En tiedä onko tätä jo käsitelty täällä, mutta törmäsin netissä Amsterdamin rahtiratikan sivuihin, http://www.citycargo.nl/index_eng.htm
Konsepti toimii näin, kuljetusyrittäjä toimittaa rahdin jompaan kumpaan kahdesta jakelukeskuksest kaupungin ulkopuolella rekalla. Tavara lastataan kaupungin ratikkaan joka kuljettaa sen kaupungissa oleviin jakelukeskuksiin. Näistä pienet sähkökäyttöiset jakeluautot vievät sen sitten kaupungin liikkeisiin.
Sivujen mukaan pilotti on tehty 2006, toiminta alkaa ensi vuoden keväällä. Erillisiä 60-metrisiä rahtiratikoita on noin 40 ja sähköisiä jakeluautoja noin 600. Nämä korvaavat noin 2500 päivittäin kaupunkiiin ajavaa rekkaa. Ratikat on alunperin kehitetty Wolkkarin tehtaan tavarankuljetuksiin Dresdenissä, kts. http://en.wikipedia.org/wiki/CarGoTram
Eikö se ysin tuleva päättäri ole siinä maaliikennekeskuksen vieressä?
Konsepti toimii näin, kuljetusyrittäjä toimittaa rahdin jompaan kumpaan kahdesta jakelukeskuksest kaupungin ulkopuolella rekalla. Tavara lastataan kaupungin ratikkaan joka kuljettaa sen kaupungissa oleviin jakelukeskuksiin. Näistä pienet sähkökäyttöiset jakeluautot vievät sen sitten kaupungin liikkeisiin.
Sivujen mukaan pilotti on tehty 2006, toiminta alkaa ensi vuoden keväällä. Erillisiä 60-metrisiä rahtiratikoita on noin 40 ja sähköisiä jakeluautoja noin 600. Nämä korvaavat noin 2500 päivittäin kaupunkiiin ajavaa rekkaa. Ratikat on alunperin kehitetty Wolkkarin tehtaan tavarankuljetuksiin Dresdenissä, kts. http://en.wikipedia.org/wiki/CarGoTram
Eikö se ysin tuleva päättäri ole siinä maaliikennekeskuksen vieressä?
Viimeksi muokattu: