Havaintoja HSL-alueelta - maaliskuu 2022

Tämä on vakiosijoitus.
PL 728 ei ole vakiona h61:llä, en ole ennen nähnyt PL 728:n liikkuvan linjalla h61. Sanotaan vaikka 654:n olevan vakio h61:llä, kun se liikkuu muutenkin linjoilla h61 ja h65:llä, PL 728 on ollut uudesta lähtien linjalla h64. Eikä se ole mikään vakio linjalla 61. Sen sijaan Volvo 8900LE telit ovat vakioita h61:llä, myös Yutongitkin alkavat olla vakioita kun, liikkuvat h61:llä.
 
PL 728 ei ole vakiona h61:llä, en ole ennen nähnyt PL 728:n liikkuvan linjalla h61. Sanotaan vaikka 654:n olevan vakio h61:llä, kun se liikkuu muutenkin linjoilla h61 ja h65:llä, PL 728 on ollut uudesta lähtien linjalla h64. Eikä se ole mikään vakio linjalla 61. Sen sijaan Volvo 8900LE telit ovat vakioita h61:llä, myös Yutongitkin alkavat olla vakioita kun, liikkuvat h61:llä.

Todistan väitteeni. Tässä linkki 728:n viimeaikaisiin liikkeisiin:

https://bussitutka.fi/vehicle?number=728&operator=18&type=bus
 
No saat kuitenkin, armoa. Et ole kuitenkaan oikeassa, siitä että PL 728 on vakio se on vain vakion, korvaaja. PL 728 on kiertoscala joka liikkuu, eri linjoilla linjoista h61 aina h67:ään asti. Voisin todistaa sen että 654 on vakio linjalla h61. Se on kyllä totta turhia, väittelyitä havainnoista ei tänne kiitos!

PL #728 on todn 61:n ruuhkavakio vaikka välillä pyöriikin muilla linjoilla..
 
No saat kuitenkin, armoa. Et ole kuitenkaan oikeassa, siitä että PL 728 on vakio se on vain vakion, korvaaja. PL 728 on kiertoscala joka liikkuu, eri linjoilla linjoista h61 aina h67:ään asti. Voisin todistaa sen että 654 on vakio linjalla h61. Se on kyllä totta turhia, väittelyitä havainnoista ei tänne kiitos!

Asiaa voidaan havainnollistaa numeroilla: Tuon esille tuomasi 654:n lähdöistä viimeisen kuukauden ajalta noin 55 prosenttia on linjoilla 61/61T, kun taas vastaavasti 728:n lähdöistä viimeisen kuukauden ajalta noin 75 prosenttia on linjoilla 61/61T.
 
Asiaa voidaan havainnollistaa numeroilla: Tuon esille tuomasi 654:n lähdöistä viimeisen kuukauden ajalta noin 55 prosenttia on linjoilla 61/61T, kun taas vastaavasti 728:n lähdöistä viimeisen kuukauden ajalta noin 75 prosenttia on linjoilla 61/61T.
Täyttä roskaa! PL 654 ajaa noin 95% linjan h61/61T:n lähdöistä, kun taas 728 ajaa noin 85% linjan h61/h61T:n lähdöistä.Siitä on turha jankuttaa että PL 728 ajaa noin 75% linjan h61/h61T lähdöistä.Minä kyllä sen tiedän että se PL 724 ei aja 75% linjan h61/h61T:n lähdöistä. Se joka ajaa sen 75% on PL 654 joka suurimmaksi osakseen, ajaa 85% linjan h61/h61T lähdöistä.

---------- Viestit yhdistetty klo 14:45 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 14:37 ----------

PL #728 on todn 61:n ruuhkavakio vaikka välillä pyöriikin muilla linjoilla..
Mitä sä selvität? Kyllä PL 728 kiertoscala on eikä mikään ruuhkienpuskija, joka ajaa penkit nitisten ruuhkissa. Sellainen ruuhkanpuskija, on joku Nobinan muovikasa joka on täynnä ihmisiä. Tämähän on se kiertoscala eikä mikään, ruuhkavakio se ruuhkavakio on sitten PL 654 on se ruuhkavakio eikä mikään PL 728. Joo jos on jankutettavaa PL 728:n ruuhkahöpötyksistä nii, voit puolestani jankuttaa ihan vapaasti.
 
Ihanaa. Pitkästä aikaa tätä ”nämä ovat vakioita” -keskustelua/vänkäämistä :D.

Oikeasti, nykyään kun automallien kirjo on kaventunut ja vain numero saattaa erottaa niitä toisistaan, niin alkaa näiden havaintoketjujen merkityskin olla jo aika niin ja näin. Oikeastaan ymmärtäisin että jos Kirkkonummella ollut auto ajelee Sipoossa, niin silloin se alkaa olla jo kertomisen arvoinen.
 
.Minä kyllä sen tiedän että se PL 724 ei aja 75% linjan h61/h61T:n lähdöistä.

---------- Viestit yhdistetty klo 14:45 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 14:37 ----------

Mitä sä selvität? Kyllä PL 728 kiertoscala on eikä mikään ruuhkienpuskija, joka ajaa penkit nitisten ruuhkissa. Sellainen ruuhkanpuskija, on joku Nobinan muovikasa joka on täynnä ihmisiä. Tämähän on se kiertoscala eikä mikään, ruuhkavakio se ruuhkavakio on sitten PL 654 on se ruuhkavakio eikä mikään PL 728. Joo jos on jankutettavaa PL 728:n ruuhkahöpötyksistä nii, voit puolestani jankuttaa ihan vapaasti.

Minäkin tiedän että PL #724 (Scania Scala 4x2) ei aja 61:n lähdöistä edes 1%.. :D
Eipä noi PL:n teli Scalatkaan hyvässä kunnossa enään ole mutta eiköhän se #728 ole ihan ruuhka Scala ja täynnä ihmisiä.. :D
 
Minäkin tiedän että PL #724 (Scania Scala 4x2) ei aja 61:n lähdöistä edes 1%.. :D
Eipä noi PL:n teli Scalatkaan hyvässä kunnossa enään ole mutta eiköhän se #728 ole ihan ruuhka Scala ja täynnä ihmisiä.. :D
Just näin PL:n Scala telien elämä on kohta päättymässä, ensin PL:n poistuu sit HelB:n. Tällästä se vaan on hyvät bussit lähtee, uudet tulee tilalle. Ja ne uudet jotka tulee on jotain täriseviä muovikasoja. Jos saan sanoa nii Nobinan Scalat oli vielä hyvässä kunnossa, ennnen poistoa kyllähän, se kohta alkaa näkyä 13-vuoden ikä niissä Scaloissa. Saa nähdä ne Volvon-sähkönovelbussit, miltä näyttävät sitten syysliikenteen 2022. Uskoisin että hienoilta tulevat näyttämään, BYDien ja sähkö-Volvojen poistoihin on vielä aikaa, joten nyt on aikaa vielä nauttia Scalan ZF-ecomatin naukunasta. No joo miten sitä sanoisi, kyllähän se on ruuhkascala kun taas PL 724:n titteli on kiertoscala, minun mielestäni teleissä on parempi ZF:n naukuna kun pätkissä.
 
Työmatka piteni tänään 30min. Helb 1829/617 paineli linjakilvet pimeänä aamulla Kurvin ohi ennen kuin tajusin että kyyti meni siinä. Olis pitänyt kattoa bussitutkaa..
 
31.3.2022
NF 773/84(Säffle-daami teli)
PL 620/52 (Solaris hybridi)
HelB 628/588
 
Viimeksi muokattu:
Takaisin
Ylös