Useissakin ketjuissa käsitelty milloin minkäkin aiheen kanssa mutta onko sille joku erityinen syy miksi Mäkelänkadun raitiovaunukiskot päättyvät Pohjolankatuun kääntyäkseen Käpylään?
Eikö kiskoja voi jatkaa vaikkapa moottoritien keskikaistaa, jossa olisi perustamistyöt isolta osalta jo tehdyt? Tälle "raskasmetrolle" vaihto- ja syöttöliikenneasemia matkan varrelle pääradan ylitykselle, Pakilantien-Käskynhaltijantien alitukselle, Muurimestarintielle (Kehä I), Yhdyskunnantielle ja Tammistoa ja/tai Kehä III:a varten joku. Kaikille liityntäpysäköintimahdollisuus ja -liikenne kuten Metrolle bussien osalta jo on. Mäkelänkadulla näytti olevan tyhjää kiskoa vaikka kuinka joten ainakaan siitä ei pitäisi homman tökätä etteikö kiskoille mahdu. Moottoritiealueelle kahden peltikaiteen väliin sitten satanen lasiin kaalimatoon satoi tai paistoi.
Toinen mikä jaksaa aina vain kummastuttaa on Kurviin (yhdelle pysäkille) tunkevien bussien määrä. Jos kerran muualla metroradan varrella liitytään niin innokkaasti ettei suoria bussilinjoja ole keskustaan, niin miksi sitten Kurvista ajellaan metron päällä Rautatientorille asti iso letka busseja eikä työnnetä väkeä suurivolyymiseen massakuljettimeen? Onko ajatus ollut joskus katkoa noita (bussi-) linjoja sille tienoolle bussiterminaaliin tms. vai onko siinä odoteltu jotain Pasilan metron saapumista maan alle?
Toki, voihan vaihtaa vaikka hetikin kulkineesta toiseen, onhan se vapautta tehdä kuten haluaa mutta ei se välttämättä ole kovin taloudellista liikenteen tuottamisen kannalta ajattaa tuota bussiletkaa vuosikymmenet kilvan metron kanssa. Ihaninta kai olisikin vaihtaa Mäkelänkadun päässä nopeaan ratikkaan jos sellainen olisi. Muulta infralta kohtuullisen hyvin eristetty kiskotus siellä lehmuskujassa jo on, risteykset enää tekemättä.
Eikö kiskoja voi jatkaa vaikkapa moottoritien keskikaistaa, jossa olisi perustamistyöt isolta osalta jo tehdyt? Tälle "raskasmetrolle" vaihto- ja syöttöliikenneasemia matkan varrelle pääradan ylitykselle, Pakilantien-Käskynhaltijantien alitukselle, Muurimestarintielle (Kehä I), Yhdyskunnantielle ja Tammistoa ja/tai Kehä III:a varten joku. Kaikille liityntäpysäköintimahdollisuus ja -liikenne kuten Metrolle bussien osalta jo on. Mäkelänkadulla näytti olevan tyhjää kiskoa vaikka kuinka joten ainakaan siitä ei pitäisi homman tökätä etteikö kiskoille mahdu. Moottoritiealueelle kahden peltikaiteen väliin sitten satanen lasiin kaalimatoon satoi tai paistoi.
Toinen mikä jaksaa aina vain kummastuttaa on Kurviin (yhdelle pysäkille) tunkevien bussien määrä. Jos kerran muualla metroradan varrella liitytään niin innokkaasti ettei suoria bussilinjoja ole keskustaan, niin miksi sitten Kurvista ajellaan metron päällä Rautatientorille asti iso letka busseja eikä työnnetä väkeä suurivolyymiseen massakuljettimeen? Onko ajatus ollut joskus katkoa noita (bussi-) linjoja sille tienoolle bussiterminaaliin tms. vai onko siinä odoteltu jotain Pasilan metron saapumista maan alle?
Toki, voihan vaihtaa vaikka hetikin kulkineesta toiseen, onhan se vapautta tehdä kuten haluaa mutta ei se välttämättä ole kovin taloudellista liikenteen tuottamisen kannalta ajattaa tuota bussiletkaa vuosikymmenet kilvan metron kanssa. Ihaninta kai olisikin vaihtaa Mäkelänkadun päässä nopeaan ratikkaan jos sellainen olisi. Muulta infralta kohtuullisen hyvin eristetty kiskotus siellä lehmuskujassa jo on, risteykset enää tekemättä.