Hei!
Olemme uusi suomalainen pelistudio ja tällä hetkellä kehitämme julkaisijademoa PC-alustalle tarkoitetusta joukkoliikenneteemaisesta strategiapelistä. Nyt esituotantovaiheessa kaipaisimme alan harrastajien ja asiantuntijoiden mielipiteitä siitä, millaisia featureita pelissä voisi olla.
Peli tulee sijoittumaan maantieteellisesti Euroopan suurkaupunkeihin ja ajallisesti 100 vuoden periodille, 1920-2020. Pelaaminen perustuu skenaario/kampanjamoodiin, jossa pelaaja toimii joukkoliikenneyrityksen managerina tehden hankintoja ja rakentaen verkkoa. Liikennevälineinä käytössä ovat bussit, raitiovaunut, metro ja vesibussit sekä eräitä erityisratkaisuja (mm. VIP-helikopteri ja monorail). Lisäksi keskeinen osa peliä on monipuolinen karttaeditori, jolla pelaaja voi toteuttaa omia kaupunkeja pelattavaksi ns. sandbox-moodissa. Peli on suunniteltu lähtökohtaisesti yksinpeliksi AI:n kontrolloimia kilpailijoita vastaan.
Tavoitteenamme on saavuttaa sopiva tasapaino realismin ja historiallisen autenttisuuden ja toisaalta matalan oppimiskynnyksen ja koukuttavan gameplayn välillä. Peli on siis suunnattu tietoisesti tällaisista peleistä kiinnostuneelle yleisölle ja vertautuu mittakaavansa osalta SimCityyn ja Transport/Railroad Tycooniin. Toisin kuin muissa kuljetussimulaatioissa, pääosassa on kaupungin sisäinen joukkoliikenne ja puhtaasti matkustajien kuljetus. Peli ei siis käsittele lainkaan rahtia. Kaupunkilaiset jakautuvat useisiin matkustajaryhmiin, joilla on omat käyttäytymismallinsa ja vaatimuksensa.
Toivoisimme siis ehdotuksia ja ajatuksia ("wishlist") siitä, millainen mielestänne olisi hyvä joukkoliikennestrategiapeli? Lisäksi kuulisimme mielellämme, mitä hyvää ja huonoa nykyisissä kuljetusstrategiapeleissä kuten Transport Tycoon/Locomotion ja Traffic Giant on?
Terveisin,
Mikko Tyni & Sampsa Semi,
Colossal Order Oy
www.colossalorder.fi
Olemme uusi suomalainen pelistudio ja tällä hetkellä kehitämme julkaisijademoa PC-alustalle tarkoitetusta joukkoliikenneteemaisesta strategiapelistä. Nyt esituotantovaiheessa kaipaisimme alan harrastajien ja asiantuntijoiden mielipiteitä siitä, millaisia featureita pelissä voisi olla.
Peli tulee sijoittumaan maantieteellisesti Euroopan suurkaupunkeihin ja ajallisesti 100 vuoden periodille, 1920-2020. Pelaaminen perustuu skenaario/kampanjamoodiin, jossa pelaaja toimii joukkoliikenneyrityksen managerina tehden hankintoja ja rakentaen verkkoa. Liikennevälineinä käytössä ovat bussit, raitiovaunut, metro ja vesibussit sekä eräitä erityisratkaisuja (mm. VIP-helikopteri ja monorail). Lisäksi keskeinen osa peliä on monipuolinen karttaeditori, jolla pelaaja voi toteuttaa omia kaupunkeja pelattavaksi ns. sandbox-moodissa. Peli on suunniteltu lähtökohtaisesti yksinpeliksi AI:n kontrolloimia kilpailijoita vastaan.
Tavoitteenamme on saavuttaa sopiva tasapaino realismin ja historiallisen autenttisuuden ja toisaalta matalan oppimiskynnyksen ja koukuttavan gameplayn välillä. Peli on siis suunnattu tietoisesti tällaisista peleistä kiinnostuneelle yleisölle ja vertautuu mittakaavansa osalta SimCityyn ja Transport/Railroad Tycooniin. Toisin kuin muissa kuljetussimulaatioissa, pääosassa on kaupungin sisäinen joukkoliikenne ja puhtaasti matkustajien kuljetus. Peli ei siis käsittele lainkaan rahtia. Kaupunkilaiset jakautuvat useisiin matkustajaryhmiin, joilla on omat käyttäytymismallinsa ja vaatimuksensa.
Toivoisimme siis ehdotuksia ja ajatuksia ("wishlist") siitä, millainen mielestänne olisi hyvä joukkoliikennestrategiapeli? Lisäksi kuulisimme mielellämme, mitä hyvää ja huonoa nykyisissä kuljetusstrategiapeleissä kuten Transport Tycoon/Locomotion ja Traffic Giant on?
Terveisin,
Mikko Tyni & Sampsa Semi,
Colossal Order Oy
www.colossalorder.fi