- Liittynyt
- 16 Kesäkuu 2006
- Viestit
- 359
Onhan se aika ankea, jos vertaa muihin eurooppalaisiin asemiin. Heti asemahallista laitureille mentäessä kenkä kohtaa rupuisen asfaltin jossa on roskia ja tupakantumppeja. Katoksessa aukkoja sen takia kai, että jossain säädöksessä lukee että "Höyryweturin sawukaasujen takia hapen saannin tulee oleman turwattu eikä umpi- tahi kokokatoksen teko ole suotawaa".
Muualla euroopassa asemien laiturit ovat kiiltävää laattaa ja marmoria, eikä roskia näy missään. Saati sitten spurguja ja muita kodittomia. Miksei Helsingissä epätasaisen ja röpöisen asfaltin sijaan voisi laittaa kiiltävää marmorilaattaa ja muutenkin tehdä siitä entisestä asfalttialueesta katoksen alla enemmänkin odotustilaa. Tukholman päärautatieasemalla voi sen sijaan odottaa junaa penkillä istuen, ja penkkejä riittää. Helsingissä penkkejä ei löydy mistään, kaikki seisovat kassien kanssa asfaltilla.
Lisäksi metro- ja 100-lehdille pitäisi olla niitä kangaskeräyspusseja paaaljon paljon enemmän ja mieluiten lähellä junan pysähtymis kohtaa. Nykyään nämä ilmaislehdet jäävät junaan tai ne tukitaan niihin aseman pieniin kiiltäviin roskiksiin, jotka on tarkoitettu lähinnä karkkipapereita ja pikkuroskaa varten. Suurin osa tosin paiskaa lehden laiturille, koska mitään keräyssäkkiä ei ole. Nämä punaiset kangassäkit ovat yleensä huomaamattomissa paikoissa, jossain aseman nurkassa. Luulisi olevan halvempaa laittaa keräyssäkit kaikkien laitureiden päähän, kuin nykyinen systeemi jossa siivouspalvelu kerää lehdet päivän päätteeksi sieltä täältä. Ainakin euroopassa näkee säkkejä laitureiden päässä, ja suunnilleen kaikki laittavat lehtensä niihin. Varmaan täälläkin laitettaisiin, jos säkkejä olisi.
Muualla euroopassa asemien laiturit ovat kiiltävää laattaa ja marmoria, eikä roskia näy missään. Saati sitten spurguja ja muita kodittomia. Miksei Helsingissä epätasaisen ja röpöisen asfaltin sijaan voisi laittaa kiiltävää marmorilaattaa ja muutenkin tehdä siitä entisestä asfalttialueesta katoksen alla enemmänkin odotustilaa. Tukholman päärautatieasemalla voi sen sijaan odottaa junaa penkillä istuen, ja penkkejä riittää. Helsingissä penkkejä ei löydy mistään, kaikki seisovat kassien kanssa asfaltilla.
Lisäksi metro- ja 100-lehdille pitäisi olla niitä kangaskeräyspusseja paaaljon paljon enemmän ja mieluiten lähellä junan pysähtymis kohtaa. Nykyään nämä ilmaislehdet jäävät junaan tai ne tukitaan niihin aseman pieniin kiiltäviin roskiksiin, jotka on tarkoitettu lähinnä karkkipapereita ja pikkuroskaa varten. Suurin osa tosin paiskaa lehden laiturille, koska mitään keräyssäkkiä ei ole. Nämä punaiset kangassäkit ovat yleensä huomaamattomissa paikoissa, jossain aseman nurkassa. Luulisi olevan halvempaa laittaa keräyssäkit kaikkien laitureiden päähän, kuin nykyinen systeemi jossa siivouspalvelu kerää lehdet päivän päätteeksi sieltä täältä. Ainakin euroopassa näkee säkkejä laitureiden päässä, ja suunnilleen kaikki laittavat lehtensä niihin. Varmaan täälläkin laitettaisiin, jos säkkejä olisi.
Viimeksi muokattu: