Junahavaintoja 2024

Sm4:t 6x25 ja 6x26 ovat saaneet LED-linjakilvet ja matkasivat 23.2. Ilmalaan junana HV 10252. Näiden pidempi poissaolo on nyt siis selvillä mutta osaisiko joku sanoa missä luuraavat Sm4:t 6X01 ja 6X14, joille tulee muutaman viikon kuluttua täyteen ruhtinaaliset puoli vuotta pois liikenteestä? Peruskorjaus? Liikenteestäpoisto?
 
Sm4:t 6x25 ja 6x26 ovat saaneet LED-linjakilvet ja matkasivat 23.2. Ilmalaan junana HV 10252. Näiden pidempi poissaolo on nyt siis selvillä mutta osaisiko joku sanoa missä luuraavat Sm4:t 6X01 ja 6X14, joille tulee muutaman viikon kuluttua täyteen ruhtinaaliset puoli vuotta pois liikenteestä? Peruskorjaus? Liikenteestäpoisto?
Onko jollakulla kuvaa noista uusista kilvistä? Tai tietoa mahdollisista muista muutoksista? Jos vaikka vanhentunut informaatiojärjestelmä olisi vihdoin päivitetty
 
Onko jollakulla kuvaa noista uusista kilvistä? Tai tietoa mahdollisista muista muutoksista? Jos vaikka vanhentunut informaatiojärjestelmä olisi vihdoin päivitetty
Lienee ainakin selvää, että muitakin muutoksia on, koska kilvissä on näytetty vain tuota Ei matkustajille -tekstiä eivätkä ne noin paljon koeajoa vaatisikaan. Nuo yksiköt ovat olleet jo monilla koeajoilla. Varmaan uusi matkustajatietojärjestelmä ja ehkä jotain uudistusta ohjaamossa. Olisi kyllä mielenkiintoista tietää.
 
Onko jollakulla kuvaa noista uusista kilvistä? Tai tietoa mahdollisista muista muutoksista? Jos vaikka vanhentunut informaatiojärjestelmä olisi vihdoin päivitetty
Sivunäytöt on myös vaihdettu. Jo(i)ssain yksikössä on myös vaihdettu penkkien istuinosa (teko) nahkaan ja muutamasta löytyy matkustajalaskentalaitteet ovien yläpuolelta, kaipa nämä kaikki ”leviää” muihinkin yksikköihin
 
Asiasta kukkaruukkuun: on nähdäkseni jokseenkin erikoista, että taannoisesta ratavauriosta johtuva pyörästöjen ja kaluston kunnon tarkistus on ilmeisesti edelleen kesken. Alennettu valtakunnallinen nopeusrajoitus 160 km/h on edelleen voimassa, kolme viikkoa ratavaurion jälkeen. Onko kaluston huoltokierto todella niin hidasta/mahdollisten varaosien saatavuus niin heikkoa, että asiassa voi kestää näin kauan? Vai jätetäänkö tässä nyt VR:n toimesta jotakin kertomatta, ja kyse onkin ollut myönnettyä vakavammasta asiasta, jolloin kalusto vaatii laajempia korjauksia?
 
Aiemmin pohtimani Sm4 6x01 palasi liikenteeseen eilen (29.3.) mutta toisin kuin 6x25 ja 6x26, ei se saanut mitään uudistusta. Sen kuitenkin huomasin, että eteläisen päädyn ulkopuolella katolla oleva puhallin alkoi liikkeelle lähtiessä pitää ns. ulisevaa ääntä.
 
Sm-nelosiin saneerataan tämän vuoden aikana koko matkustajainformaatiojärjestelmä: etu- ja sivukilvet, matkustamon sisänäytöt (vanhat pöntöt vaihtuvat pitkulaisiin näyttöihin), kamerat, hätäpuhelimet, kuulutuslaitteet ja kuljettajan käyttöjärjestelmä.
 
Sm-nelosiin saneerataan tämän vuoden aikana koko matkustajainformaatiojärjestelmä: etu- ja sivukilvet, matkustamon sisänäytöt (vanhat pöntöt vaihtuvat pitkulaisiin näyttöihin), kamerat, hätäpuhelimet, kuulutuslaitteet ja kuljettajan käyttöjärjestelmä.
Sattuuko sulla olemaan kuvia noista 6x25- ja 6x26-yksiköiden jo saneeratuista kilvistä tms paremmin kun nyt on vaan pari kuvaa joissa näkyy pelkästään etukilvet?
 
Nuo uudistuksen kokeneet 6x25 & 6x26 ovat tänään 7.4. palanneet liikenteeseen ja onnistuin ne saamaan kuviin. Sivukilvet olivat näköjään siirtyneet ovien vierestä ikkunoihin. Tutkassa nämä eivät vielä näy.IMG_2484.jpeg
Viesti yhdistetty automaattisesti:

IMG_2483.jpegTässä vielä toinen kuva
 
Viimeksi muokattu:

Liitetiedostot

  • IMG_20240407_172804_HDR.jpg
    IMG_20240407_172804_HDR.jpg
    65.5 KB · Lukukerrat: 39
  • IMG_20240407_174045_HDR.jpg
    IMG_20240407_174045_HDR.jpg
    78.7 KB · Lukukerrat: 40
  • 00004IMG_00004_BURST20240407172543.jpg
    00004IMG_00004_BURST20240407172543.jpg
    170.4 KB · Lukukerrat: 41
  • IMG_20240407_172819_HDR.jpg
    IMG_20240407_172819_HDR.jpg
    75.7 KB · Lukukerrat: 39
Takaisin
Ylös