Hämeenlinnan paikallisliikenne

Lehdon Liikenteen osuus on ilmeisesti rajattu jossain sopimuksessa siihen yhteen autokiertoon.
Hämeenlinnan Yhdyskuntalautakunnan joukkoliikennejaoston 16.5.2017 päivätyssä päätöksentekoasiakirjassa alihankinnasta kirjoitetaan "Inter Kuljetus Oy on tehnyt esityksen alihankkijan käyttämisestä kaupunkiliikenteen liikennöintisopimuksessa Yhla 3908/2016. Alihankkijaksi esitetään Lehdon Liikenne Oy:tä 4.6.2017 alkaen. Sopimuksessa on useita linjoja, mutta pääasiallinen alihankinta kohdistuu linjalle 4 Tarvasmäki – Kettumäki yhden auton liikenteeseen. Joukkoliikennejaosto päättää hyväksyä 4.6.2017 alkaen Lehdon Liikenne Oy:n alihankkijaksi Inter Kuljetus Oy:n käyttöoikeussopimukseen Yhla 3908/2016".

Kesästä 2017 alkaen linjan 4 toinen auto onkin ollut arkisin ma - pe Lehdon Liikenteen auto, pääasiassa tuo moneen kertaan mainittu Scala IJE-801. Vara-autoina on nähty "Annikkia" ja "Viliä", joita käytetään nykyään Riihimäelläkin varakalustona. Joskus Hämeenlinnan nelosella on nähty vara-autona jopa Riihimäen kalustoa. Joskus, ihan yksittäisinä kertoina, olen nähnyt nelosen alihankintasarjan ohella Lehdon toisenkin auton jollain muulla Hml-kaupunkilinjalla, mahdollisesti linjalla 2. Sitä en tiedä, onko siinä ollut kysymys kalustolainasta vaan ihan hetkellisestä lisäalihankinnasta, tuo sopimushan ei viimeksi mainittuakaan estä. Nelosen liikenteen laajentaminen 11.8.2020 alkaen on ihan suunnitellusti perustunut siihen, että linja 12 lakkautettiin kesken sopimuskauden ja sen suorite siirrettiin linjan 4 lisäliikenteeseen. 12:ta tosiaankin liikennöi Inter Kuljetus, jonka nimissä nelonenkin on ollut ja on edelleen. Nelosen ja 12:n muutoksen yhteydessä linjan 17 aikatauluja ja ajoreittiä päivitettiin, jotta Kettumäen ja Ojoisten alueelle saatiin suht tasainen 20 minuutin liikenne ruuhkiin. Vastaavalla tavoin linjan 11 reittiä ja kulkuaikoja rukattiin Käikälän suunnalla.
 
Selailin äsken Vekka liikenteen kalustolistaa, ja poistettujen joukossa näyttää olevan 4 Volvoa, joissa ei lue lainkaan minne ne ovat päätyneet nykyään. Ite pidän sitä melko itsestäänselvänä että ne ovat vielä jossain ajossa, kun ne eivät ole edes vielä poistoiässä. Nämä ko. autot ovat Vekka 61 ja 70 plus 2 autoa, joissa ei lue kylkinumeroa (UCG-829*ja 830). Poistolistalta toki löytyy myös pari Volvoa, jotka ovat päätyneet Oulun taksipalveluille (OTP travel), mut sit myös nää 4, joiden nykyistä omistajaa ei mainita. Osaako siis kukaan sanoa mitään näiden autojen kohtalosta?

---------- Viestit yhdistetty klo 17:41 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 17:40 ----------

Ja ovatko Vekan molemmat Ikarukset nykyään poistettu uusien Scanioiden tieltä?
 
Selailin äsken Vekka liikenteen kalustolistaa, ja poistettujen joukossa näyttää olevan 4 Volvoa, joissa ei lue lainkaan minne ne ovat päätyneet nykyään. Ite pidän sitä melko itsestäänselvänä että ne ovat vielä jossain ajossa, kun ne eivät ole edes vielä poistoiässä. Nämä ko. autot ovat Vekka 61 ja 70 plus 2 autoa, joissa ei lue kylkinumeroa (UCG-829*ja 830). Poistolistalta toki löytyy myös pari Volvoa, jotka ovat päätyneet Oulun taksipalveluille (OTP travel), mut sit myös nää 4, joiden nykyistä omistajaa ei mainita. Osaako siis kukaan sanoa mitään näiden autojen kohtalosta?

No #61 kohtalo tais olla oja https://yle.fi/uutiset/3-11090563 ja sitä myötä lopullinen liikenteestä poisto.
 
53 on purettu, syytä en tiedä. Muut seisovat varmaan jonkun koneliikkeen pihalla. Crossway LEt ovat olleet Mascuksessa myynnissä, mutta eivät ole jostain syystä enää.
 
53 on purettu, syytä en tiedä.
Numerolla 53 varustettu Volvo 8700 (korkea) suistui tieltä ja vaurioitui lunastuskuntoon. Ajankohta oli marraskuu 2019, mahdollisesti toinen suistuminen tuossa killerpopin laittamassa uutislinkissä.
 
Ovatko muuten kaikki Hämeenlinnan paikallisliikenteen bussit nyt maalattu tilaajaväreihin (myös Ivecot jne.)?
 
Ovatko muuten kaikki Hämeenlinnan paikallisliikenteen bussit nyt maalattu tilaajaväreihin (myös Ivecot jne.)?
Ei ole. Tilaajavärit ovat uusissa Scanioissa Vekka #91 - 96, sekä kolmessa käytettynä hankitussa Vest-korisessa bussissa. Vesteistä kahdessa on toki Ivecon alusta (Vekka #72 ja #73).
 
Ei ole. Tilaajavärit ovat uusissa Scanioissa Vekka #91 - 96, sekä kolmessa käytettynä hankitussa Vest-korisessa bussissa. Vesteistä kahdessa on toki Ivecon alusta (Vekka #72 ja #73).

Koska ne Crosswayt ja muut vanhemmat tulisi maalata yhtenäiseen väritykseen?
 
Koska ne Crosswayt ja muut vanhemmat tulisi maalata yhtenäiseen väritykseen?

Empä usko, että niitä tullaan maalaamaan/teippamaan, kun ei niitä enään käytetä muutakun ehkä varakäytössä. Varakäytössä nyt ainakin on ollut transdeviltä tulleet scalat ja niissä molemmissa on mainosteipit, niin niitäkään ei tarvitse teipata tilaajaväreihin.
 
Takaisin
Ylös