Hämeenlinnan paikallisliikenne

Kun Google Mapsista ottaa Inter kuljetuksen varikon, yhdessä kuvassa näkyy Vekan Ikarus ja joku toinen vekka. Mitä ovat tehneet Interin varikolla?
 
Hämeenlinnan Viisarissa (melkein Tiiriössä) sijaitsevalla teollisuustontilla on Vekka Groupin ja Inter Kuljetuksen varikkotoimintoja - ja ilmeisesti jotain muutakin liiketoimintaa. Maantielle 130 näkyy usein Interin kalustoa melko erottuvasti - heidän pysäköintiruutujen kohdalla ei ole kovin paljoa näköesteitä. Nämä siis omia havaintoja ilman Googleja tai mapseja.
 
Bongattu citywide linjalla 1😀

---------- Viestit yhdistetty klo 05:33 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 05:29 ----------

Luulisin, että tänään linjoilla 1, 3 ja 11 käytetään pelkästään uusia Scanioita.

---------- Viestit yhdistetty klo 05:44 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 05:33 ----------

Bongattu citywide linjalla 1😀

---------- Viestit yhdistetty klo 05:33 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 05:29 ----------

Luulisin, että tänään linjoilla 1, 3 ja 11 käytetään pelkästään uusia Scanioita.

Ainakin olen nähnyt niillä pelkästään Scanioita.

---------- Viestit yhdistetty klo 06:08 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 05:44 ----------

Linjalla 3 ajoi Transdevilta tullut oranssi Crossway. Yksi Scania on ehkä sijoitettu jollekkin toiselle linjalle. Vai tarvitaanko niillä linjoilla yli kuutta autoa? Silti pääosin on ollut kaasu-Citywidejä. Ovat muuten komeita.
 
28.8.2020

Linjoilla 1, 3/3S ja 11 koko kalusto oli uutta biokaasu-Scaniaa myöhemmin iltapäivällä. Päivällä kolmoslinjalla käväisi seutulinjoilta tuttu teli-Volvokin. Aihetta voi katsella päivän JNo-fotostakin.
 
28.8.2020

Linjoilla 1, 3/3S ja 11 koko kalusto oli uutta biokaasu-Scaniaa myöhemmin iltapäivällä. Päivällä kolmoslinjalla käväisi seutulinjoilta tuttu teli-Volvokin. Aihetta voi katsella päivän JNo-fotostakin.

Teli volvo on tietääkseni Tervakosken kierrosta tullut. Kaasu autoja käy kesken päivän tankilla niin sen takia kesken päivän pyörii muitakin autoja.
 
Teli volvo on tietääkseni Tervakosken kierrosta tullut. Kaasu autoja käy kesken päivän tankilla niin sen takia kesken päivän pyörii muitakin autoja.
Saattaa olla hyvinkin sillä tavoin. Pisimpään ajavien autojen kohdalla tämä tavallaan onkin ymmärrettävää, mutta kolme autoahan lopettaa ajot arkisin klo 18 paikkeilla. Myöhemmäksi illaksi jää liikenteeseen siten enää toiset kolme.
 
28.8.2020

Linjoilla 1, 3/3S ja 11 koko kalusto oli uutta biokaasu-Scaniaa myöhemmin iltapäivällä. Päivällä kolmoslinjalla käväisi seutulinjoilta tuttu teli-Volvokin. Aihetta voi katsella päivän JNo-fotostakin.
Ai se vihreä 8500, joka on eri sarjaa muiden kanssa?

---------- Viestit yhdistetty klo 17:48 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 17:39 ----------

Ai se vihreä 8500, joka on eri sarjaa muiden kanssa?

eli siis http://https://bussikirjasto.fi/tsb/kortti.php?haku=CMM-644
 
Kuluneella viikolla Lehdon Liikenteen liikennöimillä linjoilla on ensin näkynyt VDL-merkkinen bussi ENB-462 ja nyt sitten vielä Lehdon käytettynä hankkima vuonna 2009 valmistunut Scala IJE-801. VDL esiityi valkoisena (on ehkä edelleen esittelyauto), mutta Scala on Lehdon Liikenteen omissa väreissä. Lehdon aiemmat Scalat ehdittiin myydä pois vain puolisen vuotta sitten.
Tuo VDL on Inter kuljetuksen ja ollut ennen Saksassa ja Sveitsissä.
 
Tuo VDL on Inter kuljetuksen ja ollut ennen Saksassa ja Sveitsissä.
Lainaamasi viesti #106 on siis reilu 3,5 vuotta vanha. Havaintohetkellä 20.01. mainittu VDL oli vielä esittelyauto ja se kiersi ainakin parilla kantahämäläisliikennöitsijällä niinä aikoina. Se siirtyi Inter Kuljetukselle myöhemmin 2017, jo vähän ennen kesän suurta linjastomuutosta.

Kuvien avulla on helppoa tarkistella historiaa, tehkäämme niin tälläkin kertaa:

ENB-462 Vekan silloisella linjalla 5.

ENB-462 jo Inter Kuljetuksen käytössä, kuitenkin ennen kesän (2017) suuria linjasto- ja liikennöitsijämuutoksia.

ENB-462 ensimmäistä päivää uudistuneella linjastolla 4.6.2017.
 
Lainaamasi viesti #106 on siis reilu 3,5 vuotta vanha. Havaintohetkellä 20.01. mainittu VDL oli vielä esittelyauto ja se kiersi ainakin parilla kantahämäläisliikennöitsijällä niinä aikoina. Se siirtyi Inter Kuljetukselle myöhemmin 2017, jo vähän ennen kesän suurta linjastomuutosta.

Kuvien avulla on helppoa tarkistella historiaa, tehkäämme niin tälläkin kertaa:

ENB-462 Vekan silloisella linjalla 5.

ENB-462 jo Inter Kuljetuksen käytössä, kuitenkin ennen kesän (2017) suuria linjasto- ja liikennöitsijämuutoksia.

ENB-462 ensimmäistä päivää uudistuneella linjastolla 4.6.2017.
Listaan voisi lisätä vielä yhden kuvan: vielä kilvetön ENB-462 esittelyautona Pirkkahallissa henkilökuljetusmessuilla maaliskuun lopulla 2017
https://aronee.kuvat.fi/kuvat/Kuukausikuvasto/2017/03/10015161_XNL405E100B004657.JPG
 
Joo 2 Korkeeta Iveco Vestiä on tilaajaväreissä.
Korkeita tilaajavärisiä Vestejä on vähintään kolme. Varikolla näkyi #73 (GOA-883, Ivecon alustalla), ja sitten joku toinen Vest, joka oli koekilvissä ja ilman järjestysnumeroa. Tässä ketjussa on esitelty myös auto #70 (GOA-891), joka taas on Volvon alustalla (kori kaiketi tuttu Vest Center H).
 
Korkeita tilaajavärisiä Vestejä on vähintään kolme. Varikolla näkyi #73 (GOA-883, Ivecon alustalla), ja sitten joku toinen Vest, joka oli koekilvissä ja ilman järjestysnumeroa. Tässä ketjussa on esitelty myös auto #70 (GOA-891), joka taas on Volvon alustalla (kori kaiketi tuttu Vest Center H).
#70 on puolimatala
 
Takaisin
Ylös