Jyväskylän paikallisliikenne

Länsilinjojen varikolle Jyväskylään on ilmestynyt auto 53, olikin ainoa auto paikalla aamulla, joten ei ole vielä 12 autoa vielä käytössä.
 
Jyväskylän liikenteen kalustossa vaikuttaa olevan melko paljon liikehdintää ulos ja sisään. Teli-volvot poistuivat kuten myös suurin osa ellei kaikki Scalat. Myös vanhojen Tc6a4-Kabussien tarina on päättymässä. Tilalle on sitten tullut Kuopiosta Kabusseja. Mitenkähän jatkuu sitten kaksiakselisten Volvojen ura?
 
Montako uutta Volvoa Länärille tulee/on tullut Jyväskylään?

---------- Viestit yhdistetty klo 12:10 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 12:09 ----------

Jyväskylän liikenteen kalustossa vaikuttaa olevan melko paljon liikehdintää ulos ja sisään. Teli-volvot poistuivat kuten myös suurin osa ellei kaikki Scalat. Myös vanhojen Tc6a4-Kabussien tarina on päättymässä. Tilalle on sitten tullut Kuopiosta Kabusseja. Mitenkähän jatkuu sitten kaksiakselisten Volvojen ura?

Itseasiassa näin muutaman päivä sitten Lahdenväylällä ajaessani pari vihreää Scalaa (uudenmallisella takaikkunalla) menossa Helsinkiin päin. Olikohan kenties palautumassa alkuperäiselle omistajalleen, Helbille?
 
Montako uutta Volvoa Länärille tulee/on tullut Jyväskylään?

---------- Viestit yhdistetty klo 12:10 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 12:09 ----------



Itseasiassa näin muutaman päivä sitten Lahdenväylällä ajaessani pari vihreää Scalaa (uudenmallisella takaikkunalla) menossa Helsinkiin päin. Olikohan kenties palautumassa alkuperäiselle omistajalleen, Helbille?

Scalat 427 ja 429 viety Ouluun, 557-560 HelBille, nämä Facebookista bongattuna. Jospa kaikki HelBiltä tulleet Scalat ja Volvot palautuvat sinne, tilalle Kabuseja Kuopiosta,
ja ilmeisesti myös Citeoita Lahdesta.
 
Länsilinjoille on tänään tullut 6.7.2021 Jyväskylään jo toinen pakasta vedetty Volvo B8RLE 8900LE numerolle #130 ja rekisteritunnukselle LPJ-331.
Kyseinen auto on rekisteröity 2.7.2021.

Satuin sopivasti heidän Jyväskylän varikolleen, kun auto oli juuri saapunut Tampereelta, eli auto ei ole vielä ollut hetkeäkään linjalla.

Kuvaan linkki: https://jirtsu.kuvat.fi/kuvat/Bussit+2021/07+Heinäkuu/Länsilinjat+130.JPG
 
Länsilinjoille on tänään tullut 6.7.2021 Jyväskylään jo toinen pakasta vedetty Volvo B8RLE 8900LE numerolle #130 ja rekisteritunnukselle LPJ-331.
Kyseinen auto on rekisteröity 2.7.2021.

Satuin sopivasti heidän Jyväskylän varikolleen, kun auto oli juuri saapunut Tampereelta, eli auto ei ole vielä ollut hetkeäkään linjalla.

Kuvaan linkki: https://jirtsu.kuvat.fi/kuvat/Bussit+2021/07+Heinäkuu/Länsilinjat+130.JPG

Ja samalla ovenavauksella auto 79 lähti ilmeisesti jatkamaan töitään johonkin toiseen toimipisteeseen. Tämä selittänee sen ettei autoa ollut teipattu virallisiin Linkki-väreihin.
 
Lisää autoja Länsilinjoille: tänään palvelee linjoulla 1 ja 2 auto #38, ZMR-114. On mallia Volvo 8900LE,jossa edessä pariovi ja korkeaselkänojaiset Kielin penkit. Vissiinkin käytettynä hankittu...?
 
Näyttäisi olevan YV3T7U525F1169669, 29.9.2014 käyttöönotettu ex-Unibuss 1872 Norjasta. Ensirekisteröinti Suomeen on 20.7.2021.

Keskiviikkona näin samanlaisen matkalla Helsingissä Länsisataman suunnalta pohjoiseen päin, vielä kokovalkoisena mutta Unibussin logoilla. Rekkaria en ehtinyt näkemään.
 
Kukakohan näitä suunnittelee?
Tuntuu, että näitä ei suunnittele kukaan. Kertokaa jos on olemassa joku kanava, jonka kautta voisi lähettää palautetta sinne suuntaan. Minulla on pitkä lista asioista, joita voisi tehdä paremmin näissä. Matalampi ikkuna kuljettajalle ja alemmas, yläosaan eristettyä seinää, toinen mukiteline pois takavasemmalta, puhaltimet hiljaiseksi ja 150% lisää tehoa, muovien äänenvaimennusta, rattia pitää saada lähemmäks, aurinkoverhot lomittain ettei paista pilarin ja verhon välistä silmään jne jne. Ei haittaisi vaikka autoon lisättäisi lämmitys, jousitus ja ohjaustehostin siinä sivussa vakiovarusteeksi.
 
Takaisin
Ylös