Havaintoja HSL-alueelta - elokuu 2011

Eli tarjottiin siis romuja vain... Veolia olisi ihan hyvin saanut jatkaa...

15.8. 519:llä havaittu myös:

HelB 301 (Scania Scala oli muuten 20min myöhässä) sekä 1131 (Scania Scala teli lentokenttä tilaajavärityksillä).

Käsittämätöntä puhetta. Teli-Manit ovat mukavan väljiä matkustamoltaan, ja ilmastointikin jälkiasennettiin.

519 saattoi jäädä parikymmentä minuuttia myöhään myös Veolian aikoina.
 
Ja esim. tuo 1131 ei ole mikään romu tietääkseni...

Niillä romuilla tarkoitin edellisessä viestissäni lainaamaa viestiä, jossa oli 615:llä joitain romuja. Ja 301 myös kamalassa kunnossa... Ei tuo 1131 ole omasta mielestäni romu. Hyviä autojakin HelB:ltä löytyy, pakko nyt vähä jotain positiivistakin laittaa kun chauffer näyttää käyvän ylikierroksilla. Eli 1101-eteenpäin etenkin ovat minun mieleeni. Myös 1001-eteenpäin. Lisäksi viime viikolla jonakin päivänä oli jokin 9xx-sarjan manne, tämä tarjosi myös mukavaa kyytiä.

519 saattoi jäädä parikymmentä minuuttia myöhään myös Veolian aikoina.

Viimeksi kun näin 519:n noin myöhässä oli talvi ja ruuhka-aika. En ole kesänlopulla ruuhka-ajan ulkopuolella nähnyt noin myöhässä ikinä. Mielummin matkustelin Veolian 480-jälkeisillä Scaloilla ja City L:llä, kuin 301:stä vastaavilla... Pitää vain toivoa että tulee yleisimmillä vuoroilla joilla matkustan niin juuri tuolta ihan uusista autoista jokin vastaan. Onneksi on varaa sentään valita kalustoa jolla matkustaa, kun 520 ja 519A ajavat ihan muutaman minuutin erolla.

Ja kyllä, yritän tarkoituksella välttää HelB:llä matkustamista, aina ei kuitenkaan ole mahdollista, niinkuin nyt ei enään ole ollenkaan mahdollista...
 
Yleensä kyllä nuo numerot ovat olleet oikein, mutta tuo B on ollut siinä jo pitkään. Tänään ei ilmeisesti ehditty käydä veivaamassa.;)
Tuossa autossa on kuljettajan paikalta ohjattavat linjakilvet, harva niitä käy takaa veivaamassa(minä tosin joskus käyn) Hsl:n tarkastuksessa tulee ajamaton sivu jos yhdessäkään linjakilvessä on yksikään numero väärin...;)
 
Joku voisi käydä veivaamassa tuon B-kirjaimen pois takakilvestä, on jäänyt siitä asti kun joku foorumin jäsen kävi irrottamassa sähkökaapelin. Tänään näytti 363B vaikka oli linjalla 45.
Muutama päivä sitten tämän auton takalinjakilpi näytti 14A (kun oikea linja olisi ollut 14B). Muut kilvet olivat kyllä oikein.

14A:n on muinainen, SWS-trollikan (HKL 1) liikennöimä linja Perämiehenkatu-Tukholmankatu.
 
Viimeksi muokattu:
Espoo 16.8.2011

VT 216 (HSL-väreissä) / e11
PL 763 / e18
PL 847, 848 / e18Z
ÅL 15 (XTY-815) / 105
HelB 941 / 195
HelB 9872 / 505 (vielä heinäkuussa tämä makasi Koskelassa ilman Buscomia)
PL 890 / 512A
 
14A on muinainen, SWS-trollikan (HKL 1) liikennöimä linja Perämiehenkatu-Tukholmankatu.
Laivurinkadun eteläpäässä oli kuitenkin tässä tarkoitetun 14A:n eteläinen päätepysäkki. Kääntyminen Merikadun risteyksen luona.
 
Ti 16.8. Espoo & Helsinki

NF #20 / 550
NF #366 / e20 (korkeassa lähdössä)
PL #614 (MYF-412) / h40
 
Muutama päivä sitten tämän auton takalinjakilpi näytti 14A (kun oikea linja olisi ollut 14B). Muut kilvet olivat kyllä oikein.

14A:n on muinainen, SWS-trollikan (HKL 1) liikennöimä linja Perämiehenkatu-Tukholmankatu.
Eiköhän liene jo selvää että tuon auton takalinjakilpi on epäkunnossa.. ;)
 
15.8.

PL 614 (MYF-412, TLO-värinen City L), 664 (MYF-414, TLO-värinen City L), 862 / h40
HelB 9710, 102 / h42
HelB 1125 / h63
NF 699 / h65A
TLL 14 / h71V
VT 216 (HSL-värinen E94) / e11
PL 423 (CBF-värinen City L) / e18Z
PL 758, 774 / e19
VT 567 / e31
WL 94 / 112
WL 105 / 160
VT 363 / 165
HelB 1130 / 451
HelB 1128 / 506
HelB 309, 1131 / 519/A
HelB 315 / 535
NF 446 / 577
ESLL 707 / 611
HelB 701 / 615
VT 192, 219 / 731/N
VT 495 / 734
NF 408 / 741

16.8.

HelB 809, 810 / 195
 
Viimeksi muokattu:
Kauankohan veolialla menee kun saa riisuttua noista lentokenttälinjojen autoista matkalaukkutelineet ja blue1-teippaukset? On aika koomisen näköistä kun noita lentokenttävarusteltuja busseja ajelee nyt vähän jokapuolella vaikkei edes kentälle päin mentäisikään:)
 
Takaisin
Ylös