Pohdin linjojen 20 ja 6 virtaviivaistamista. Linjalla 20 tuskin kukaan kulkee Hikivuoresta Keskustorille, sen sijaan käyttöä on varmasti yhteydelle Annala - TAYS, joka nykyisin kiertää Hervannan kautta. Mitä tapahtuisi, jos linjan 20 kääntäisikin siten, että päätepysäkki olisi Hervannassa ja linja ajaisi Annalan, Kaukajärven ja Messukylän kautta Kekkosentielle? Tein Google-kartan: http://maps.google.fi/maps/ms?ie=UT...d=116182751677577228398.000444556447eeea52244
Linjan 6 lyhentäminen ja järkeistäminen olisi myös kiinnostavaa. En ole oikein saanut otetta siitä, mikä yhteysväli linjassa on arvokkain. Itse olen käyttänyt sitä välillä Koivistonkylä - TTY. Toimisiko linja tehokkaammin esim. katkaistuna nykyisestä välille Hermia - Hatanpää ja jatkettuna Hatanpäältä keskustaan (mahdollisesti Hämeenpuiston kautta, jos linjaa 3 nopeutetaan samalla)? Katkaistun välin Hermia - Kaukajärvi - Ristinarkku - TAYS korvaisi ainakin osittain ehdottamani 20:n kääntö. Takahuhdintien ja Ristinarkuntien yhteydet tosin kärsisivät.
Linjan 6 lyhentäminen ja järkeistäminen olisi myös kiinnostavaa. En ole oikein saanut otetta siitä, mikä yhteysväli linjassa on arvokkain. Itse olen käyttänyt sitä välillä Koivistonkylä - TTY. Toimisiko linja tehokkaammin esim. katkaistuna nykyisestä välille Hermia - Hatanpää ja jatkettuna Hatanpäältä keskustaan (mahdollisesti Hämeenpuiston kautta, jos linjaa 3 nopeutetaan samalla)? Katkaistun välin Hermia - Kaukajärvi - Ristinarkku - TAYS korvaisi ainakin osittain ehdottamani 20:n kääntö. Takahuhdintien ja Ristinarkuntien yhteydet tosin kärsisivät.