Kalustopoistoja 2024

Osaisiko joku vahvistaa, onko Pohjolan liikenteellä Pasilassa varikon eteläpäädyssä junaradan puoleisen aidan vieressä seisova Citea numeroltaan 635 vai mikä? Mitäköhän kyseiselle autolle on käynyt, sillä seisoo keula paketoituna ja on ollut jo varmaan puolitoista kuukautta siinä?

(En löytänyt parempaa ketjua tähän hätään tälle)
 
Viimeksi muokattu:
Osaisiko joku vahvistaa, onko Pohjolan liikenteellä Pasilassa varikon eteläpäädyssä junaradan puoleisen aidan vieressä seisova Citea numeroltaan 635 vai mikä? Mitäköhän kyseiselle autolle on käynyt, sillä seisoo keula paketoituna ja on ollut jo varmaan puolitoista kuukautta siinä?

(En löytänyt parempaa ketjua tähän hätään tälle)
Kyllä, 635. Sipoossa romuttui marraskuussa.
 
Kyllä, 635. Sipoossa romuttui marraskuussa.
Jes, kiitos. Itseä ei kyllä haittaa tuon auton kohtalo juurikaan. Keravalaisena ja sillä yhteensä parikymmentä kertaa matkustaneena voin sanoa että oli sen verran järkyttävässä kunnossa jo aiemmin että ihmettelinkin kuinka ei oltuu poistettu aiemmin tai fixailtu sen enempää.
En tiedä sitten olisiko vielä jossain vaiheessa palannut keravallakin jos ei olisi romuttunut (toivottavasti ei)
 
Viimeksi muokattu:
Nää SLE:t ei ollut kovin mukavia matkustettavia uutenakaan kymmenisen vuotta sitten.
 
Nää SLE:t ei ollut kovin mukavia matkustettavia uutenakaan kymmenisen vuotta sitten.
Väitämpä että mikään VDL (ehkä poislukien Pohjolan pehmopenkkiset LLE:t) ei oo ikinä ollu mitenkään kauheen mukava matkustaa. Toki tämäkin on mielipidekysymys ja itse taas jopa matkustaisin mielummin SLE:llä kuin Scania Suburbanilla.
 
Moni tuntuu tällä foorumilla arvostelevan Citeaa huonoksi bussiksi tai epämukavaksi matkustaa ja onhan ne toki jokaisen omaa tuntumaa ja kokemusta. En vain ole oikein koskaan saanut mitään selkoa siitä, miksi juuri Citea olisi kovin epämukava linja-auto. Omat kokemukset Citeoilla matkustettaessa (niin LLE kuin SLE/XLE) eivät ole juuri poikenneet mistäkään muustakaan paikkuribussista. Voi olla etten kiinnitäkään kaikkiin aspekteihin huomiota vaan näen tärkeimpänä asiana sen, että bussi on siisti ja vie minut turvallisesti aikataulussa paikasta A paikkaan B. Toki on sattunut myös huonoja ja epämukaviakin busseja vuosien saatossa alle, mutta jostain syystä ne ovat olleet lähestulkoon aina käyttöikänsä lopussa olevia suomalaisia valtamerkkejä.
 
Moni tuntuu tällä foorumilla arvostelevan Citeaa huonoksi bussiksi tai epämukavaksi matkustaa ja onhan ne toki jokaisen omaa tuntumaa ja kokemusta. En vain ole oikein koskaan saanut mitään selkoa siitä, miksi juuri Citea olisi kovin epämukava linja-auto. Omat kokemukset Citeoilla matkustettaessa (niin LLE kuin SLE/XLE) eivät ole juuri poikenneet mistäkään muustakaan paikkuribussista. Voi olla etten kiinnitäkään kaikkiin aspekteihin huomiota vaan näen tärkeimpänä asiana sen, että bussi on siisti ja vie minut turvallisesti aikataulussa paikasta A paikkaan B. Toki on sattunut myös huonoja ja epämukaviakin busseja vuosien saatossa alle, mutta jostain syystä ne ovat olleet lähestulkoon aina käyttöikänsä lopussa olevia suomalaisia valtamerkkejä.
Uskon että VDL:n arvostelu tulee pitkälti matkustusmukavuuden takia. Näin 190cm pitkänä voin sanoa että XLE- ja SLE-versioissa on ihan suhteellisen mukavaa matkustaakin, joskin tuon ajan VDL:ssä käytetyt Kielin penkit ovat hieman epämukavia. Omasta näkökulmastani taas LLE-version autot varsinkin 127-versiona ovat todella ahtaita ja epämukavia (etenkin pitkille ihmisille) matkustaa kun matkustat mahdollisesti käytännössä polvet suussa. Jotkut varmasti kokevat VDL:t myös ankeina ja melko äänekkäinä, joka saattaa lisätä arvostelua niitä kohtaan, vaikka matkustusmukavuudeltaan vaikkapa MB Citaro on ihan samalla tavalla polvet suussa olemista.
Viesti yhdistetty automaattisesti:

Ja meinasin siis tuolla 635:n kuntoon liittyvällä kommentilla sitä, että muihin saman sarjan autoihin verrattuna oli todellakin aivan järkyttävässä kunnossa: Ainakin yksi lastenvaunupaikkojen penkeistä oli käyty repimässä irti, stoppinappeja puuttui jokunen, ovet heiluivat ja rämisivät jo pienessäkin liikeessä ja esimerkiksi LIJ-järjestelmän suhteen sisänäyttö tykkäsi välillä selittää mitä sattuu ja skipata pysäkkejä (hauskasti keravalla näytti pelkästään k-alkuiset pysäkit) ja kuulutusten laatukaan ei ollut korville kovin herkkua. Myös spreijailtu oli jossain vaiheessa muistaakseni ja ihmettelin siis vain miten ainoastaan spreijaukset puhdistettiin ja mitään muuta ei edes yritetty fixailla.
 
Viimeksi muokattu:
Uskon että VDL:n arvostelu tulee pitkälti matkustusmukavuuden takia. Näin 190cm pitkänä voin sanoa että XLE- ja SLE-versioissa on ihan suhteellisen mukavaa matkustaakin, joskin tuon ajan VDL:ssä käytetyt Kielin penkit ovat hieman epämukavia. Omasta näkökulmastani taas LLE-version autot varsinkin 127-versiona ovat todella ahtaita ja epämukavia (etenkin pitkille ihmisille) matkustaa kun matkustat mahdollisesti käytännössä polvet suussa. Jotkut varmasti kokevat VDL:t myös ankeina ja melko äänekkäinä, joka saattaa lisätä arvostelua niitä kohtaan, vaikka matkustusmukavuudeltaan vaikkapa MB Citaro on ihan samalla tavalla polvet suussa olemista.

Istuimien mukavuudesta - tai mukavuuden puutteesta voisi toki kirjoitella loputtomiin, sillä jokaisen asento ja ryhti on yksilöllinen. Itse olen aina pitänyt Kielin korkeaselkänojaisista ja vastaavista Vogelsitzen seutuistuimista, sillä saan siinä selän tarpeeksi suoraksi. En muista kumpia niistä oli Helsingin seudun isoissa Citeoissa, mutta muistan ainakin Veolian 1200-sarjaisissa näitä olleen. Toki tämä istuintyyppi nyt ovat muutenkin tarkoitettu pidemmän matkan liikenteeseen, jossa istutaan enemmän ja pidempään.
 
Osaisiko joku vahvistaa, onko Pohjolan liikenteellä Pasilassa varikon eteläpäädyssä junaradan puoleisen aidan vieressä seisova Citea numeroltaan 635 vai mikä? Mitäköhän kyseiselle autolle on käynyt, sillä seisoo keula paketoituna ja on ollut jo varmaan puolitoista kuukautta siinä?

(En löytänyt parempaa ketjua tähän hätään tälle)
ESB:n kalustolistassa merkitty nyt poistetuksi
 
Koiviston Auto Helsingin 941:llä, 943:lla, 949:llä ja 950:lla on luovutusilmoitus ajoneuvoliikennerekisterissä.
 
Koiviston Auto Helsingin 941:llä, 943:lla, 949:llä ja 950:lla on luovutusilmoitus ajoneuvoliikennerekisterissä.
Myynti ilmoitus autoista.
Viesti yhdistetty automaattisesti:

Koiviston Auto Helsingin 941:llä, 943:lla, 949:llä ja 950:lla on luovutusilmoitus ajoneuvoliikennerekisterissä.
Myynti ilmoitus autoista.
 
Takaisin
Ylös