Kuljettajien toiminta

Tänään 3.3 itseasiassa äsken ajeltiin kyllä semmosta rallia nivelbydillä että ihan ahteriin sattuu. Hidasteisiin ei hidastettu ja kanttarien päältä ajeltiin kuin formula autot. Perinteiseen tapaan myös Bydi oli jääkylmä.
 
Ihan samalla tavalla mentiin äsken Konalasta Kaivokselaan linjan 30 kyydissä. Vihdintien ja Kaivokselan Lidlin välistä menoa voisi jo liioittelematta kuvata järjettömäksi. Auton numero oli 1247 ja tähkätien pysäkiltä lähdettiin 18:15.

Mutta tämä nyt oli yksi niistä joukkoliikennekokemuksista, joita nykyään on 1 tuhannesta.
 
Itse en henkilökohtaisesti näe mitään väärää siinä jos hieman tallaakin painaa ja muuten ajaa liikennesääntöjen mukaan.

Jos ammattikuljettaja ajaa bussilla matkustajat mukana 30km/h alueella 60km/h, niin voisi joku toinen ammatti olla sopivampi. Tästä asiasta ei liene synny pitkää väittelyä ketjussa.
 
Jos ammattikuljettaja ajaa bussilla matkustajat mukana 30km/h alueella 60km/h, niin voisi joku toinen ammatti olla sopivampi. Tästä asiasta ei liene synny pitkää väittelyä ketjussa.

Ja tämä nopeus voidaan varmaan todeta jälkikäteen reittilokista?
 
Jos ammattikuljettaja ajaa bussilla matkustajat mukana 30km/h alueella 60km/h, niin voisi joku toinen ammatti olla sopivampi. Tästä asiasta ei liene synny pitkää väittelyä ketjussa.

Tuskin on 30km/h ylitystä tullut ja ennen oli aivan normaalia että kuskit painoi kaasua mutta ei enää tänä päivänä.
 
Kyllä se reittiloki vaan sanoo, että Malminkartanon aseman kohdalla nopeutta on ollut 64km/h. En tiedä onko siinä enää 50km/h nopeusrajoitusta, kuten googlen katunäkymissä on 10 vuotta sitten, kun helsingin karttapalvelusta en löydä nopeusrajoituksia. Vantaan puolella Kaivokselan Lidlin kohdalla nopeutta on taas 60km/h ja siinä rajoitus on 40km/h.
 
Kyllä se reittiloki vaan sanoo, että Malminkartanon aseman kohdalla nopeutta on ollut 64km/h. En tiedä onko siinä enää 50km/h nopeusrajoitusta, kuten googlen katunäkymissä on 10 vuotta sitten, kun helsingin karttapalvelusta en löydä nopeusrajoituksia. Vantaan puolella Kaivokselan Lidlin kohdalla nopeutta on taas 60km/h ja siinä rajoitus on 40km/h.

Siinä aseman kohdalla on nykyisin 40 km/h rajoitus. Mutta missä kohtaa tuolla nimimerkki Salomaan mainitsemalla välillä olisi 30 km/h rajoitus?

Edit: Nimimerkki Salomaa ei väittänytkään, että juuri tuolla välillä olisi ollut 30 km/h rajoitus, vaan hänen mainitsemansa esimerkki ei liittynyt mihinkään tiettyyn tieosuuteen.
 
Ihan samalla tavalla mentiin äsken Konalasta Kaivokselaan linjan 30 kyydissä. Vihdintien ja Kaivokselan Lidlin välistä menoa voisi jo liioittelematta kuvata järjettömäksi. Auton numero oli 1247 ja tähkätien pysäkiltä lähdettiin 18:15.

Mutta tämä nyt oli yksi niistä joukkoliikennekokemuksista, joita nykyään on 1 tuhannesta.
Toivottavasti laitoit palautetta kuljettajasta. Tuollaiset idiootit tahraavat koko alan maineen
 
Noista nivelistä sen verran, että nyt kuskit ovat jäiden jälkeen oppineet ajamaan hieman vauhdikkaammin. Tuntuu hieman eri tavalla kuin normidösissä. Onko sitten tilattu liian vähän autoja hoitamaan autokierto vai eikö akut jaksa?
 
Noista nivelistä sen verran, että nyt kuskit ovat jäiden jälkeen oppineet ajamaan hieman vauhdikkaammin. Tuntuu hieman eri tavalla kuin normidösissä. Onko sitten tilattu liian vähän autoja hoitamaan autokierto vai eikö akut jaksa?
Linkkerissä tulee aina se ongelma että pitää lähteä myöhässä koska ei kerkeä lataamaan autoa 6 minuutin käännöillä. Sekin on varmaan yksi syy miksi niillä ei ajeta linjaa 23 kun vain yhdellä autolla ruuhkassa. Se että tulee kiire lataamaan autoa ylinopeutta hyödyntäen ei yhtään auta. Yhtä paljon akkua se silti kuluttaa. Hyvä rullaus ja taloudellinen ajo sensijaan antaa pelivaraa koska auto lataa hieman moottorijarrua käyttäessä
 
Noihin ylinopeuksiin niin itse katsoisin eka asiaa näin et kohdistaisin sen aikataulujen suunnittelijoihin (mahtaakohan tässä kohtaa olla HSL) enkä mihinkään muualle
 
Ylinopeutta ajettu vuoro oli tuon osuuden pari minuuttia edellä aikataulusta. Ja taisi olla vielä enemmän edellä loppupäässä kuin silloin kun Salomaa nousi kyytiin.
 
Kyllä se reittiloki vaan sanoo, että Malminkartanon aseman kohdalla nopeutta on ollut 64km/h. En tiedä onko siinä enää 50km/h nopeusrajoitusta, kuten googlen katunäkymissä on 10 vuotta sitten, kun helsingin karttapalvelusta en löydä nopeusrajoituksia. Vantaan puolella Kaivokselan Lidlin kohdalla nopeutta on taas 60km/h ja siinä rajoitus on 40km/h.

Kyllä auton kyydissä tunsi selvästi että nyt mennään lujaa.
Joissakin autoissa on matkustajille näkyvä nopeusmittari. Näytössä vuorottelee muistaakseni nopeus, kellonaika ja lämpötila. Mutta monesta on ilmeisesti tuo nopeusnäyttö jätetty pois. Joka tapauksessa matkustajan kannalta hyvä asia varsinkin jos kuljettaja tietää että sellainen on toiminnassa.

Matkustan tuota väliä sillöin tällöin ja tämä oli yksittäistapaus.

---------- Viestit yhdistetty klo 19:54 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 19:52 ----------

Linkkerissä tulee aina se ongelma että pitää lähteä myöhässä koska ei kerkeä lataamaan autoa 6 minuutin käännöillä. Sekin on varmaan yksi syy miksi niillä ei ajeta linjaa 23 kun vain yhdellä autolla ruuhkassa. Se että tulee kiire lataamaan autoa ylinopeutta hyödyntäen ei yhtään auta. Yhtä paljon akkua se silti kuluttaa. Hyvä rullaus ja taloudellinen ajo sensijaan antaa pelivaraa koska auto lataa hieman moottorijarrua käyttäessä

Noita Linkkereitä näkyy seisovan rivissa Ruskeasuon varikon laidassa. Onkohan nuo sitten lopullisesti poistettu käytöstä ?
 
Tuskin on 30km/h ylitystä tullut ja ennen oli aivan normaalia että kuskit painoi kaasua mutta ei enää tänä päivänä.

Itseä se ei haittaa jos kaasua painetaan, mutta jos kyyti on sellaista mitä kuvailin viestissäni 1411 niin on se hieman vaarallista ja epämukavaa matkustajalle. mm. reagointi pitäjänmäentien monttuihin oli olematonta johtuen kovasta vauhdista.
 
Takaisin
Ylös