Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Siis kun ei taidakaan olla. Ainakin Suomessa tämä vaihtoehto on käsittääkseni torjuttu juuri kovan hinnan takia. Ilmeisesti veroratkaisuilla voitaisiin ohjata polttoainepolitiikkaa tässäkin suhteessa. Minulle on syntynyt sellainen mielikuva, että meillä poliittinen päätöksentekokoneisto on aikanaan päätynyt kaasun kannalle. Ja kyllähän maakaasulla päästäänkin erittäin myrkyttömiin lopputuloksiin etanoliratkaisuunkin verrattuna. Biokaasulla saavutetaan myös tuo uusiutuvuusetukin. Kasvihuoneilmiötä yms. uhkia ajatellen ei ole yhdentekevää, mistä hiilidioksidi on peräisin (etanoli- ja biokaasubusseissa hiilidioksidi on siis luonnosta peräisin).339-DF sanoi:Onko etanolibussilla (huomattavasti) halvempi liikenöidä kuin dieselbussilla? Etanoliahan voi tuottaa paikallisesti viljelemällä sopivia kasveja. Siis uusiutuva polttoaine.
Viljavarastojen poltto sähkön ja lämmön tuottamiseksi on varmasti yhtä järkevää tai järjetöntä kuin Euroopan kaatopaikkojen biokaasun käyttö vastaaviin tarkoituksiin. Liikennepolttoaineeksi kumpaakin raaka-ainetta pitää jalostaa, kun taas voimalaitoksissa käyttö on usein mahdollista ilman sen kummempia käsittelyjä.Hape sanoi:Tiedettävästi EU'lla on aikamoinen viljavuori. Se ei kelpaa ravinnoksi eikä rehuksi, jotenka ajoneuvojen polttoaineeksi käyttäminen olisi kansantaloudellinen etu, ainakin parempi vaihtoehto kuin esitetty lämpövoimaloissa polttaminen.
Scania kertoo asiasta omilla nettisivuillaan. Scanioitahan nuo Tukholman etanoliautot ovat pääosin olleet.Onkos etanolikäyttöisiä busseja vielä tarjolla? Tukholmassahan suosittiin kyseistä polttoainetta ainakin 1990 -luvulla valmistuneissa busseissa, mutta onko tuosta energianlähteestä jo luovuttu? Etanolikäyttöiset bussit olivat tuolloin 1990-luvulla vielä kai ympäristöystävällisempiä kuin silloiset dieselkäyttöiset bussit...?
Scanioitahan nuo Tukholman etanoliautot ovat pääosin olleet.