Bussien kunto

Saman totesin pääsiäispyhinä. Etenkin linjojen 76A, 76 B ja 77A bussit olivat järkyttävän likaisia. Itse nousin Malmilla 554K:n Mersuun jonka ikkunoista näki sentään kohtuullisesti ulos.

Nobinan autot on todellakin lähes poikkeuksetta likaisia sekä sisältä että ulkoa.
 
Nobinalla etävarikoiden autot varsinkin käyvät harvakseltaan pesussa. Aika yleistä on, että sivuikkunoista ei näy ulos ollenkaan.

Eikö tästä seuraa liikennöitsijälle sanktiota? Käsittääkseni kuitenkin jossain sopimuksessa on mainittu että autot pitää pestä ja siivota tietyin väliajoin?
 
Aika jännä, kun ite oon huomannu, että Nobinan kalusto on paljon paremman näköistä kun ennen, varsinkin Espoossa.
Mersut tuppaa olemaan välillä aika mustia, mutta etenkin City L:llät näyttää tosi hyviltä nykyään.
Ja pääsiäispyhinä näyttää olleen juuri ne surkean näköiset autot linjalla, kun tänäänkin oli puhtaita Scaloja ja 8500LE Volvoja 75A, 76A/B ja 77A:lla
 
Mersut ovat mustina koska uutena kalustona niillä kynnetään niin paljon kilometrejä. City L:t ovat ehtoopuolella ja ajelevat harvakseltaan, joten eivät ehdi likaantua kunnolla ennen varikolle palaamista.
 
Mersut ovat mustina koska uutena kalustona niillä kynnetään niin paljon kilometrejä. City L:t ovat ehtoopuolella ja ajelevat harvakseltaan, joten eivät ehdi likaantua kunnolla ennen varikolle palaamista.
En väitä etteikö asia ehkä näinkin olisi, mutta aikanaan kun olin vuorokausihuollossa, niin hommahan meni niin että kokopäivävuorojen autot kävivät pesussa päivittäin ja ruuhka-autot 1 - 3 kertaa viikossa sen mukaan, minkä verran niille tuli ajoa. Ainakin aamuisin pitäisi tämän mukaan nähdä puhdasta kokopäivävuorojen kalustoa - tietenkin sillä oletuksella että huolto- ja pesujärjestelyt olisivat sellaiset kuin mitä minun nuoruudessani ne olivat. Tosiasiassahan monta asiaa on muuttunut tarkoittamani 26 - 28 vuoden aikana. :cool:
 
Eikö tästä seuraa liikennöitsijälle sanktiota? Käsittääkseni kuitenkin jossain sopimuksessa on mainittu että autot pitää pestä ja siivota tietyin väliajoin?

En tiedä. Luultavasti mahdolliset sanktiot ovat pienempi menoerä kuin autojen ajattaminen jatkuvasti Klovissa pesussa. Sisältä nuo ovatkin yleensä varsin siistejä - käsittääkseni sisäsiivous tehdään joka päivä tankkauksen yhteydessä.
 
Onko muuten kaikki PL:n Lahti 402-malliset autot niin hyvässä kunnossa, kuin 852 jolla tänään pääsin matkustamaan? Ei uskoisi, että auto on vuodelta -99, kun vertaa moniin toisten liikennöitsijöiden huomattavasti uudempiin autoihin. **köh** Nobina ja City L:t **köh**
 
Onko muuten kaikki PL:n Lahti 402-malliset autot niin hyvässä kunnossa, kuin 852 jolla tänään pääsin matkustamaan? Ei uskoisi, että auto on vuodelta -99, kun vertaa moniin toisten liikennöitsijöiden huomattavasti uudempiin autoihin. **köh** Nobina ja City L:t **köh**
Eihän niissä City L:issä oo mitään vikaa :D
 
Onko muuten kaikki PL:n Lahti 402-malliset autot niin hyvässä kunnossa, kuin 852 jolla tänään pääsin matkustamaan? Ei uskoisi, että auto on vuodelta -99, kun vertaa moniin toisten liikennöitsijöiden huomattavasti uudempiin autoihin. **köh** Nobina ja City L:t **köh**

Samaa hämmästelin toissa viikolla, kun työn puolesta pääsin käväisemään Pasilassa ja Lahti 402 kuljeskeli linjalla 50 tai 59. Kaikki oli niin viimeisen päälle kiiltävää ja siistiä, että oli kuin aikamatka 90-luvun lopulle. Kaunista.
 
oksennus.JPGTänään 22.5. NOF 811 linjalla 270; kuivunutta oksennusta lattialla luultavasti lauantaiyöltä...ja liikennöitsijähän oli Nobina:
 
Näytä liitetiedosto 2542Tänään 22.5. NOF 811 linjalla 270; kuivunutta oksennusta lattialla luultavasti lauantaiyöltä...ja liikennöitsijähän oli Nobina:

Ei yllätä. Kerran sunnuntaiaamuna Nobinan Volvossa puoli tuntia haisteltiin patterin päällä haisevaa oksennusta. Eikö löytynyt muka puhdasta autoa sunnuntaina, kysyn vaan..
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ma 6.6. Helb 1001 sisätila haisi oksennukselta. Yhden penkkiparin penkissä kuivunut vaalea läntti istuinkankaassa... Oli aika epämiellyttävä matkustaa, niin voimakas haju oli
 
Jostain syystä Pohjolan Liikenteen valkoiset Ivecot (736-760) ovat todella huonossa kunnossa verrattuna Nobinan ja Transdevin vastaaviin. Nobinan Hertsikan sekä Transdevin Espoon Ivecot ovat oikeastaan huippukunnossa verrattuna PL:n h67:n autoihin. Vaikka Nobina on ainakin joskus tunnettu autojen huonosta kunnosta, niin Ivecojen kohdalla ne osaa pitää hyvää huolta verrattuna PL:ään.
 
Takaisin
Ylös