- Liittynyt
- 4 Lokakuu 2009
- Viestit
- 3,224
Omakaupunki uutisoi raitiovaunujen likaisuudesta, etenkin viikonloppuisin. Joten kysytään nyt täälläkin mielipiteitä noista sotkijoista ja siitä, että ovatko raitiovunut siistejä vai likaisia.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Vaihtelee linjoittain ja vuorokaudenajoittain todella paljon. Keskimäärin vaunut ovat kuitenkin minusta siistissä kunnossa – huomioonottaen sen, että yksi vaunu saatta kuljettaa jopa 3000 matkustajaa yhden vuorokauden aikana. Ei silloi vaatimustasokaan voi olla sama kuin ministerimersun takapenkillä.
Noh... Bussit ovat paljon siistimpiä vaikka kuljettavat lähes yhtä paljon matkustajia päivässä. Avorahastuksen huonoja puolia taas.
Bussit ovat paljon siistimpiä vaikka kuljettavat lähes yhtä paljon matkustajia päivässä.
Noh... Bussit ovat paljon siistimpiä
Ulkoapäin katsottuna bussit ovat usein kolhuisia kuin Kirgisian vihannestukkutorin linjalta (mistä lie tarttunutkaan tuollainen katsanto asiaan), mutta raitiovaunumme ovat ulkoapäinkin hyvää eurooppalaista ylästandardia.
Tuollainen bussimainen kunto raitiovaunussa yleensä edeltää lähellä olevaa täyskorjausta. Sitten vaunu onkin taas kuin uusi.Lisäksi mm. HKL 68 oli aika pahasti lommoilla kyljestään kun viimeeksi näin sen lähietäisyydeltä.
Omakaupunki sanoi:Keisala uskoo, että ratikoihin on joskus saatettu harkita samantyyppisiä muovisia penkkejä kuin metrossa. Ne olisi helpompi pitää puhtaana kuin kangaspenkkejä. Keisalan mukaan matkustajat pitävät kuitenkin enemmän kankaisista penkeistä, jotka ovat pehmeämpiä.
Juuri nyt raitiovaunujen penkkejä ei olla uusimassa, mutta tulevaisuudessa ratikoissa voidaan nähdään uudenlaisia istuimia.
- Todennäköistä on, että päällysratkaisu on erilainen ja helposti kunnossapidettävä. Tässä on varmasti joku matkustajakyselyn paikka, Keisala sanoo.
Ulkoapäin katsottuna bussit ovat usein kolhuisia kuin Kirgisian vihannestukkutorin linjalta (mistä lie tarttunutkaan tuollainen katsanto asiaan), mutta raitiovaunumme ovat ulkoapäinkin hyvää eurooppalaista ylästandardia. Missään EU:ssa en ole kuuna päivänä nähnyt niin kulmistaan ja kyljistään rappiolla olevia busseja kuin Helsingissä. HSL:n bussikalusto on ulkoiselta kunnoltaan aivan luokattoman surkeaa nähtävää. Citybussikuljettajat voisivat mennä harjoittelemaan jonnekin lasten kaahausradalle autonkäsittelyä. Halutessani voisin täyttää jlf:n sivustot umpeen näitä HSL:n ruttubussien kuvia. Varmasti Rautatientorilla ja Elielinaukiolla tunnin päivystyksen jälkeen saisin tänne laitettavaksi useamman kymmenen rupsautetun bussin kuvaa. Sellaista trendiä ei ole raitioteillä. Bussipuolella uusikin bussi on hetkessä surkeitten kuskien jäljiltä romutavaraa.
Joo, tämä oli minullekin yllätys (tai oikeastaan pettymys) käydessämme viime kesänä Tukholmassa. Olen aina pitänyt SL:n kaupunkibussiliikenteestä, mutta tällä kertaa ulkoisesti huonossa kunnossa olevien bussien määrä kyllä pisti hieman silmään.Kyllä niitä kolhuisia ja kulmista rappiolla olevia busseja on myös esim. Tukholmassa.
Ja yllätys yllätys ne ovat Nobinan busseja :biggrin:!
Kyllä niitä kolhuisia ja kulmista rappiolla olevia busseja on myös esim. Tukholmassa.
Ja yllätys yllätys ne ovat Nobinan busseja