Imatran paikallisliikenne

Kaikista Pohjolan Liikenteen Imatran autoista poistettu kortinlukijat. Paitsi 949:stä en ole varma. PL 214:ssä oli vielä eilen ja tänään ei.
 
Huomenna, 1.6.2021 V-S Bussipalvelut aloittaa Imatralla. Tänään sain selvitettyä kaluston.

CHL-642 - V-S 17 (Irisbus Crossway LE)
ZJH-413 - V-S 18 (Irisbus Crossway LE)
ZJH-414 - V-S 16 (Irisbus Crossway LE)
ZJH-473 - V-S 15 (Irisbus Crossway LE)
KMT-821 - ex. Nyholm 66, nyk. V-S 66 (Scania Citywide LE)
KMT-855 - ex. Muurinen 115, nyk. V-S 63 (Scania Citywide LE)
KMT-870 - ex. Turkubus 19, nyk. V-S 65 (Scania Citywide LE)
KMT-874 - ex. Turun Citybus 231, nyk. V-S 64 (Scania Citywide LE)
MMC-314 - ex. Jalobus 29, nyk. V-S 29 (Altas Cityline L)
CJS-497 - ex. Muurinen 20, nyk. V-S 27 (Avestark City)
YIO-150 - ex. Turun Citybus 240, nyk. V-S 28 oletettavasti (Avestark City)

Autoissa on mustat/tummanharmaat Imatran logot edessä, sivuilla ja takana.
 
Huomenna, 1.6.2021 V-S Bussipalvelut aloittaa Imatralla. Tänään sain selvitettyä kaluston.

CHL-642 - V-S 17 (Irisbus Crossway LE)
ZJH-413 - V-S 18 (Irisbus Crossway LE)
ZJH-414 - V-S 16 (Irisbus Crossway LE)
ZJH-473 - V-S 15 (Irisbus Crossway LE)

CHL-642 on ex. WL #21
ZJH-413 on ex. WL #13
ZJH-414 on ex. WL #14
ZJH-473 on ex. WL #73.
 
Onks noi Ivecot vain väliaikaiskalustoa siihen asti kunnes VS:n uudet sähköbussit tulee?
 
31.5. eli Pohjolan Liikenteen viimeisenä liikennöintipäivänä oli ajossa kolme Scalaa:
PL 840/4
PL 901/1
PL 904/3
 
On. Ne menevät varmaan poistoon Imatran jälkeen. Citywidet kelpaavat varalle vuoteen 2029.

Eikös tämä ole nyt vasta väliaikainen sopimus, kunnes markkinaoikeus on ratkaissut oikeaan sopimukseen liittyvät valitukset?

Vaikka markkinaoikeudessa ratkaisujen saaminen kestääkin usein pitkään ja nyt on vielä kaksi valitusta, niin kyllä ratkaisu taidetaan saada paljon ennen vuotta 2029. ;) Ratkaisusta kun ei edes tiedä, järjestetäänkö sen myötä esimerkiksi kokonaan uusi kilpailutus.
 
Takaisin
Ylös