Ja sitten voidaan alkaa miettiä, miten liikenne hoituu kätevästi Arabianrannan päättärillä, missä toki on keskellä katua laituriton sivuraide. On selvää, että noin tiheävuorovälisten linjojen ollessa kyseessä vaunut tulevat Arabiaan väkisinkin "väärässä järjestyksessä" toistuvasti.
Voisi kuvitella, että raidejärjestelyt on pidemmän päälle toteutettava sillä tavoin, että vaunut voivat saapua Arabian päähän "kaikessa rauhassa" liikennetilanteiden sallimassa järjestyksessä niin, että kummankin linjan vaunut saavat laituripysäkin AINA ja voivat tarvittaessa ohittaa toisensa ilman keskelle katua pysähtymistä. Itä-Pasilaanhan on tulossa tällainen järjestely linjojen 7B ja 9 ajantasaus- / päätepysäkin yhteyteen.
Linjan 8 pidentäminen on mielestäni luonteva osa raitioliikenteen laajentamisohjelmaa. On mielenkiintoista nähdä, saavatko linjat 6 ja 8 aikanaan myös toisessa päässä yhteisen osuuden (parhaassa tapauksessa päätepysäkkiä myöten), kun Jätkäsaari valmistuu.