Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Osaisiko joku sanoa missä vuoroissa Paunun Laatikko-Wiimat liikkuu koska olisi todella mukava päästä pitkästä aikaa Laatikolla?
5.10.
TKL 90 /21, juuri sopivanmittainen auto Tahmelan kujille.
TKL 110 /Y34
TKL 211 /28, kokopäivässä
TKL 406-407 /16
TKL 631 /26
TKL 641 /37
Huomautukset pilaaja-tuottaja -mallissa tekee aina pilaaja. Ja pilaajalle toki asiakas. Suotta siinä kuljettajaa oikaista siitä, että on moisen romun saanu allensa, jossa on antiikkiset kilvet.
Ja btw, Arkkitehdinkatu on juurikin ETELÄ-HERVANTAa, josta 39 sattumoisin kulkee.
Tampereen kaupungin joukkoliikenneyksikkö sanoi:Ajamattomat vuorot
Ajamatta jääneestä liikenteestä ei makseta korvausta. Ajamatta jääneen vuoron vuoksi kokonaiskorvausta pienennetään ajamatta jääneen vuoron linjatuntien ja linjakilometrien määrällä. Ajamatta jääneiden lähtöjen linjakilometreihin ja linjatunteihin sisällytetään myös lähtöihin liittyvät siirtoajojen suoritteet. Autopäivä vähennetään mikäli ajamaton osuus vähentää kohteen autokiertoaikatauluista laskettua suurinta samanaikaisesti tarvittavaa automäärää.
Vuoro katsotaan ajamattomaksi myös, jos linja-auton lähtö viivästyy yli viisitoista (15) minuuttia taikka, jos linja-auto lähtee päätepysäkiltä etuajassa taikka myöhemmin kuin seuraava aikataulun mukainen lähtö. Edellä mainittua vähennystä ei tehdä siltä osin, kuin ajamattomuus on aiheutunut ylivoimaisesta esteestä, johon Tuottaja ei ole voinut vaikuttaa Lisäksi ajamattomasta vuorosta peritään määrätty palvelurikemaksu.
Palvelurikemaksut
Mikäli liikenteenhoidossa tapahtuu selviä ja kiistattomia palvelurikkeitä niin Tuottaja on velvollinen hyvittämään rikkeen maksamalla Tilaajalle palvelurikemaksun. Maksuvelvollisuus todetaan yhteisesti Tilaajan ja Tuottajan/Tuottajien välisissä neuvotteluissa. Tuottaja on velvollinen osallistumaan tai lähettämään edustajansa kerran kuukaudessa pidettäviin tuotantoneuvotteluihin, joissa käydään läpi mm. asiakaspalautteet. Tuottajan lausunnot asiakaspalautteisiin tulee saada seuraavaan kokoukseen mennessä, joissa viimeistään päätetään seuraamuksista.
Palvelurikemaksut peritään seuraavista rikkeistä:
1A. Ajamaton vuoro lähtö ennen klo 8.00 200 €
1B. Ajamaton vuoro muuna aikana 50 €
2 Myöhästyminen autokierron ajorupeaman ensimmäiseltä lähdöltä > 2 min 200 €
3. Siivoamaton tai pesemätön bussi 100 €
4. Linjakilvet väärin 100 €
5. Törkeät asiakaspalvelurikkeet 200 €
6. Lievemmät asiakaspalvelurikkeet 50 €
7. Päätepysäkille tuloaikojen laiminlyönti 100 €
8. Kuljettajan epäsiisti pukeutuminen 50 €
9. Linja-auton tarpeeton tyhjäkäyttäminen 100 €
10. Rahastusrike 60 x kertalipun hinta
11. Ajamattoman tai väärän tyyppisellä kalustolla ajetun vuoron ilmoittamatta jättäminen säädetyssä ajassa 200 €
12. Oikean autokiertotunnuksen valitsematta jättäminen rahastuslaitteelta 50 €
Palvelurikemaksuja sovelletaan seuraavasti:
1. Ajamaton vuoro
- Ajamatta jääneestä liikenteestä peritään palvelurikemaksu joko kohdan 1A tai 1B mukaan linjasivuittain.
2. Myöhästyminen ajorupeaman ensimmäiseltä lähdöltä > 2 min.
- Tuottajan on mitoitettava varikkosivuihin riittävästi aikaa.
3. Siivoamaton tai pesemätön bussi
- Bussi katsotaan siivoamattomaksi tai pesemättömäksi, jos olosuhteet huomioon ottaen voidaan perustellusti olettaa, että bussia ei ole edeltävän 24 tunnin aikana siivottu tai pesty.
4. Linjakilvet väärin
- Linjakilvissä esitettävä informaatio ei vastaa Tilaajan ohjeistusta. Auton ollessa muussa kuin linja-ajossa (esim. varikkosivuilla), linjatunnukset eivät saa olla näkyvissä.
5. Törkeät asiakaspalvelurikkeet
- Kuljettaja tai muu Tuottajan henkilökuntaan kuuluva käyttäytyy palvelutilanteessa asiakasta kohtaan olosuhteet huomioon ottaen kohtuuttomalla ja törkeällä tavalla. Törkeäksi asiakaspalvelurikkeeksi katsotaan mm. henkilökohtaisuuksiin menevä asiakasta loukkaava kielenkäyttö, matkan tahallinen viivästyttäminen sekä maltin menettäminen asiakaspalvelutilanteessa.
6. Lievemmät asiakaspalvelurikkeet
-Lievemmiksi asiakaspalvelurikkeiksi katsotaan mm. perusteeton ohiajo pysäkillä, asiakasta loukkaava kielenkäyttö, reitinosan ajamatta jättäminen, rahastusvirheen korjaamatta jättäminen, linja-autossa tai sen ovien läheisyydessä tupakoiminen sekä liikennesääntöjen rikkominen.
7. Päätepysäkille tuloaikojen laiminlyönti
- Tilaajan maksamalla ajalla ollessaan kuljettajan tulee, mikäli se liikennöintiolosuhteiden perusteella on mahdollista, ajaa bussi laituriin niin hyvissä ajoin, että matkustajat voivat rauhassa nousta autoon ja maksaa matkansa ennen aikataulunmukaista lähtöaikaa. Päätepysäkilletuloaika katsotaan laiminlyödyksi jos bussi ei saavu päätepysäkin laituriin tai jos kuljettaja ei pääte- tai ajantasauspysäkillä odottaessaan anna matkustajille sisäänpääsymahdollisuutta bussiin vaikka se liikennöintiolosuhteiden perusteella olisi mahdollista. Erityistä huomiota kiinnitetään siihen, jos matkustajien sisäänpääsyä bussiin viivytetään huonoissa sääoloissa tarpeettomasti.
8. Kuljettajan epäsiisti pukeutuminen
- Kuljettajan pukeutuminen on huomiota herättävän epäsiisti.
9. Linja-auton tarpeeton tyhjäkäyttäminen
- Autojen tyhjäkäyttämisestä annetun lain noudattamatta jättäminen.
10. Rahastusrike
- Matkustajalle annettu matkalipputosite on tarkoituksellisesti virheellinen.
11. Ajamattoman tai vääräntyyppisellä kalustolla ajetun vuoron ilmoittamatta jättäminen säädetyssä ajassa
- Kirjallinen ilmoitus ajamattomista, myöhästyneistä tai vääräntyyppisellä kalustolla ajetuista vuoroista on annettava seuraavaan arkipäivään klo 15.00 mennessä sähköpostilla.
12. Oikean autokiertotunnuksen valitsematta jättäminen rahastuslaitteelta
- Reaaliaikaisen matkustajainformaation toimiminen ja vuorokohtaisten matkustajamäärien seuranta edellyttää, että kuljettaja valitsee oikean lähdön rahastuslaitteelta.
Kaluston laatu
Korvauksen määrää vähennetään jos käytettyjen linja-autojen keski-ikä ylittää tarjouspyynnön vaatimukset. Mikäli kaluston keski-ikä ylittää vaatimuksen, alennetaan sopimuksen perusteella kilpailukohteesta kuukausittain maksettavaa korvausta 2 %:lla sekä lisäksi 2 %:lla jokaista keski-ikävaatimuksen ylittävää täyttä vuotta kohden.
Jos käytettävien linja-autojen ulkoväri ei vastaa ulkoväritysmäärittelyä vähennetään sopimuksen perusteella kilpailukohteesta kuukausittain maksettavaa korvausta näiden linja-autojen liikenteen osalta 5 %:lla. Korvausta vähennetään lisäksi 10 %:lla mikäli kaluston ominaisuudet ovat muulla tapaa huonommat kuin tarjouksessa on esitetty, ja 20 %:lla mikäli matalalattiabussin sijasta liikennöidään korkealattiaisella bussilla tai mikäli telibussin sijasta liikennöidään 2-akselisella bussilla.