on sijoitettu pohjoissuuntaan siksi, että se parantaa kulkuyhteyksiä Jokiniemen suunnasta tuleville, jotka ovat menossa Dixiin tai jollekin muulle raiteelle.
    Jotain tälläistä itsekkin oon ajatellut, mutta tuntuu siltä tyhmältä ja etenkin näyttää tyhmältä kun muuten on todella siistin näköinen ylikulkusilta/odotustila laitureitten päällä.

  6. #21

    Liittynyt
    22.08.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1731

    oletus Vs: Kehäradan junat pysähtyvät kaikilla asemilla

    Lainaus Alunperin kirjoittanut zige94 Näytä viesti
    Tuli Maxin jutusta vaihdosta Keravan junaan vaan mieleen et jos HSL:lle olisi järkeä, se ottaisi raiteen 5 vakiokäyttöön Hki-suunnan junilla ja raiteen 6 sitten varakäyttöön. Ihan vaan sen vuoksi että pikkasen lähempänä kaukojunia sekä liukuportaat paremmin kun joku suunnitellu kännissä sen kutos-raiteen portailen asettelun.
    Tikkurilassa ei ole jatkossa varakäytölle raiteita. Kun Kehäradan liikenne alkaa, päästään remppaamaan ratapihaa uusiksi. Tarkoitushan on ajaa kaupunkiratojen junat raiteilta 5 ja 6, ja kaukoliikenteelle jää raiteet 1-4 - kaksi raidetta per suunta. Näin saadaan lisättyä kaukoliikenneraiteiden kapasiteettia. Pidempien pysähdysaikohen vuoksihan asemat ovat kaukoliikenneraiteiden pullonkauloja, jos käytettävissä on vain yksi laituriraide per suunta.

  7. #22
    Max
    Max on nyt kirjautuneena

    Liittynyt
    26.08.2008
    Viestejä
    1000

    oletus Vs: Kehäradan junat pysähtyvät kaikilla asemilla

    Kuutosraiteen portaisiin taitaa vaikuttaa sekin, että vieressä on varaus raiteille 7 ja 8 ja jos ne joskus rakennetaan, on laiturien sillä reunalla alettava nykyistä pohjoisemmasta.

Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12

Vastaavia viestiketjuja

  1. HSL: Raitiovaunut pysähtyvät jatkossa Ympyrätalon pysäkillä
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 6
    Viimeisin viesti: 18.04.2013, 13:30
  2. VR: Kaukojunat pysähtyvät jälleen Riihimäellä
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 22.05.2012, 08:20
  3. Tupakointi asemilla ja muissa julkisissa tiloissa
    kirjoittanut hezec foorumissa Offtopic
    Vastauksia: 41
    Viimeisin viesti: 18.03.2012, 13:08
  4. HKL: HKL:n mainoskampanja näkyy vaunuissa ja asemilla
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 11.03.2011, 15:00
  5. Mittausajoja kaikilla raiteilla
    kirjoittanut Antero Alku foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 10
    Viimeisin viesti: 12.11.2009, 12:02

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •