Havaintoja ja uutisia Turun seudun liikenteestä - kevät 2023

Onkohan tuo oikeasti edes tarpeen erotella Kakskerran linjalla A ja B? Kaikki vuorothan kiertävät Kakskerran (mennessä A ja tullessa B, tai päinvastoin), ja lähes aina ensimmäisenä tuleva 15 on se, joka on ensimmäisenä perillä siellä, minne ollaankaan menossa. Säännöllisesti matkustavat osaavat valita aamulla ja iltapäivällä niistä kahdesta vuorosta sen aiemmin perillä olevan, ja satunnaisille matkustajille varmaan riittää, kunhan perille pääsee.
 
Onkohan tuo oikeasti edes tarpeen erotella Kakskerran linjalla A ja B? Kaikki vuorothan kiertävät Kakskerran (mennessä A ja tullessa B, tai päinvastoin), ja lähes aina ensimmäisenä tuleva 15 on se, joka on ensimmäisenä perillä siellä, minne ollaankaan menossa. Säännöllisesti matkustavat osaavat valita aamulla ja iltapäivällä niistä kahdesta vuorosta sen aiemmin perillä olevan, ja satunnaisille matkustajille varmaan riittää, kunhan perille pääsee.
On tarpeen. Olen kolme kertaa matkustanut Kakskertaan ja takaisin eikä kukaan matkustanut näillä kerroilla päätepysäkin kautta. Yhdellä kerralla autokin vaihtui (mikä on tiettävästi säännöllistä) ja piti odottaa 20 min. Tämäkin olisi ongelma, jos olisi vaikka 20 astetta pakkasta ja kova tuuli.
 
Jatketaan 15-keskustelua sen verran, että miksi se nykyisin "oikea" pelkkä 15 jää illalla Hylkilahden risteykseen kello 23.55? Eikö silloin ole enää tarvetta palvella joko Brinkhallin tai Myllykylän asukkaita?

Onko joku käynyt katsomassa tuon vuoron kulkua päätepysäkillä? Tekeekö se kolmiokäännöksen peruuttamalla, tuossahan ei taida mahtua tekemään silmukka-ajoa?
 
8.2.2023: Citybus 15 linjalla 18 Harittuun hyytyi Aurakadulle Linnankadun valoihin. Ensihavainto klo 16.45 ja auto hinattiin pois klo 18.45. Kuva
 
Reaaliaikaisissa palveluissa näkyvä Savonlinja 73 on oikeasti Citybus 227.
 
Eilen lauantaina 11.2. kymmentä vajaa puolenyön
linja 7 auto tuli Aninkaistensillalla Naantalista vastaan kyltein 7 Naantali.

Keula siis Kauppatoria kohden.
 
Nyholm 75 linjalla 14. Erikoista, että tämä auto on VS:llä lainassa, sillä se ei täytä teliauton vaatimuksia.
 
942 tavattu linjalla 42/32. Oven päällä Nobina, kyljessä Turun kaupunkiliikenne. Kiittelen perinteistä radiaattorilämmitystä ja sitä, että ikkunapaikkoja ei ole miinoitettu reiden korkeudella olevalla stop-napilla.
 
Takaisin
Ylös