Kuljettajien toiminta

Mä en halua enää keskustella tästä (tai mistään muustakaan) asiasta sinun kanssasi. Tämä tie on nyt käyty loppuun.

Se sopii minulle hyvin. Muut keskustelijat vetävät tästä sitten kukin omat johtopäätöksensä.

Hyvää jatkoa.

Mitä nimitystä tulisi käyttää kirjoittajasta, joka esittää perättömiä väitteitä työnsä hyvin suorittavasta työntekijästä ?

Tälle lihavoidulle osalle olisi mukava saada jonkinlaisia perusteluita eli esimerkkejä. Kuka on esittänyt perättömiä väitteitä, ja minkälaisia väitteitä, ja miksi ne ovat perättömiä? Pyydän sinua mainitsemaan ainakin yhden esimerkin, joskin otaksun, että vastauksesi ei tule sellaista sisältämään. Mutta katsotaan.
 
Muut keskustelijat vetävät tästä sitten kukin omat johtopäätöksensä.
Monet täällä tuntevat minut henkilökohtaisesti, monet ovat jopa ystäviäni, ja tietävät miten asiat oikeasti ovat. Sinä et kuulu niihin. Minun ei tarvitse todistella täällä yhtään mitään.

---------- Viestit yhdistetty klo 08:45 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 04:53 ----------

Pahoittelut kireästä ilmapiiristäni: meillä on perheessämme ensimmäinen koronatapaus ja en ole oikein oma itseni tällä hetkellä.

Toinen tosiasia on, että en itse halua kommentoida tätä hyödytöntä keskustelua, jossa jokainen osapuoli on kasvanut poteronsa syviksi. Olen linja-autonkuljettaja ja tykkään työstäni ja voin vakuuttaa, että otan kaikki liikenteen osapuolet huomioon työssäni. Minulle tällaiset "vihreät matkat", jota jokaisella operaattorilla on jossain muodossa, ovat keino pistää meidät kuljettajat jonkinlaiseen järjestykseen, jota sitten voidaan käyttää tietyissä tilanteissa. Tokikaan se ei yksinään vaikuta mihinkään. Ja tosiasia on myös se, että energian hinta pakottaa operaattorit etsimään kaikki keinot, jolla säästää polttoainekuluissa.
 
Tälle lihavoidulle osalle olisi mukava saada jonkinlaisia perusteluita eli esimerkkejä. Kuka on esittänyt perättömiä väitteitä, ja minkälaisia väitteitä, ja miksi ne ovat perättömiä? Pyydän sinua mainitsemaan ainakin yhden esimerkin, joskin otaksun, että vastauksesi ei tule sellaista sisältämään. Mutta katsotaan.

Ammattinsa osaava kuljettaja vaikkapa vristo menee töihin ja ajaa päivän linjat ja kertoo täällä kuinka työ suoritetaan parhaalla mahdollisella tavalla. Minä itse saatan päivän aikan käyttää 15 joukkoliikennevälinettä maksimissaan. Teen kaikki matkani joukkoliikennevälineellä. Olen siis bussin sisällä, en sen perässä.

Ammattinsa osaava kuljettaja kertoo(varsin monta kertaa jo) täällä, miksi bussin nopeus vaihtelee tilanteiden mukaan. Tätä te enimmäkseen henkilöautoa käyttävät kutsutte alinopeudeksi. HSL-alueella ei tuollaista käsitettä ole olemassakaan. Se on se perätön väite. Minä matkustan ja ammattikuljettaja valitsee tilanteeseen parhaimman mahdollisimman ajonopeuden. Jos on perustellusti 20km/h , te rupeatte täällä väittämään sitä alinopeudeksi. Kun pyydettiin esittämään alinopeutta ajavasta bussista aika,paikka ja päivä, niin kieltäydyitte.
Riittikö ?
 
Viimeksi muokattu:
"Alinopeus" on kadulla ajettaessa täysin vajaaälyinen käsite. Miljoona syytä, miksi kaupungissa ei voi ajaa nopeusrajoituksen mukaista nopeutta ja enemmän sääntö kuin poikkeus, että itselle ja muille liikkujille turvallinen eteneminen edellyttää nopeusrajoitusta hitaampaa nopeutta.

Maantiellä nämä alinopeus-jutut, sinne kuuluvat ja siellä käsitteessä on järkeä.
 
Ammattinsa osaava kuljettaja kertoo(varsin monta kertaa jo) täällä, miksi bussin nopeus vaihtelee tilanteiden mukaan. Tätä te enimmäkseen henkilöautoa käyttävät kutsutte alinopeudeksi. HSL-alueella ei tuollaista käsitettä ole olemassakaan. Se on se perätön väite. Minä matkustan ja ammattikuljettaja valitsee tilanteeseen parhaimman mahdollisimman ajonopeuden. Jos on perustellusti 20km/h , te rupeatte täällä väittämään sitä alinopeudeksi. Kun pyydettiin esittämään alinopeutta ajavasta bussista aika,paikka ja päivä, niin kieltäydyitte.
Riittikö ?

Sinulla on sellainen perustavaa laatua oleva ajatusvirhe että kuvittelet ettei tällä foorumilla ole kuin yksi ammattikuljettaja kirjoittamassa ja kaikki jotka kritisoivat hitaasti ajamista ovat mielestäsi henkilöautolla ajavia amatöörejä. Mutta siinähän pidät ajatusmaailmasi. Kertoo vain kirjoittajasta.
 
Taloudellinen ajo ja hidas ajonopeus on kaksi eri asiaa. Toisaalta muutama hitaasti ajava Nobinan kuljettaja ei tarkoita, että kaikki tekee niin. Ihme jankkaamista. Ennakointi on kaiken a ja o. Päivittäin huvittaa ihmisten hosuminen punaisiin valoihin yms. hidasteisiin. Jopa täysperäyhdistelmällä on mahdollista liikkua sujuvasti ja liukkaasti kaupunkiympäristössä, jos saa ennakoitua pysähdykset pois. Useimmiten se ei ole mahdollista, kun muu liikenne kiilaa eteen ja syö tilan pois.
 
Tällä hetkellä Nobina saa bonuksia tietyistä linjoista jotta ne pysyisi aikataulussa, onko tämän tarkotus kalastella lisää rahaa kassan ja jättää noudattamatta HSL:n vaatimus aikatalussa pysymisestä? Ottaen huomioon päivän ja yön ero, päivällä muuta liikennettä ja otettava huomioon muuttuvat tekijät, kun taas yöllä liikennettä on vaa muutamia autoja ja ajellaan niin, kun olisi päivä. Tänään päivällä linja löhtee 3min myöhässä aikataulusta, kuljettaja ajoi juuri nopeuksien mukaan kuten kuuluukin ja päätepysäkille tultiin 1min myöhässä, jos kuljettaja olisi ajellut ”vihree matka” laput silmillä olisi varmasti saavuttu monia minuutteja myöhässä. Käytän julkisia päivittäin ja sen mukaan myös suunittelen menot. Nobinan alottaessa omalla kotilinjalla liikennöinnin on pitänyt varata extra aikaa vaan sen takia, kun ei koskaan tiedä saavutaanko perille 5min myöhässä vai jopa 15min.
Edes valitukset HSL:lle ei vaikuta asiaan eikä HSL:n bonukset, niin ei tuohon touhuun vaikuta sitten mikään.
 
Henkilökohtaisesti mua entinen kismittää (oikeammin ****ttaa) se, että tällä foorumilla on sellaista porukkaa, joka on ihan oikeasti luulee ja levittää sellaista "tietoa", että tuolla tekee töitä sellaisia ammattikuljettaja, joiden elämäntehtävänä olisi jotenkin kiusata ja häiritä muita tienkäyttäjiä. Aivan käsittämätöntä ja minua henkilökohtaisesti risoo se erittäin paljon.
 
Nobinan alottaessa omalla kotilinjalla liikennöinnin on pitänyt varata extra aikaa vaan sen takia, kun ei koskaan tiedä saavutaanko perille 5min myöhässä vai jopa 15min.
Edes valitukset HSL:lle ei vaikuta asiaan eikä HSL:n bonukset, niin ei tuohon touhuun vaikuta sitten mikään.

Tämä oli tilanne myös silloin kun Nobina liikennöi omia kotilinjojani eli linjoja 97 ja 97V. Luojan kiitos ei liikennöi enää -enkä nyt EDELLEENKÄÄN väitä että kaikki Nobinan kuljettajat ovat karavaanareita mutta niitä oli ainakin mainitsemillani linjoilla enemmän kuin tarpeeeksi kuten jo aiemmin olen maininnut.

Lopuun vielä positiivinen havainto Nobinan (!) linjalta 510 viime viikolta matkalta Meilahdesta Herttoniemeen: Kuljettaja ajoi erittäin tasaisesti ja ennakoivasti, kuitenkin nopeusrajoituksia noudattaen aina kun se oli liikenne- yms. olosuhteet huomioiden mahdollista. NÄIN pitää ammattikuljettajan toimia eikä etanoimalla hidastaa matkustajien ja muiden tienkäyttäjien matkantekoa olipa kyseessä sitten vihreä taikka vaikka ruskea matka. Luonnollisesti kyseinen kuljettaja sai ansaitsemansa positiivisen palautteen ja kiitokset poistuessani autosta.
 
Sinulla on sellainen perustavaa laatua oleva ajatusvirhe että kuvittelet ettei tällä foorumilla ole kuin yksi ammattikuljettaja kirjoittamassa ja kaikki jotka kritisoivat hitaasti ajamista ovat mielestäsi henkilöautolla ajavia amatöörejä. Mutta siinähän pidät ajatusmaailmasi. Kertoo vain kirjoittajasta.

En ole sellaista väittänyt missään vaiheessa. Mutta vristo tuo selkeästi esille bussinkuljettamiseen liittyvät käytännöt ja perustelee ne selkeästi. Vieläkään ei ole kerrottu, missä ne Nobinan autot ajavat liian hitaasti, kunhan vaan tänne heitellään tekstiä. Se kun on helppoa.
 
Tämä oli tilanne myös silloin kun Nobina liikennöi omia kotilinjojani eli linjoja 97 ja 97V. Luojan kiitos ei liikennöi enää -enkä nyt EDELLEENKÄÄN väitä että kaikki Nobinan kuljettajat ovat karavaanareita mutta niitä oli ainakin mainitsemillani linjoilla enemmän kuin tarpeeeksi kuten jo aiemmin olen maininnut.

Lopuun vielä positiivinen havainto Nobinan (!) linjalta 510 viime viikolta matkalta Meilahdesta Herttoniemeen: Kuljettaja ajoi erittäin tasaisesti ja ennakoivasti, kuitenkin nopeusrajoituksia noudattaen aina kun se oli liikenne- yms. olosuhteet huomioiden mahdollista. NÄIN pitää ammattikuljettajan toimia eikä etanoimalla hidastaa matkustajien ja muiden tienkäyttäjien matkantekoa olipa kyseessä sitten vihreä taikka vaikka ruskea matka. Luonnollisesti kyseinen kuljettaja sai ansaitsemansa positiivisen palautteen ja kiitokset poistuessani autosta.

Juuri näin pitää olla ja onneksi suurin osa kuljettajista sen tekeekin.
 
Tämäkin on varmaa aivan hyväksyttävää ottaen huomioo ”liikenteen”
Kuljettaja ajaa lähtöön reilusti ennen lähtöä ja menee vaihtamaan kuulumisia toisen kuljettajan kanssa (näin kuuluukin tehdä, pointsit siitä), mutta matkustajat ei pääse kyytiin ja lähtö on 00:46 jutut vaan senkun jatkuu ja päästään lähtemään huimat 6min myöhässä 00:52. Itse jos olisin kuljettaja niin seuraisin tarkasti kelloa!
Kyllä Helbi:n aikaa kans kävi tämmöstä, kuljettaja harjoitti vaan uskontoansa jonka takii vuoro myöhästy.

Ja ensimmäiseen postaukseen kaivan reittilokista tiedot esiin niin ei tarvii väitellä huuhaan puhumisesta.

---------- Viestit yhdistetty klo 01:29 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 00:51 ----------

Tänään taas Nobinan kuljettaja loisti hienolla ajotavallaan, 60km/h alueella ajetaan 60km/h ja rullaillaa nopeus 30km/h ja taas 60km/h ja takas 30km/h. Haluan nähdä yhden liikennemerkin mikä näyttää tieosuudelle "aja tässä 30-60km/h"
Tämän voisi perässä ajava kokea jo turvallisuus riskiksi, kun ei tiedä mitä nopeutta edessä oleva meinaa ajaa.

https://reittiloki.hsl.fi/journey/20220716/244600/1037/1/0022_1056?date=2022-07-16&route.routeId=1037&route.direction=1&route.originStopId=1040271&tab=journeys&details-tab=journey-events&mapView=60.229320080558566%2C24.891414642333984&mapZoom=13&vehicle=0022%2F1056&live=false&time=24%3A46%3A00&journeyEventFilters=TIMING_STOP_ARS%2CTERMINAL_ARS%2CDEPARTURE

En kyllä tiedä uskoako tuota (transport sovellusta) vai reittilokia kun kumpikin näyttää eri transport tosiaan näytti Marttila-Hankasuontie risteykseen asti tämän 30-60km/h ajelu tyylin.
Reittiloki näyttää 40-50km/h välillä ajamista 60km/h alueella.
 
Tämäkin on varmaa aivan hyväksyttävää ottaen huomioo ”liikenteen”
Kuljettaja ajaa lähtöön reilusti ennen lähtöä ja menee vaihtamaan kuulumisia toisen kuljettajan kanssa (näin kuuluukin tehdä, pointsit siitä), mutta matkustajat ei pääse kyytiin ja lähtö on 00:46 jutut vaan senkun jatkuu ja päästään lähtemään huimat 6min myöhässä 00:52. Itse jos olisin kuljettaja niin seuraisin tarkasti kelloa!
Kyllä Helbi:n aikaa kans kävi tämmöstä, kuljettaja harjoitti vaan uskontoansa jonka takii vuoro myöhästy.
Postaamasi reittilokin mukaan kyseinen vuoro on lähtenyt Kampista klo 00:46:13.
 
Takaisin
Ylös