Kuljettajien toiminta

Tämäkin on varmaa aivan hyväksyttävää ottaen huomioo ”liikenteen”
Kuljettaja ajaa lähtöön reilusti ennen lähtöä ja menee vaihtamaan kuulumisia toisen kuljettajan kanssa (näin kuuluukin tehdä, pointsit siitä), mutta matkustajat ei pääse kyytiin ja lähtö on 00:46 jutut vaan senkun jatkuu ja päästään lähtemään huimat 6min myöhässä 00:52. Itse jos olisin kuljettaja niin seuraisin tarkasti kelloa!
Kyllä Helbi:n aikaa kans kävi tämmöstä, kuljettaja harjoitti vaan uskontoansa jonka takii vuoro myöhästy.

Ja ensimmäiseen postaukseen kaivan reittilokista tiedot esiin niin ei tarvii väitellä huuhaan puhumisesta.

---------- Viestit yhdistetty klo 01:29 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 00:51 ----------



https://reittiloki.hsl.fi/journey/20220716/244600/1037/1/0022_1056?date=2022-07-16&route.routeId=1037&route.direction=1&route.originStopId=1040271&tab=journeys&details-tab=journey-events&mapView=60.229320080558566%2C24.891414642333984&mapZoom=13&vehicle=0022%2F1056&live=false&time=24%3A46%3A00&journeyEventFilters=TIMING_STOP_ARS%2CTERMINAL_ARS%2CDEPARTURE

En kyllä tiedä uskoako tuota (transport sovellusta) vai reittilokia kun kumpikin näyttää eri transport tosiaan näytti Marttila-Hankasuontie risteykseen asti tämän 30-60km/h ajelu tyylin.
Reittiloki näyttää 40-50km/h välillä ajamista 60km/h alueella.

13 sekunnista tulee 6 minuuttia. Eikös se ole huuhaata. Kerro nyt muille mikä Sinulla meni pieleen.

---------- Viestit yhdistetty klo 10:05 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 09:59 ----------

Selvisi. Löytyi myös 00:52:30. LÄhdön myöhästymien 6 minuuttia on todella paljon

---------- Viestit yhdistetty klo 10:26 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 10:05 ----------

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/48f533b9-1497-4115-9a0f-feb9b67598c8

191 km tunnissa henkilöautolla. Siinä ei enää alinopeutta mennä.
 
En ole sellaista väittänyt missään vaiheessa. Mutta vristo tuo selkeästi esille bussinkuljettamiseen liittyvät käytännöt ja perustelee ne selkeästi. Vieläkään ei ole kerrottu, missä ne Nobinan autot ajavat liian hitaasti, kunhan vaan tänne heitellään tekstiä. Se kun on helppoa.

Eikä kerrota, koska elämme ilmiantajien maailmassa. Minä olen kaikki hidasteluhavaintoni, samoin kuin se perässäroikkumisen, josta tämä keskustelu ryöpsähtikin, ilmoittanut sinne minne ne kuuluvat, eli HSL:lle. Ja niin tulen tekemään jatkossakin, kun joudun ohittamaan Nobinan hidastelevan kuljettajan. Tai kun havaitsen ylinopeutta ajavan kuljettajan. HSL varmastikin pystyy asian tarkastamaan järjestelmästään ja ryhtyy sitten tarvittaviin toimenpiteisiin.

Sinun pitäisi vaan ymmärtää, että satunnaisella linja-auton matkustajalla, matkustipa sitten 1 tai 15 kertaa päivässä linja-autolla, ei vain satu olemaan vähäisintäkään kompetenssia arvioida linja-auton kuljettamisesta käytävän keskustelun oikeellisuutta, eli sitä, miten linja-autoa ihan fyysisesti ajetaan. Matkustaja on pelkkä satunnainen tarkkailija - toisin kuin jäsen vristo nykyisenä tai minä entisenä linja-autonkuljettajana. Matkustajalla ei ole myöskään kompetenssia eikä mitään kykyä arvioida sitä, minkälaista liikenteenhoito liikennöitsijäyrityksissä on, taikka sitä, miten linja-autoa tosiasiallisesti ajetaan.

Vai oletko kenties keskustellut asiasta Nobinan tai jonkun muun liikennöitsijän liikenteenjohdon kanssa? Niinpä, niin kuvittelinkin.

Enpä osannut kuvitella, että joka kerta, kun joku mainitsee Nobinaa vaivaavan kroonisen hidastelun, tämä foorumi menee aivan sekaisin.

---------- Viestit yhdistetty klo 17:47 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 17:36 ----------

Samat miehet, jotka täällä kokevat bussin perässä ajamisen haittaavan heidän autoiluansa, kirjoittivat joitakin aikoja sitten toimenpiteistä, jotka olisivat olleet perustuslain vastaisia. Selvitin asiaaa virkmiehiltä ja päättäjiltä.

:lol: Pöksynhaaran kunnan ala-asteen rehtorilta ja sosiaalilautakunnan varapuheenjohtajalta (vas.)?

Miksi muuten väität vastoin parempaa tietoa, että olen mies? Tuollaisen olettaminen on aika ikävän sukupuolittunutta ja jopa diskriminoivaa.
 
Viimeksi muokattu:
Eikä kerrota, koska elämme ilmiantajien maailmassa. Minä olen kaikki hidasteluhavaintoni, samoin kuin se perässäroikkumisen, josta tämä keskustelu ryöpsähtikin, ilmoittanut sinne minne ne kuuluvat, eli HSL:lle. Ja niin tulen tekemään jatkossakin, kun joudun ohittamaan Nobinan hidastelevan kuljettajan. Tai kun havaitsen ylinopeutta ajavan kuljettajan. HSL varmastikin pystyy asian tarkastamaan järjestelmästään ja ryhtyy sitten tarvittaviin toimenpiteisiin.

Sinun pitäisi vaan ymmärtää, että satunnaisella linja-auton matkustajalla, matkustipa sitten 1 tai 15 kertaa päivässä linja-autolla, ei vain satu olemaan vähäisintäkään kompetenssia arvioida linja-auton kuljettamisesta käytävän keskustelun oikeellisuutta, eli sitä, miten linja-autoa ihan fyysisesti ajetaan. Matkustaja on pelkkä satunnainen tarkkailija - toisin kuin jäsen vristo nykyisenä tai minä entisenä linja-autonkuljettajana. Matkustajalla ei ole myöskään kompetenssia eikä mitään kykyä arvioida sitä, minkälaista liikenteenhoito liikennöitsijäyrityksissä on, taikka sitä, miten linja-autoa tosiasiallisesti ajetaan.

Vai oletko kenties keskustellut asiasta Nobinan tai jonkun muun liikennöitsijän liikenteenjohdon kanssa? Niinpä, niin kuvittelinkin.

Enpä osannut kuvitella, että joka kerta, kun joku mainitsee Nobinaa vaivaavan kroonisen hidastelun, tämä foorumi menee aivan sekaisin.

---------- Viestit yhdistetty klo 17:47 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 17:36 ----------



:lol: Pöksynhaaran kunnan ala-asteen rehtorilta ja sosiaalilautakunnan varapuheenjohtajalta (vas.)?

Miksi muuten väität vastoin parempaa tietoa, että olen mies? Tuollaisen olettaminen on aika ikävän sukupuolittunutta ja jopa diskriminoivaa.

Puheenvuorossasi olet kiinnostunut enemmän minun persoonaan liittyvistä asioista(kuten monessa viestiketjussa aiemminkin), kuin itse joukkoliikenteestä. Foorumilla herää keskustelu sillä perusteella, että muut eivät ole havainneet Nobinan autojen liikkumista muuta liikennettä haittaavalla tavalla. Et tietenkään kerro esimerkkiä, koska väitteesi voitaisiin helposti todistaa reittilokista.

---------- Viestit yhdistetty klo 21:39 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 21:36 ----------

Miksi muuten väität vastoin parempaa tietoa, että olen mies? Tuollaisen olettaminen on aika ikävän sukupuolittunutta ja jopa diskriminoivaa.

Jokainen foorumille kirjoittava voi tarkistaa toisen kirjoittajan jäsenprofiilin.
 
Olen joskus miettinyt että jos salomaa ei ole jo ennestään satujen kirjoittaja, niin tuolla mielikuvituksella olisi miljonääri kirjailijana.
 
Olen joskus miettinyt että jos salomaa ei ole jo ennestään satujen kirjoittaja, niin tuolla mielikuvituksella olisi miljonääri kirjailijana.

Kun perustelut loppuvat niin Sinäkin olet siirtynyt joukkoliikenteen sijasta henkilön arvosteluun.
 
Puheenvuorossasi olet kiinnostunut enemmän minun persoonaan liittyvistä asioista(kuten monessa viestiketjussa aiemminkin), kuin itse joukkoliikenteestä. Foorumilla herää keskustelu sillä perusteella, että muut eivät ole havainneet Nobinan autojen liikkumista muuta liikennettä haittaavalla tavalla. Et tietenkään kerro esimerkkiä, koska väitteesi voitaisiin helposti todistaa reittilokista.

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Sinä olet itse ensimmäisenä käymässä henkilökohtaisuuksiin - lue vaikka omia viestejäsi edeltä.

Ja jo tässä yllä lainaamassani viestissä onnistut valehtelemaan ja toteamaan, että tässä ketjussa kukaan muu ei olisi havainnut Nobinan autojen liikkumista muuta liikennettä haittaavalla tavalla. "Keskustelusi" tuntuu olevan pelkkää julistamista ja keskustelutavoista keskustelemista.

Minä kerroin, että ohitin n. 20 km/h alinopeutta ajaneen Nobinan runkolinjabussin, jolle tulikin yhtäkkiä kamala kiire ohituksen jälkeen ja joka sitten liimaantui puskuriini ohituksesta loukkaantuneena. Se, että sinä et usko sitä tapahtuneeksi, ei oikeastaan kiinnosta minua.
 
Pakko sanoa, että olen tässä täysin samaa mieltä Salomaan kanssa. En matkusta Nobinalla enää yhtä usein kuin ennen, mutta silloin kun matkustan, en ole huomannut kuskien hidastelevan tai ajavan jollain tavalla huonommin kuin muilla firmoilla.

Minä itse saatan päivän aikan käyttää 15 joukkoliikennevälinettä maksimissaan. Teen kaikki matkani joukkoliikennevälineellä. Olen siis bussin sisällä, en sen perässä.

Mä uskoisin, että sitä hidastelua ei kyydissä samalla tavalla huomaa. Voi olla jopa päinvastoin eli polkimia välttelevä ajo tuntuu jopa mukavammalta, kun ei tule voimakkaita jarrutuksia ja kiihdytyksiä. Ei siellä kyydissä ollessa huomaa, ajaako bussi 43 vai 60 km/h, kunhan matka etenee. Korkeintaan sen huomaisi seuraamalla aktiivisesti liikennettä tilanteessa, jossa samaan suuntaan on useampi kaista ja autoja menee jatkuvasti ohi joka puolelta. Mutta harvapa liikennettä sillä tavoin seurailee, kun ei itse ole ohjauspyörän ääressä.

Pahoittelut kireästä ilmapiiristäni: meillä on perheessämme ensimmäinen koronatapaus ja en ole oikein oma itseni tällä hetkellä.

Onneksi vasta nyt, kun tauti on mutatoitunut niin paljon lievemmäksi. Toivottavasti selviätte muutaman päivän vilustumisoireilla.

Minulle tällaiset "vihreät matkat", jota jokaisella operaattorilla on jossain muodossa, ovat keino pistää meidät kuljettajat jonkinlaiseen järjestykseen, jota sitten voidaan käyttää tietyissä tilanteissa. Tokikaan se ei yksinään vaikuta mihinkään.

Mä luulen vähän, että siinä missä noita vihreitä matkoja on joka liikennöitsijällä, niin se ero Nobinalla tulee siitä, miten tiukasti sitä valvotaan. Siinäkin voi olla talon sisällä esimerkiksi varikkokohtaisia ja esimieskohtaisia eroja, mutta käsitykseni, jonka olen muodostanut Nobinan kuljettajien kertomusten perusteella, on, että Nobinalla on esimiehiä, jotka valvovat tätä hyvin tiukalla otteella, mikä sitten johtaa ylilyönteihin tuolla tien päällä.

Ammattinsa osaava kuljettaja kertoo(varsin monta kertaa jo) täällä, miksi bussin nopeus vaihtelee tilanteiden mukaan. Tätä te enimmäkseen henkilöautoa käyttävät kutsutte alinopeudeksi. HSL-alueella ei tuollaista käsitettä ole olemassakaan. Se on se perätön väite. Minä matkustan ja ammattikuljettaja valitsee tilanteeseen parhaimman mahdollisimman ajonopeuden. Jos on perustellusti 20km/h , te rupeatte täällä väittämään sitä alinopeudeksi. Kun pyydettiin esittämään alinopeutta ajavasta bussista aika,paikka ja päivä, niin kieltäydyitte.
Riittikö ?

No ei riittänyt, kun ei tässä nyt ollut mitään sellaista yksilöityä perätöntä väitettä, jonka kertoisit auki. Mutta ei se mitään, en odottanutkaan, että voisit sellaista kertoa, kun ei sellaista ole. Mitä "alinopeuden" käsitteeseen tulee, niin muistaakseni täällä on useampi keskustelija kertonut Sinulle, mitä laki sanoo häiritsevästä ajosta. Se on eri asia kuin se uusi juttu, että (lähinnä motarityyppisille) teille voidaan nykyisen lain mukaan tosiaan määrätä alin sallittu nopeus.

"Alinopeus" on kadulla ajettaessa täysin vajaaälyinen käsite. Miljoona syytä, miksi kaupungissa ei voi ajaa nopeusrajoituksen mukaista nopeutta ja enemmän sääntö kuin poikkeus, että itselle ja muille liikkujille turvallinen eteneminen edellyttää nopeusrajoitusta hitaampaa nopeutta.

Maantiellä nämä alinopeus-jutut, sinne kuuluvat ja siellä käsitteessä on järkeä.

Menisin vielä pidemmälle ja väittäisin, että Helsingin korttelikaupungissa nopeusrajoituksella ei oikeastaan ole mitään merkitystä. Siellä ajetaan kieli keskellä suuta joka suunnasta vauhdilla sujahtavia fillareita ja skuutteja varoen ja jalankulkijoita väistellen. Vaikka siellä olisi vielä 50 km/h rajoitus, niin ei siellä voisi oikein missään sellaista nopeutta päästellä, ainakaan turvallisesti. Ne kerrat, kun itse ajan ydinkeskustassa, niin veikkaanpa, ettei nopeus paljon yli 35:n nouse missään vaiheessa – toki sitä mittaria ei kyllä tule seurattua, kun on keskityttävä siihen, mitä kaduilla tapahtuu.

Mutta suomalaisessa ääriväljässä lähiöympäristössä tilanne on jo aivan toinen. Meillä on lähiöissä ja niitä yhdistävillä teillä 50 ja paikoin 60 nopeuksia, jotka eivät ole millään tavalla ylimitoitettuja ja joiden alittamiseen ei ole mitään erityistä syytä (keliolot huomioiden). Noin yleisesti meidän nopeusrajoituksemme ovat hyvin varoivasella kädellä asetetut.

Tällä hetkellä Nobina saa bonuksia tietyistä linjoista jotta ne pysyisi aikataulussa, onko tämän tarkotus kalastella lisää rahaa kassan ja jättää noudattamatta HSL:n vaatimus aikatalussa pysymisestä?

Mä en ymmärrä tätä nyt kokonaan. Eli Höseli laatii aikataulut, ja sitten liikennöitsijän pitää noudattaa niitä, ja saako se siis bonuksia, jos tämä noudattaminen onnistuu? Saako bonuksia vain tietty liikennöitsijä ja/tai tietty linja, ja miten ne valitaan? Joka tapauksessa kuulostaa siltä, että bonus on pienempi kuin polkimien välttämisestä koituva polttoainesäästö, eli bonuksella ei ole mitään käytännön merkitystä.

Henkilökohtaisesti mua entinen kismittää (oikeammin ****ttaa) se, että tällä foorumilla on sellaista porukkaa, joka on ihan oikeasti luulee ja levittää sellaista "tietoa", että tuolla tekee töitä sellaisia ammattikuljettaja, joiden elämäntehtävänä olisi jotenkin kiusata ja häiritä muita tienkäyttäjiä. Aivan käsittämätöntä ja minua henkilökohtaisesti risoo se erittäin paljon.

Voi olla, että munkin teksteistä on saanut sellaisen käsityksen. Jos näin on, oion. En mä usko, että kuljettajat välttävät polkimien käyttöä siksi, että olisi kiva aiheuttaa haittaa muille tienkäyttäjille ja olla niiden tukkeena. Uskon, että ne tekevät niin siksi, että eivät halua tilanteeseen, jossa esimies enemmän tai vähemmän asiallisesti ilmoittaa tyytymättömyytensä siihen, että kuski on jarrutellut ja kiihdytellyt liikenteessä epävihreästi. Varsinkin, jos ja kun sillä voi olla palkkanauhassakin näkyviä seurauksia.

Se, että polkimien välttely johtaa muiden tienkäyttäjien hermostumiseen ja vaaratilanteisiin, on sitten tahaton seuraus, muttei motiivi. Näin uskon.

Sitten on erikseen nämä kuskit, jotka kiihdyttää menemään, jopa töyssyyn, kun näkevät jonkun lähestyvän kolmion takaa. Tai vaikka se kuski, jonka mielestä oli hyvä idea lähteä kiihdyttämään kohti punaisia valoja jotta pääsi opettamaan minua tien ylittämisestä. Kuten sanoit, nelinumeroiseen lukumäärään mahtuu kaikenlaisia kuskeja. Siis myös näitä kiusaajia, mutta niitä tuskin prosentuaalisesti on paljon.

Foorumilla herää keskustelu sillä perusteella, että muut eivät ole havainneet Nobinan autojen liikkumista muuta liikennettä haittaavalla tavalla.

Minusta tässä keskustelussa aika moni muukin kuin vaikkapa minä ja Citybus on näitä havainnut.

Minä kerroin, että ohitin n. 20 km/h alinopeutta ajaneen Nobinan runkolinjabussin, jolle tulikin yhtäkkiä kamala kiire ohituksen jälkeen ja joka sitten liimaantui puskuriini ohituksesta loukkaantuneena.

Yleensä ne tuntuvat tyytymään valojen vilkutteluun. Terveisin nimimerkki Kokemusta On.
 
Mä en ymmärrä tätä nyt kokonaan. Eli Höseli laatii aikataulut, ja sitten liikennöitsijän pitää noudattaa niitä, ja saako se siis bonuksia, jos tämä noudattaminen onnistuu? Saako bonuksia vain tietty liikennöitsijä ja/tai tietty linja, ja miten ne valitaan? Joka tapauksessa kuulostaa siltä, että bonus on pienempi kuin polkimien välttämisestä koituva polttoainesäästö, eli bonuksella ei ole mitään käytännön merkitystä.

https://hslfi.oncloudos.com/kokous/2021111-6-10377.PDF

"Päätän, että sopimuskohteissa 262, 263, 264, 266 ja 268
maksetaan lisäkannusteena 0,5 prosenttiyksiköllä korotettua
luotettavuuskannustetta aikavälillä 16.08.2021 – 14.08.2022."

Ei tuo 0,5 prosenttia paljon ole. Saatu kuitenkin vähän extraa kassaa vuoden ajan. Tämä kun loppuu niin varmaan taas voi ajella vuorot miten sattuu/huvittaa.

Tänään(19.7) kuitenkin oli positiivista että Nobinan kuljettaja osasi ajaa rajotusten mukaan suurimman osan matkasta, kuitenkin pääsi vähän nopeus nousemaan rajotusten yli 60km/h alueella 65km/h. Liikenteen ottaen huomioon niin siellä oli vaan muutama auto ja 321N reittilokista tarkastelin niin sillä nopeus samalla alueella ollut jopa 75km/h.
 
Viimeksi muokattu:
Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Sinä olet itse ensimmäisenä käymässä henkilökohtaisuuksiin - lue vaikka omia viestejäsi edeltä.

Ja jo tässä yllä lainaamassani viestissä onnistut valehtelemaan ja toteamaan, että tässä ketjussa kukaan muu ei olisi havainnut Nobinan autojen liikkumista muuta liikennettä haittaavalla tavalla. "Keskustelusi" tuntuu olevan pelkkää julistamista ja keskustelutavoista keskustelemista.

Minä kerroin, että ohitin n. 20 km/h alinopeutta ajaneen Nobinan runkolinjabussin, jolle tulikin yhtäkkiä kamala kiire ohituksen jälkeen ja joka sitten liimaantui puskuriini ohituksesta loukkaantuneena. Se, että sinä et usko sitä tapahtuneeksi, ei oikeastaan kiinnosta minua.

Sunnuntaina 17.7. Nobinan bussi lähti ruosilankujalta klo 12.25 ja ajoi tasaisesti Skognyhyn. Kalustoa säästyi ja matkanteko oli miellyttävää. Samalla tavalla ajettiin takaisinpäin klo 20.09. Tarkoituksenani oli avata uusi ketju aiheesta, jossa kerron matkustajan kannalta hyvistä kyydeistä. Ketju "Nobinan kyydissä" hävisi jonnekin. Olettaisin että joukkoliikennefoorumilla saa kertoa onnistuneesta joukkoliikennematkasta.
 
Olettaisin että joukkoliikennefoorumilla saa kertoa onnistuneesta joukkoliikennematkasta.

Foorumi on joukkoliikenneharrastajia varten ja viesteillä täällä pitää lähtökohtaisesti olla jotakin arvoa harrastuksen kannalta. Tavallisten joukkoliikennematkojen raportoinnista ei tule mitään arvoa harrastuksen kannalta.
 
Mä uskoisin, että sitä hidastelua ei kyydissä samalla tavalla huomaa. Voi olla jopa päinvastoin eli polkimia välttelevä ajo tuntuu jopa mukavammalta, kun ei tule voimakkaita jarrutuksia ja kiihdytyksiä. Ei siellä kyydissä ollessa huomaa, ajaako bussi 43 vai 60 km/h, kunhan matka etenee. Korkeintaan sen huomaisi seuraamalla aktiivisesti liikennettä tilanteessa, jossa samaan suuntaan on useampi kaista ja autoja menee jatkuvasti ohi joka puolelta. Mutta harvapa liikennettä sillä tavoin seurailee, kun ei itse ole ohjauspyörän ääressä..

Tarkoitukseni oli kertoa että olin laadukkaan joukkoliikenteen kyydissä, koska ajetaaan tasaisesti ja rauhallisesti kalustoa ja polttoainetta säästäen. Matkustumukavuus on myös siksi korkea. Tätä ammattikuljettajat ovat yrittäneet täällä kertoa. Henkilöautossa voi kokea että bussi häiritsee, mutta 50 matkustajan etu menee joukkoliikenteen toteuttamisessa perässä ajavan pikkuauton etua edelle.

Minusta tässä keskustelussa aika moni muukin kuin vaikkapa minä ja Citybus on näitä havainnut.


Kun jotain jostain syytetään, niin silloin kerrotaan edes yksi esimerkki. Ymmärrän että sitä ei voi kertoa, koska voisimme väitteen paikkansapitävyyden tarkistaa esim. reittilokista.

---------- Viestit yhdistetty klo 09:58 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 09:49 ----------

Foorumi on joukkoliikenneharrastajia varten ja viesteillä täällä pitää lähtökohtaisesti olla jotakin arvoa harrastuksen kannalta. Tavallisten joukkoliikennematkojen raportoinnista ei tule mitään arvoa harrastuksen kannalta.

Nyt kyllä putosin kärryiltä 110 %. Kun tuodaan esiin että Nobina hidastelullaan aiheuttaa häiriötä muulle liikenteelle, mutta ei kerrota aikaa eikä paikkaa eikä linjaa.

Tarkoituksenani oli kertoa "Nobinan kyydissä"-ketjussa jonkin verran onnistuneita Nobinan matkoja itse joukkoliikenteen käyttäjänä. Foorumilla on paljon kommentteja, joissa joukkoliikennettä tarkastellaan yksityisautosta joukkoliikennevälineen ulkopuolella.

Hyvin outoa että joukkoliikennekokemus itse joukkoliikennevälineen sisällä koetaan arvottomaksi joukkoliikennefoorumilla.

---------- Viestit yhdistetty klo 10:00 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 09:58 ----------

Foorumi on joukkoliikenneharrastajia varten ja viesteillä täällä pitää lähtökohtaisesti olla jotakin arvoa harrastuksen kannalta. Tavallisten joukkoliikennematkojen raportoinnista ei tule mitään arvoa harrastuksen kannalta.

Onko joukkoliikenneharrastus ja joukkoliikenteen käyttö kaksi eri asiaa. Onko foorumi myös joukkoliikenteen käyttäjiä varten ?
 
Onko joukkoliikenneharrastus ja joukkoliikenteen käyttö kaksi eri asiaa. Onko foorumi myös joukkoliikenteen käyttäjiä varten ?
Kyllä, joukkoliikenneharrastus ja joukkoliikenteen käyttö ovat kaksi aivan eri asiaa. Moni harrastaja ei käytä joukkoliikennettä ja käyttäjistä vain aniharva harrastaa. Tämä foorumi on nimenomaan harrastajia varten, ei niitä käyttäjiä varten jotka eivät ole harrastajia.
 
Kyllä, joukkoliikenneharrastus ja joukkoliikenteen käyttö ovat kaksi aivan eri asiaa. Moni harrastaja ei käytä joukkoliikennettä ja käyttäjistä vain aniharva harrastaa. Tämä foorumi on nimenomaan harrastajia varten, ei niitä käyttäjiä varten jotka eivät ole harrastajia.

Itse olen sekä käyttäjä että harrastaja. Tuo viimeinen lause kyllä taas meni yli ymmärryksen. Eikä mene kaaliin sekään että "Nobinan huono maine"- ketju sopii joukkoliikennefoorumille , mutta "Nobinan kyydissä" ei.
 
Joo, tämä muistuttaa nyt Nobinan palauteboxin keskustelua:

Nobinan somevastaava vastailee kiukkuisten autoilijoiden palautteisiin. 🤣

Välillä mullakin jää työmoodi päälle ihan turhaan. Yritän keskittyä enemmän joukkoliikenneharrastukseen tällä foorumilla.
 
Takaisin
Ylös