Antero Alku
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 28 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 7,552
TV-uutisissa juuri kj. Pajunen uskoi, että länsimetro rakennetaan kohta, kun YVA saadaan valmiiksi. Tuli siitä mieleeni tämä aihe:
Kun Helsingin virallinen selitys on, että länsimetro tarvitaan vähentämään Espoosta Helsinkiin tulevaa henkilöautoliikennettä (vaikka ennusteet puhuvat toista), niin entä jos mietittäisiin, voitaisiinko tätä autoilua oikeasti ja nopeasti vähentää jollain keinolla.
Ajankohtaisen kakkosen joukkoliikenneaiheessa tänään kerrottiin, että Vaasassa pudotettiin kausilipun hinta puoleen, minkä seurauksena kausilippuja myytiin suunnilleen kaksinkertainen määrä. Joukkoliikenteen käyttö siis nousi, mutta tulot pysyivät ennallaan.
Mitä arvelette, paljonko vaikuttaisi, jos seudulla olisi lippujärjestelmä, jossa yhtä pitkältä etäisyydeltä lännestä pääsisi joukkoliikenteellä Helsingin keskustaan samalla hinnalla kuin idästä? Tämähän tarkoittaisi, että Länsiväylältä tuleva joukkoliikenne (kausiliput) halpenisi noin 50 % nykyisestä.
Antero
Kun Helsingin virallinen selitys on, että länsimetro tarvitaan vähentämään Espoosta Helsinkiin tulevaa henkilöautoliikennettä (vaikka ennusteet puhuvat toista), niin entä jos mietittäisiin, voitaisiinko tätä autoilua oikeasti ja nopeasti vähentää jollain keinolla.
Ajankohtaisen kakkosen joukkoliikenneaiheessa tänään kerrottiin, että Vaasassa pudotettiin kausilipun hinta puoleen, minkä seurauksena kausilippuja myytiin suunnilleen kaksinkertainen määrä. Joukkoliikenteen käyttö siis nousi, mutta tulot pysyivät ennallaan.
Mitä arvelette, paljonko vaikuttaisi, jos seudulla olisi lippujärjestelmä, jossa yhtä pitkältä etäisyydeltä lännestä pääsisi joukkoliikenteellä Helsingin keskustaan samalla hinnalla kuin idästä? Tämähän tarkoittaisi, että Länsiväylältä tuleva joukkoliikenne (kausiliput) halpenisi noin 50 % nykyisestä.
Antero