Hei.
Pääkaupunkiseudulla ja parissa muussakin kunnassa on nähty niin että bussilla ajaminen on kunnan itse tehtävä niin että voidaan liikuttaa kansalaisia paikasta A paikkaan B. Tätä on perusteltu mm. joukkoliikenteen kilpailun hintatason tarkkailulla ja tietenkin kunnallisen toiminnan tehokkuudella. Perusteluja lienee moniaita muitakin miksi veronmaksajilla pitää olla oma bussi ja siihen kuljettaja.
Osaisiko joku selittää miksi kunnallinen bussikolhoosi (saa myös vapaasti kutsua yhtiöksi, jos se tuntuu mukavammalle) ajaa sitten myös tilausajomatkailua niin että kunnan busseja voi bongailla vaikkapa Leivonmäeltä tai Oulusta? Asetetaanko siinä tarkkailua keski-Suomeen tapahtuvan tilausajomatkailun hintatasolle vai mistä asiassa on kysymys?
Tässä linkissä http://terminaali.pp.fi/ruha/ruha.html on monta hienoa bussinkuvaa, joista osa on kunnan tilausajobusseja. Suomen Turistiautolla on oma historiansa joka voi osaltaan selittää asiaa, mutta sekin on aikaa sitten tullut kunnan organisaation osaksi. Kuvissa näkyvä kalusto on ainakin valmistettu huomattavastikin sen jälkeen kun po. kauppa on tehty.
HeBuLin tilausajotoiminta lienee aika pienimuotoista joten se tuskin on todellinen markkinahäirikkö mutta miksi se ylipäätään tilausajoliikennöi turistibusseilla ollenkaan? Selitykset suurista tuotoista tappiollisen linjaliikennöinnin kompensoimiseksi voi jättää kertomatta koska samalla perusteella HeBuLin virkamiehet voi laittaa myymään bussivarikon katolla viljeltyä biodynaamista porkkanaa ja kaalia Hakaniemen torille. Siitäkin lohkeaa The Business.
Onko muillakin kunnallisilla bussikombinaateilla samanlaista toimintaa? Jos, niin miksi ihmeessä?
Pääkaupunkiseudulla ja parissa muussakin kunnassa on nähty niin että bussilla ajaminen on kunnan itse tehtävä niin että voidaan liikuttaa kansalaisia paikasta A paikkaan B. Tätä on perusteltu mm. joukkoliikenteen kilpailun hintatason tarkkailulla ja tietenkin kunnallisen toiminnan tehokkuudella. Perusteluja lienee moniaita muitakin miksi veronmaksajilla pitää olla oma bussi ja siihen kuljettaja.
Osaisiko joku selittää miksi kunnallinen bussikolhoosi (saa myös vapaasti kutsua yhtiöksi, jos se tuntuu mukavammalle) ajaa sitten myös tilausajomatkailua niin että kunnan busseja voi bongailla vaikkapa Leivonmäeltä tai Oulusta? Asetetaanko siinä tarkkailua keski-Suomeen tapahtuvan tilausajomatkailun hintatasolle vai mistä asiassa on kysymys?
Tässä linkissä http://terminaali.pp.fi/ruha/ruha.html on monta hienoa bussinkuvaa, joista osa on kunnan tilausajobusseja. Suomen Turistiautolla on oma historiansa joka voi osaltaan selittää asiaa, mutta sekin on aikaa sitten tullut kunnan organisaation osaksi. Kuvissa näkyvä kalusto on ainakin valmistettu huomattavastikin sen jälkeen kun po. kauppa on tehty.
HeBuLin tilausajotoiminta lienee aika pienimuotoista joten se tuskin on todellinen markkinahäirikkö mutta miksi se ylipäätään tilausajoliikennöi turistibusseilla ollenkaan? Selitykset suurista tuotoista tappiollisen linjaliikennöinnin kompensoimiseksi voi jättää kertomatta koska samalla perusteella HeBuLin virkamiehet voi laittaa myymään bussivarikon katolla viljeltyä biodynaamista porkkanaa ja kaalia Hakaniemen torille. Siitäkin lohkeaa The Business.
Onko muillakin kunnallisilla bussikombinaateilla samanlaista toimintaa? Jos, niin miksi ihmeessä?